Dune: Awakening
Så brukar jag också tänka.
Två veckor senare avinstalleras spelet. 😆
Personligen så har jag nästan alltid nåt nytt att spela i recensionssyfte, men jag tror att Dune kommer vara ett spel som är lätt att komma tillbaka till. Ganska enkelt gameplay och meditativt farmande 🙂
Bra recension, blev överraskad hur bra spelet verkar vara.
Tack för att du läser! 🙂
Jag var lite orolig för hur det skulle bli på grund av de höga ambitionerna, men det känns som att det träffat rätt - hoppas det håller i sig!
Så brukar jag också tänka.
Två veckor senare avinstalleras spelet. 😆
Haha, jag är exakt likadan. "Fan vad kul, fan vad kul, fan vad kul" i några veckor och sen slutar jag bara att spela och tänker inte mer på spelet. Ingen aning om varför det är så.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Vet inte riktigt om jag kan hålla med, tycker det är enormt enformigt. Och att alla fiender dungeons är rätt lika av sig. Känns som att det är repetion deluxe. Skulle behövt mer varierad content. Har inte mkt kvar i spelet att göra, och stridssystemet är rätt fattigt. Basbygget är dock roligt,
Vet inte riktigt om jag kan hålla med, tycker det är enormt enformigt. Och att alla fiender dungeons är rätt lika av sig. Känns som att det är repetion deluxe. Skulle behövt mer varierad content. Har inte mkt kvar i spelet att göra, och stridssystemet är rätt fattigt. Basbygget är dock roligt,
Även om mer variation hade varit trevligt tycker jag att de befintliga looparna som finns på plats funkar bra och upplever dem nästan som meditativa. 🙂
Om jag ska ge mig ner i en forskningsstation för andra eller tredje gången gör jag det medan jag lyssnar på en bra podcast. Ska bli spännande att se vad som adderas i framtiden!
I mina yngre år på Amiga 500 så valde jag tyska som språk när jag körde Dune 2 "Der kampf um Arrakis"
Det lät skoj när man byggde och hade sig då.
"konstruktion fertig"
Till ämnet. Detta nya spel jag bara hört om till namn. Är det ett RTS? Har inte kollat ett uns av videos.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Något jag stör mig på. För att vara ett harskt nästintill obeboeligt landskap så bor det fan folk i varje jävla lilla skrymsle och vrå på planeten. Känns mer som att vandra runt på en väldigt inte så harsk planet där det är varmt i solen men så fort du är i skuggan är det behagligt... Jag tyckte även det gick för snabbt att få lite mer avancerade grejer som en suit som återanvänder kroppsvätskor till dricksvatten genom att samla lite koppar och plant fiber 😂. Kanske bara jag som är petig och tycker det ska kännas mer hardcore i början av ett survival spel.
"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."
Något jag stör mig på. För att vara ett harskt nästintill obeboeligt landskap så bor det fan folk i varje jävla lilla skrymsle och vrå på planeten. Känns mer som att vandra runt på en väldigt inte så harsk planet där det är varmt i solen men så fort du är i skuggan är det behagligt... Jag tyckte även det gick för snabbt att få lite mer avancerade grejer som en suit som återanvänder kroppsvätskor till dricksvatten genom att samla lite koppar och plant fiber 😂. Kanske bara jag som är petig och tycker det ska kännas mer hardcore i början av ett survival spel.
Håller också med om att det känns aningen överbefolkat, eller åtminstone mycket baser. 😅
Hoppas att de höjer skatten för varje extra bas så att det inte finns så många per spelare.
Jo, att få en still suit går rätt snabbt, men annan teknik är bra mycket mer svår farmad. Råkade bli uppäten av en mask och blev av med allt jag hade på mig, rätt skönt att en enkel still suit rätt snabbt igen.
Tycker det finns en bra balans. "Enkla" items går snabbt att bygga igen men mer avancerade kräver mer. 🙂
Tror att det vill skapa en produkt som appellerar till många. Inte så straffande om man inte vill, men om man vill ha det mer hardcore kan man ju hyra en egen server och bestämma egna regler!
Jag såg att utvecklarna lovade göra det lite mer PvE vänligt, och nu blev det dåligt väder. Så jag föll för suget och skaffade spelet ändå.
Jäkligt nice atmosfär. Ljud och allt. Lite janky movement dock.
Tog mig precis över till Vermillius Gap och etablerade en ny bas.
Märker av det ni skriver om att det känns som det är hus överallt. Ser dock knappt några spelare som sagt.
Är rätt coolt de få gånger man hör en Ornithopter fara förbi ovanför dock.
(Jäklar, är klockan kvart över två när jag skriver detta?! Den tiden flög!)
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Jag såg att utvecklarna lovade göra det lite mer PvE vänligt, och nu blev det dåligt väder. Så jag föll för suget och skaffade spelet ändå.
Jäkligt nice atmosfär. Ljud och allt. Lite janky movement dock.
Tog mig precis över till Vermillius Gap och etablerade en ny bas.
Märker av det ni skriver om att det känns som det är hus överallt. Ser dock knappt några spelare som sagt.
Är rätt coolt de få gånger man hör en Ornithopter fara förbi ovanför dock.
(Jäklar, är klockan kvart över två när jag skriver detta?! Den tiden flög!)
Kul att du gillar!
Höjer ett varningens finger för att råka aktivera holtzmann-skölden eller anti-grav-bältet ute på sanddynerna samt att undvika kvicksanden som finns utmärkt med rött på kartan - då blir det som upplagt för att bli maskmat...