Snabbkollen – Spelar du mer eller mindre under sommarens ledighet?

Robot
Snabbkollen – Spelar du mer eller mindre under sommarens ledighet?

Sol eller spel? Sol och spel? Hur spelar du i sommar?

#semester, #snabbkollen, #sommar

Medlem

Så dåligt väder så man har bra ursäkt för att sitta hemma o spela, så skulle säga att det blir mer spelande

Medlem

Spelar mycket mer under semestern. Brukar sätta mig på balkongen med Steamdecken, några öl och bara njuta.

Medlem

Blir mer tack vare semestern. Snart klarat av tre spel. Men är även ute väldigt mycket mer på sommaren än vinter halvåret med.

Redaktör
Ponny

Mer, mer, MER! Jag och värme är inte kompisar, så har jag ärenden/träning/etc försöker jag göra det tidigt på dagen.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mer. Hinner knappt spela på vardagarna.

När jag har semester har också treåringen ledigt från all form av barnförvaring på förskolan.
Så det blir ungefär som vanligt.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det blir nog mindre. Jag och fru har semester samtidigt så det blir nog att spendera den mesta av tiden med henne. På vardagar jobbar vi skift med massa olika tider så jag har i regel mycket tid för spelande då.

Daz
Medlem

Jag har inte rört ett spel sedan april i år.

Spelandet brukar gå på lågfart eller inte existera alls under maj, juni, juli och augusti för egen del. Spela spel är något jag gör mer under hösten/vintern.

Medlem

Är framförallt ledig i augusti och då lär det inte bli mycket spelande alls då jag ska ut på vift. Men just nu så är allt oerhört lugnt på jobbet, och flickvännen bortreset så då blir det rätt så rejält.

Medlem

Är jag utomlands spelar jag inte alls så klart men är jag hemma så blir det ca som vanligt

Finns det vattentäta konsoler så man kan ta med en ut på en SUP i skärgårn? Då kan det bli mer. Annars några strötimmar med Switchen i förtältet om det är kasst väder.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Testpilot

Svarade mer men kanske är samma ungefär ändå. Lite för varmt ibland för att spela.

Medlem

Inte mycket. Blir mest underhåll på huset och andra projekt och barnen som tar all tid.

Medlem

Har inte semester riktigt än, men en hel del extra spelande blir det nog när det väl är dags.. förutom en vecka där jag drar ner till Skåne för att hälsa på farsan.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Spelar mycket mer under semestern. Brukar sätta mig på balkongen med Steamdecken, några öl och bara njuta.

Helvete vad nice det lät! *hämtar sin portal, knäcker en öl och sätter sig på ballen*

Medlem

Jag hoppas på mer. Skulle vilja ta en hel vecka och bara stänga in mig och spela en massa. Men jag har en och en halv vecka kvar innan semestern börjar.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem

Blir mindre pga att jag inte har datorn med mig, men Steamdecken är med, och jag är i färd med att köpa en bunt spel på rean för att se vilket som gör sig bäst på decket. Hoppas på Balders Gate 3, och ifall det blir för pyttigt så har jag Beyond two souls och Hades att beta igenom.

Medlem

Brukar ta spelsemester under sommaren, men nu släpptes DS2 och det tar all min lediga tid.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag är arbetslös just nu, så får svara hur det brukade vara: Ungefär lika mycket. Mer fritid, men samtidigt så är det ju säsong för arbete i trädgården vilket tiden går till istället. Men det är klart, regnar det bort som förra året så blir det ju mer tid för spelande.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mer tack vare senare kvällar. Även barnen är vakna längre. Nu spelar familjen Ultimare Chicken Horse tillsammans på Switch om kvällarna. Hinner spela en del själv när barnen lagt sig också men inte varje dag. Har rotat fram Dragon Age Inquisition ur backloggen.

Medlem

Under semestern kommer jag spela så in i h-e. ^^

Medlem

Kommer nog vara ganska lika. Man kan smita iväg någon/några timmar på kvällen några gånger i veckan efter att all familjeaktivitet är avklarad.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Mer. Med min portal kan man lätt plocka en 30-60 min här och där under dagarna. Kvällar erbjuder alltid några timmar

Mindre. Då blir det mer serier och filmer jag missat.

Gnällkuk

Stötvis mer, om man är hemma. Men sen kan man ju vara bortrest en eller flera veckor så vetefan egentligen.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

Har man en tvåårig hemma blir det dessvärre inte mer än vanligt. Men innan man fick barn blev det lätt dubbelt upp.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

När jag har semester har också treåringen ledigt från all form av barnförvaring på förskolan.
Så det blir ungefär som vanligt.

Exakt likadant här. Av någon anledning valde vi roadtripp till Tyskland i en vecka. Är inne på fjärde dagen och det känns som 40 år. "Hell" är inte bara en typ av öl utan över där jag befinner mig. Trotsig och gnällig unge trots alla aktiviteter kretsar kring henne. Hur är det möjligt att man ska njuta av denna tid?

Medlem

Vanligtvis spelar jag på kvällen / natten när ungarna sover. Men eftersom jag måste ta hand om dem på heltid när förskolan är stängd så är jag helt slut och orkar helt enkelt inte. Vi tar nya tag när den riktiga semestern börjar, dvs när frugan är på jobbet och ungarna på förskolan.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Spelar mer för då kan jag offra sömn! Sen ta hand om barnen när dom vaknar och dricka kaffe hela dagen😅

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

12
Skriv svar