Eriksholm: The Stolen Dream
Eriksholm är en vacker debut, men också slätstruken och tyngd av en tjurig hjältinna.
#eriksholm-the-stolen-dream, #river-end-games
Hm. Hade hoppats på lite mer. Ska testa, men de flesta av klagomålen är sådant jag själv kommer störa mig på så det verkar inte bli en helgjuten upplevelse, tyvärr.
Hm. Hade hoppats på lite mer. Ska testa, men de flesta av klagomålen är sådant jag själv kommer störa mig på så det verkar inte bli en helgjuten upplevelse, tyvärr.
De flesta recensioner är mer positiva än min, så kanske inte ska ge upp hoppet än! 😄
Med det sagt var det ändå en del negativa saker jag lämnade därhän pga platsbrist, så det här var aldrig nära en trea för egen del, tyvärr.
Asså, den där introfilmen... jag blir verkligen tagen av hur levande det känns. Är ingen stealth-konnässör, snarare en glad amatör. Kanske det är en match?
Kanske, det bör onekligen passa folk som vill doppa tårna i genren bättre än fans av den.
Bara kört demon men baserat på den så kan jag bara hålla med recensenten. Det var för linjärt, för simpelt.
Låter perfekt !!! Linjära spel är trevligt ibland
Bra och informativ recension, tack för den. Jag hade helt klart hoppats på (långt) bättre betyg än så, och ifall jag inte läser andra recensioner som höjer det till skyarna så kommer jag inte ha någon brådska på mig innan jag köper det…mao på rea. Backloggen är massiv och jag har inte bråttom med nya spel när jag har så många fantastiska titlar som ligger på kö.
Däremot so kommer jag utan tvekan att köpa det…dels för att det är en svenskt studio som utvecklat det, men framförallt tack fara de fantastiska miljöerna. Även ifall jag också skulle uppfatta karaktärerna som osympatiska, spelet för kort och de alternativa spelsätten får få så VET jag att jag kommer älska att navigera runt i den oerhört vackra värld de skapat 😊
Bra och informativ recension, tack för den. Jag hade helt klart hoppats på (långt) bättre betyg än så, och ifall jag inte läser andra recensioner som höjer det till skyarna så kommer jag inte ha någon brådska på mig innan jag köper det…mao på rea. Backloggen är massiv och jag har inte bråttom med nya spel när jag har så många fantastiska titlar som ligger på kö.
Däremot so kommer jag utan tvekan att köpa det…dels för att det är en svenskt studio som utvecklat det, men framförallt tack fara de fantastiska miljöerna. Även ifall jag också skulle uppfatta karaktärerna som osympatiska, spelet för kort och de alternativa spelsätten får få så VET jag att jag kommer älska att navigera runt i den oerhört vackra värld de skapat 😊
Tackar! Ja, en del miljöer är oerhört indragande. Tyvärr är det lite väl mycket stela interiörer och grottor för min smak, men när man får vistas utomhus i Eriksholm är det ofta väldigt vackert. Och lite kul med alla svenska namn på företag etc i staden.
Bra recension! Tror jag skippar detta, namnet till trots.
Tack för en bra recension. Hade sett lite fram emot detta, men verkar tyvärr inte vara värt pengarna.
Tack för läsningen!
Jag tycker att den där delen om huvudkaraktären är intressant för det är något jag har tänkt på flera gånger senaste tiden när jag har konsumerat olika media.
Det verkar som att vissa tror att en kvinnlig karaktär måste vara osympatiska och motstridiga för att vara stark och självständig.
Vilket ofta gör att jag, precis som recensenten, har svårt att sympatisera med personen.
Angående spelet i övrigt så var det tråkig läsning. Av det jag sett sen innan hade jag inte jättehöga förhoppningar men jag ville ändå att det skulle bli bra för jag gillar också genren.
Sen blev jag lite besviken att manuset inte var bra för beskrivningen av handlingen i början av recensionen låter väldigt spännande.
PSN: Oakborn86
Bra men tråkig läsning. Jag spelar extremt lite nu för tiden och vill helst ha ganska korta, linjära upplevelser för att maximera den lilla tid jag lägger på spel. Så detta låter ändå lovande på ett sätt, även om det kanske inte är allt jag hade hoppats på.
En fråga: enligt Steam är det "Verified" på Steam Deck. Är det något du testat? Om inte, hur tror du det fungerar med tanke på kontroll osv.
Jag tycker att den där delen om huvudkaraktären är intressant för det är något jag har tänkt på flera gånger senaste tiden när jag har konsumerat olika media.
Det verkar som att vissa tror att en kvinnlig karaktär måste vara osympatiska och motstridiga för att vara stark och självständig.
Vilket ofta gör att jag, precis som recensenten, har svårt att sympatisera med personen.
Håller med Är precis som när man ser #host# ngn reality show och kvinnan det gäller säger att hon är en stark stolt självständig kvinna , fast hennes beteende är egentligen riktigt drygt, elakt, mobbande och hon är en b####h alla dagar i veckan
En kvinna kan vara stark och självständig samtidigt hon är fin snäll ödmjuk och alla vänliga saker därtill Känner otroligt många kvinnor som är det ( ja min dotter är det )
Håller med Är precis som när man ser #host# ngn reality show och kvinnan det gäller säger att hon är en stark stolt självständig kvinna , fast hennes beteende är egentligen riktigt drygt, elakt, mobbande och hon är en b####h alla dagar i veckan
En kvinna kan vara stark och självständig samtidigt hon är fin snäll ödmjuk och alla vänliga saker därtill Känner otroligt många kvinnor som är det ( ja min dotter är det )
Kan du inte nämna några sådana serier som du åsyftar? Samt vilka utmärkande profiler du tänker på.
Jag testade demot på PC när det släpptes och min dator orkar inte riktigt med att driva detta i stabila 60 fps oavsett inställningar. Min burk är förvisso gammal så jag är inte förvånad, men efter en sökning på nätet verkar det vara flera som har problem med detta oavsett om de kör med den senaste hårdvaran. @42662 hur rullade det på testdatorn?
Med tanke på hur mycket problem det har varit med prestanda i UE5 så var det väl ganska väntat att även det här spelet skulle ha problem. Även PS5-versionen verkar ha problem enligt den här recensionen och om skärmdumparna i den är något att gå på så ser det ut att vara ganska suddigt pga låg upplösning som skalas upp.
Jag gillade demot så nån gång blir det förmodligen ett köp och förhoppningsvis kan de patcha bort de värsta tekniska problemen framöver.
PS. Hur taggar man medlemmar med namn med mellanrum? Hur jag än skrev ihop Mikael Berg så blev det ingen träff så det fick bli numret istället, vilket kanske inte funkar? Jag är lite bortskämd med SweClockers (och andra sidors) variant där man får fram förslag när man skriver @.
Fattar att det prioriteras bort och/eller inte finns resurser till det, speciellt när det gäller små studior, men så tråkigt när det inte finns svenska som språk i spel där det osar Sverige i övrigt. Smal publik i vårt lilla land men herregud vad det ökar stämning, inlevelse och humor. Satt och garvade högt åt vissa repliker i Orten Was The Case för ett par år sen, tror aldrig det blivit lika kul utan språket.
Med det sagt så ska jag nu inleda det här äventyret, har inte velat läsa igenom recensionen, tror dock jag kommer gilla det mer.
491 spelare kom spelet upp i på steam nyss!
Så lustigt att se detta publiceras innan livestreamen med en av utvecklarna, som just nu pågår. Finns ju chans att stämningen kan bli lite.. speciell.
Haha det var det definitivt. Att bli sågad med en 2a och sedan intervjuad var lite dålig tajming
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Finns väl gott om båda alternativen? Precis som att manliga roller kan vara mer eller mindre enkla att gilla. Jag menar; Harrison Fords Indiana Jones är en skitstövel som bara fungerar i sitt äventyrande sammanhang. Arthur Morgan är ingen jag skulle vilja ha i mitt umgänge, inte heller Alan Wake eller protagonisten i Disco Elysium (vad heter han ens?).
De tre första i den listan har definitivt fått de där karaktärsdragen för att de ska vara "starka självständiga män", eller ensamvargar som vi brukar använda om män som beter sig likadant.
Haha det var det definitivt. Att bli sågad med en 2a och sedan intervjuad var lite dålig tajming
Var det nån utvecklare som satt där rödbrusig, stockande röst och med ett leende vars energiåtgång liknade den av en löptur?
Tycker spelet är betydligt bättre än 2/5
Fått närmare en 4 i snitt på metacritic, och ännu högre om man kollar på user reviews. Ligger på 95% positive på steam också. Tror inte man ska avfärda spelet enbart pga recensionen här, men det tycker jag inte om några spel såklart. Jag tyckte demot var supercharmigt, även om jag störde mig på att rösten från huvudkaraktären var väldigt lik dottern i It Takes Two, så tänker på ett 7-årigt barn varje gång hon pratar xD