Neil Druckmann lämnar tv-serien The Last of Us

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tänkte samma sak. Dom vill nog kolla klimatet först med teasern, sedan så kanske dom byter kön på protagonisten till "det". Vem vet. Det gamla ND finns inte längre.

Det är fan helt sinnessjukt att människor på allvar tänker såhär. Inte bara att de tänker såhär, jag kan typ köpa att tanken dyker upp, men hur man på allvar faktiskt köper sin egna tankebana det har jag ingen förståelse för överhuvudtaget.

Hoppas innerligt att de följer sina mönster. Inte helt säker på om deras nästa spel är något för mig, men det har mindre att göra med karaktärers kön och deras vilja att ta farväl av karaktärer och mer att göra med genre och gameplay.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Maaden_Swe:

Fortsätter fascineras över hur många lägger ner så otroligt mycket tid och energi på att gnälla på både spel och serie. Besattheten är helt sanslös. Jag tycker båda spelen är helt suveräna, likaså serien. Om jag inte tyckte det hade jag inte spenderat tid på att skriva negativa kommentarer till precis varenda artikel som skrivs. Hur många av er orkar förstår jag inte. Hur svårt kan det vara att gå vidare. Spela något annat, se något annat. Själv väntar jag med spänning på säsong 3.

Och jag fascineras över att du orkar bry dig över vad andra bryr sig om.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Vänta nu. Jag trodde att handling och sånt var klart för Intergalactic och att det började närma sig släpp med tanke på trailern. I alla fall inom ett par år.
Det är ju ändå nästan 5 år sedan Last of Us part 2 släpptes. Ska han börja skriva manus nu?

Druckman är studiochef, creative direcor på Intergalactic och producent av något slag på ett spel som inte utannonserats än.

Han har ganska mycket att göra utan att även arbeta på en av världens största TV-serier.

Medlem
Skrivet av Maaden_Swe:

Fortsätter fascineras över hur många lägger ner så otroligt mycket tid och energi på att gnälla på både spel och serie. Besattheten är helt sanslös. Jag tycker båda spelen är helt suveräna, likaså serien. Om jag inte tyckte det hade jag inte spenderat tid på att skriva negativa kommentarer till precis varenda artikel som skrivs. Hur många av er orkar förstår jag inte. Hur svårt kan det vara att gå vidare. Spela något annat, se något annat. Själv väntar jag med spänning på säsong 3.

Många är väldigt fästa vid det första spelet, jag själv bland dem, och anser att allt som gjorts därefter är ren vandalism mot detta. Reaktionerna är mer än något annat en indikation på precis hur uppskattat originalet är.
Sedan finns även på båda sidor de som ser uppföljaren och följaktligen även serien som tillhörande vänstersidan i deras kulturkrig, vilket i vanlig ger upphov till viss aggressivitet i diskussionen.

Medlem
Skrivet av Maaden_Swe:

Detta!! Såååååå sant!

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Varför blev folk så triggade av att hon sa det? Jag tyckte det var ganska roligt och väldigt Ellie

Folk blir triggade för att de är trötta på att höra sånt som ej är möjligt eller korrekt that's it nothing more.

Medlem

Jag antar att vissa personer måste få utlopp för sitt förakt mot det som egentligen inte angår dom och de menar är fel eller omoraliskt men som ingen inblandad lider av.

TLOU2 är ett mästerverk i alla avseenden. Inget annat spel skapar en sådan berg-och-dalbana i känslor som det och jag önskar att jag kunde spela det för första gången igen.

Medlem

Säsong 2 var ju så fruktansvärt dålig. Kommer bli svårt att rädda det i Part 2

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Folk blir triggade för att de är trötta på att höra sånt som ej är möjligt eller korrekt that's it nothing more.

"Sånt som ej är möjligt eller korrekt" asså hon sa det med glimten i ögat till hennes gravida partner. Vad var du rädd att hon menade?

Medlem

Spelets handling var ok men inte mer än så. TV-serien är dålig pga handlingen och Bella Ramsey.

Medlem
Skrivet av pazu:

Spelets handling var ok men inte mer än så. TV-serien är dålig pga handlingen och Bella Ramsey.

Bella är en grym skådespelare som tyvärr får bära hundhuvudet då samma personer som inte gillade spel nummer 2 nu tar ut sin frustration på henne.

Såg henne precis i serien Time där hon spelade en gravid drogmissbrukare i fängelse. Helt otrolig prestation.

Kidsen älskar henne också i Netflix-serien "Världens sämsta häxa".

Medlem
Skrivet av Anor:

Bella är en grym skådespelare som tyvärr får bära hundhuvudet då samma personer som inte gillade spel nummer 2 nu tar ut sin frustration på henne.

Såg henne precis i serien Time där hon spelade en gravid drogmissbrukare i fängelse. Helt otrolig prestation.

Jag tror grejen med Bella är att hon passar perfekt som ett barn, nu håller hon dock på att växa upp. Och ja hon är riktigt bra skådespelare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tror grejen med Bella är att hon passar perfekt som ett barn, nu håller hon dock på att växa upp. Och ja hon är riktigt bra skådespelare.

Tror du har en poäng här.
Det är en svår roll att göra då hon ska spela barn i första säsongen och 19 i andra. Folk har nog även fått en lite skev bild över hur 19-åriga tjejer/kvinnor ser ut idag från hur de porträtteras i andra filmer/serier. Oftast spelas ju dessa "tonåringar" av folk i 25-30 års åldern.

Testpilot
Skrivet av Anor:

Återigen så ska jag påpeka att jag inte sett serien, men det är ju fullt möjligt att vara en bra skådespelare/skådespelerska men ändå inte passa i rollen. Alltså en typ av felcasting. Är det inte främst det som klagomålen handlar om? Inte Bella som person/skådespeleska?

Det finns säkerligen många exempel genom historien, men ett jag kommer att tänka på rak arm är Edward Norton som Hulken. Fantastisk skådespelare, men blev inte särskilt bra med honom som Hulken.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Återigen så ska jag påpeka att jag inte sett serien, men det är ju fullt möjligt att vara en bra skådespelare/skådespelerska men ändå inte passa i rollen. Alltså en typ av felcasting. Är det inte främst det som klagomålen handlar om? Inte Bella som person/skådespeleska?

Det finns säkerligen många exempel genom historien, men ett jag kommer att tänka på rak arm är Edward Norton som Hulken. Fantastisk skådespelare, men blev inte särskilt bra med honom som Hulken.

Klagomålen är i mångt och mycket riktade mot henne som person. Man kallar henne för "sak", potatis, delfin. Man tävlar i att göra de hemskaste memes, gifsen och redigerar hennes ansikte på alla möjliga sätt.

Medlem
Skrivet av h0nden:

Jag antar att vissa personer måste få utlopp för sitt förakt mot det som egentligen inte angår dom och de menar är fel eller omoraliskt men som ingen inblandad lider av.

TLOU2 är ett mästerverk i alla avseenden. Inget annat spel skapar en sådan berg-och-dalbana i känslor som det och jag önskar att jag kunde spela det för första gången igen.

Det fungerade bra som sömnpiller om inte annat att ränna runt på de långutdragna enformigt designade banorna.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ellie i spelet och Ellie i serien (Bella) är två olika individer, typ som olika universum men har samma story.
Även om dom är med om liknande situationer så är dom olika personligheter, det är väl mest det jag stör mig på.

I spelet så är Ellies personlighet mer självsäker och stark, en person man typ ser upp till och tycker om medan Ellie i serien så är hon mer galen, drar sarkastiska skämt och har väldigt kort stubin. Hon blir lite svårare att tycka om på det sättet men hon är underhållande. Ja dom ser helt olika ut också men det bryr jag mig mindre om i långa loppet.

Skulle jag aldrig ha spelat spelet så skulle jag nog inte bry mig alls. Jag tycker serien är bra gjord.

Sen är väl skillnaden på att i spel så vill man ju vara den där häftiga karaktären som Ashley Johnson lyckas med. På film är inte det lika viktigt.

signatur

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

"Sånt som ej är möjligt eller korrekt" asså hon sa det med glimten i ögat till hennes gravida partner. Vad var du rädd att hon menade?

Det du ser med glimten i ögonen ser andra som något annat.Har inget med att vara rädd, rädd för vad? Min kommentar var ett svar på din fråga om varför folk blir triggade möjligtvis. Sen om det är det jag skrev vet jag inte, någon annan kanske som kan svara bättre på din fråga än jag. Men tror att för många var den scenen.

https://youtube.com/shorts/nFj4m259tyA?si=kvphwT9N4Q5loZe3

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Jag frågade ai om det sjunkande skeppet:

Totalt sett blev säsong 1 HBO:s mest sedda debutsäsong någonsin, med en global publik som översteg 90 miljoner tittare efter säsongens slut. Säsong 2 har ett högre globalt genomsnitt per avsnitt (37 miljoner) jämfört med säsong 1 (32 miljoner), vilket indikerar att serien totalt sett har bibehållit eller ökat sin popularitet över tid, särskilt med fördröjd streaming.

Låter som att serien är ganska framgångsrik faktiskt!

Man kan ju kolla på serien för att få en uppfattning. Jag har MAX, så var inte så ansträngande eller kostsamt för mig att titta på s2, men det tog min tills i förrgår att trycka den med sambon.
Jag kan säga att jag inte tillhör dem som väntar på en ny säsong. Allt var lika rörigt som i spelets andra del, men skall säga att formatet fungerade (för mig iaf) bättre i serie format än i spel (tänker då på tillbakablickarna som fick mig att överge spelet).
För övrigt fyllde serien mig med frustration och irritation, likt spelet, vilket inte är något jag söker i "underhållning". Det VÄRSTA med serien, del två, var att allt redan setts förut och allt var så förbannat förutsägbart. Menar inte just handlingen i stort; den bör vara utstakad väl, iom bygger på något, men dialoger, reaktioner scener osv blev bara så tråkigt.

Kvar håller att när en film/spel/serie tråkar ut en, då är det det värsta som kan ske. Dåliga saker, bra saker; ok, man kan vara arg över saker, men när man tittar på något som skall vara spännande och man är uttråkad av det så får man ingen spänning alls.

Karaktär i serien är nära att dö; är serien bra så hoppas man att hen överlever; är den dålig vill man att hen stryker med; men är det uttråkat så bryr man sig inte och där hamnade denna serien för mig. En annan serie som fick mig att landa i uttråkad var Witcher. Vet inte om det kommit en säsong till efter Henrys avhopp, men den säsongen var inte stimulerande för fem öre.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ellie i spelet och Ellie i serien (Bella) är två olika individer, typ som olika universum men har samma story.
Även om dom är med om liknande situationer så är dom olika personligheter, det är väl mest det jag stör mig på.

I spelet så är Ellies personlighet mer självsäker och stark, en person man typ ser upp till och tycker om medan Ellie i serien så är hon mer galen, drar sarkastiska skämt och har väldigt kort stubin. Hon blir lite svårare att tycka om på det sättet men hon är underhållande. Ja dom ser helt olika ut också men det bryr jag mig mindre om i långa loppet.

Skulle jag aldrig ha spelat spelet så skulle jag nog inte bry mig alls. Jag tycker serien är bra gjord.

Sen är väl skillnaden på att i spel så vill man ju vara den där häftiga karaktären som Ashley Johnson lyckas med. På film är inte det lika viktigt.

Spelade själv om tvåan samtidigt som vi såg säsong 2 och håller inte med alls. Tycker snarare att hon är en ännu större gnällspik och vidrig i spelet än vad hon är i serien.
Hon är en klart trevligare person i serien (än så länge då serien inte kommit ikapp hela spelet).

Se bara hur hon reagerar på graviditeten i spelet jämfört med spelet.
I spelet blev jag mest sur på henne över hur egoistiskt hon tänker.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Spelade själv om tvåan samtidigt som vi såg säsong 2 och håller inte med alls. Tycker snarare att hon är en ännu större gnällspik och vidrig i spelet än vad hon är i serien.
Hon är en klart trevligare person i serien (än så länge då serien inte kommit ikapp hela spelet).

Se bara hur hon reagerar på graviditeten i spelet jämfört med spelet.
I spelet blev jag mest sur på henne över hur egoistiskt hon tänker.

Ja just i det klippet är hon mer förbannad i spelet men Ellie och Dina har väldigt många andra moment då dom är trevliga och kära mot varandra. Det visar ju lite mixad dynamik mellan dem.
Ellie har en mycket bättre relation med Jesse i spelet och dom kan skämta med varandra, pratar om att dricka öl tillsammans osv.
Sättet hon rör sig, pratar och utstrålar så får jag helt enkelt lättare att tycka om Ashley Johnson än Bella Ramsey.

Men jag tycker som jag tidigare sagt att handlingen är bättre i serien. Speciellt momenten med Joel.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja just i det klippet är hon mer förbannad i spelet men Ellie och Dina har väldigt många andra moment då dom är trevliga och kära mot varandra. Det visar ju lite mixad dynamik mellan dem.
Ellie har en mycket bättre relation med Jesse i spelet och dom kan skämta med varandra, pratar om att dricka öl tillsammans osv.
Sättet hon rör sig, pratar och utstrålar så får jag helt enkelt lättare att tycka om Ashley Johnson än Bella Ramsey.

Men jag tycker som jag tidigare sagt att handlingen är bättre i serien. Speciellt momenten med Joel.

Ashley och Bella är dock väldigt lika varandra utseendemässigt.

Medlem
Skrivet av Anor:

<Uppladdad bildlänk>

Ashley och Bella är dock väldigt lika varandra utseendemässigt.

OK, det får du tycka.

signatur

12
Skriv svar