"Alla" får gå från John Romeros studio
Du kan ju gå in på Mobygames och kolla mängden spel han varit med och utvecklat och som varit innovativa för sin tid.
Ett... Ett enda?
subterranean homesick alien
Ett... Ett enda?
Att du är en kulturhistorisk analfabet innebär inte att du har rätt.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Du kan ju gå in på Mobygames och kolla mängden spel han varit med och utvecklat och som varit innovativa för sin tid.
Ett... Ett enda?
Att du är en kulturhistorisk analfabet innebär inte att du har rätt.
Snälla, kan ni inte lägga fram siffrorna för diskussion istället för att diskutera underlaget ni ska diskutera för att sedan diskutera er tolkning av underlaget för er diskussion 😩
Snälla, kan ni inte lägga fram siffrorna för diskussion istället för att diskutera underlaget ni ska diskutera för att sedan diskutera er tolkning av underlaget för er diskussion 😩
"Trust me bro"
Vad bra det verkar bli för en studio att bli uppköpt.
För de dåvarande ägarna åtminstone.
"Trust me bro"
Bra klimat du skapar
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Bra klimat du skapar
Jag tycker alla av oss gör ett riktigt bra jobb med tanke på omständigheterna! Man måste ju få vara lite mänsklig och skoja till det ibland, men också kunna sätta ned foten när det gäller Hoppas du själv tänker på vad du bidrar med dina inlägg på sajten genom åren och framåt
Jag tycker alla av oss gör ett riktigt bra jobb med tanke på omständigheterna! Man måste ju få vara lite mänsklig och skoja till det ibland, men också kunna sätta ned foten när det gäller Hoppas du själv tänker på vad du bidrar med dina inlägg på sajten genom åren och framåt
Bra klimat som sagt.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Bra klimat som sagt.
Och du är med och bidrar Tackitack!
För de dåvarande ägarna åtminstone.
Jo jag tänkte det med, och förutom eventuella avtal så finns det väl egentligen ingenting som hindrar dem att starta om på nytt under ett annat namn. Misstänkte dock att det isf blir utan deras största talanger och bästa idéer som uppköparna rimligtvis valt att behålla.
Vad bra det verkar bli för en studio att bli uppköpt.
Uppköpt?Romeros Studio?
Uppköpt?Romeros Studio?
Av MS?
Av MS?
Vad menar du?,
Romeros Studio är inte uppköpt av ngn
Vad menar du?,
Romeros Studio är inte uppköpt av ngn
Har de alltid ägts av MS då? Har ingen koll på det, poängen är ju inte huruvida de köpts upp eller inte, utan att utvecklarna lever under huvudägarnas ok, oavsett ifall dessa utgörs av utgivare, investerare eller moderbolag.
Har de alltid ägts av MS då? Har ingen koll på det, poängen är ju inte huruvida de köpts upp eller inte, utan att utvecklarna lever under huvudägarnas ok, oavsett ifall dessa utgörs av utgivare, investerare eller moderbolag.
Romero Games är inte ägda av något annat företag.
De arbetade på ett projekt åt MS som nu i veckan drog in finansieringen från en dag till nästa.
Romero Games är inte ägda av något annat företag.
De arbetade på ett projekt åt MS som nu i veckan drog in finansieringen från en dag till nästa.
Same same då.
Saxat från Romero Games hemsida "We are a mature, independent game studio of over 100 developers founded in 2014 by award-winning game developers Brenda and John Romero"
MS äger inte Romero's studio.
Dom lever snarare under sitt egna ok.
Saxat från Romero Games hemsida "We are a mature, independent game studio of over 100 developers founded in 2014 by award-winning game developers Brenda and John Romero"
MS äger inte Romero's studio.
Dom lever snarare under sitt egna ok.
”On 19 July 2022 Romero Games announced that they are starting work on an original, new AAA FPS IP with Unreal Engine 5.[12] In July 2025, Microsoft cut off the studio's funding for the project, forcing Romero Games to shut down.[13]”
- wiki
Så…ifall en studio själv väljer att lägga ner är det en sak, men när en studio tvingas lägga ner pga någon annans beslut så är det tråkigt. Även ifall de in det här fallet inte ägdes av MS så påverkades de ändå på ett radikalt sätt av att MS vill spara pengar.
På samma nåder lever de som säljer sig till vad det nu kan vara…från att kunna ta sina egna beslut blir man en del av någon Annas marknadsstrategi/kostnadskalkyl.
Trist tycker jag, och en tråkig utveckling för oss som bara vill spela och ha roligt.
Come on man...
Jag hade verkligen inte haft något problem med hans kreativa gärning, om han inte hade gnuggat den gärningen i våra fejses i 30 år.
Hade han burit sin kreativa gärning med lite ödmjukhet hade han nog bara fått hejja-rop från mig.
Men han har använt den "gärningen" till att skyffla vapourware i 30 år nu.
Har mycket högre aktning för frugan hans Brenda Brathwaite (Romero).
Hon har en legit gärning och lyckas bära den med lite värdighet.
Men vem vet, hade hennes namn varit clickable/bankable så hade kanske hon varit likadann.
Jag hade en dålig dag, eller rättare sagt en dålig vecka, så det här blev tokigt.
Jag ber om ursäkt för att jag reagerade så som jag gjorde och att det kom ut så plumpt.
Absolut ingen ursäkt, men ville bara försöka förklara mig.
Sen har Romero gjort en del för gaming branschen, men det finns fler som har gjort betydligt mer. Typ John Carmack eller varför inte Romeros fru?:)