CD Projekt visar ny Cyberpunk 2077-patch idag – och släpper den?
Jag klagar def inte på att dom uppdaterar spelet. Men det känns som att man borde vänta ordentligt om man vill spela den bästa versionen av spelet. Och inte har tid för att spela den flera gånger om.
Går ju alltid att återkomma, har säkert avinstallerat och installerat om spelet 10 ggr vid det här laget. Går alltid att hitta något nytt sätt att spela på när man provar lite nya skill sets osv
Spelet är väldigt bra nu, spelar det lååångsamt för just i väntan på QoL-patchar.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Om spelet had varit lite mindre "cyber" så hade det fanimig kunnat vara bättre och snyggare än GTA V sitter jag och tänker, vad tror ni?
Kunnat vara? Hur grova synfel behöver man ha egentligen för att tycka att GTA V ser bättre ut än Cyberpunk 2077?
Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed
Kunnat vara? Hur grova synfel behöver man ha egentligen för att tycka att GTA V ser bättre ut än Cyberpunk 2077?
Blev tok när jag skrev. Går ju att få GTA V mer realistiskt rent grafiskt med en massa mods och skit. Det Cyberpunk föll på för mig var handlingen med just allt för mycket "Cyber". Å andra sidan heter ju spelet Cyberpunk 2077 så den smällen i skrevet får jag ju ta utan susp och med benen rejält särade.
Hoppas de fortsätter med buggfixandet.
Jag spelade det på Stadia vid release.
Buggigt såklart, men helt klar spelbart. Varvade det och kände mig nöjd.
Men köpte ÄNTLIGEN en ny dator nu i juni (gick från 960 till 5060 grafikkort).
Förra veckan kände jag suget.
Köpte CP2077 på GOGs rea.... och det kraschar konstant.
Stadia fick jag en-två kraschar på en hel kvälls spelande.
Nu får jag 3-6 kraschar på en timmas spelande, och finns ingen rim eller reson till när det händer.
Och har testat högvis med lösningar.
Känns superkonstigt att ett 4.5 år gammalt spel, som ju ska ha fått högar med buggfixar kraschar såhär.
Hoppas de fortsätter med buggfixandet.
Jag spelade det på Stadia vid release.
Buggigt såklart, men helt klar spelbart. Varvade det och kände mig nöjd.
Men köpte ÄNTLIGEN en ny dator nu i juni (gick från 960 till 5060 grafikkort).
Förra veckan kände jag suget.
Köpte CP2077 på GOGs rea.... och det kraschar konstant.
Stadia fick jag en-två kraschar på en hel kvälls spelande.
Nu får jag 3-6 kraschar på en timmas spelande, och finns ingen rim eller reson till när det händer.
Och har testat högvis med lösningar.
Känns superkonstigt att ett 4.5 år gammalt spel, som ju ska ha fått högar med buggfixar kraschar såhär.
Tror det är något galet på din sida. Testat rensning och uppdatering av GPU drivisar? Chipsetdrivrutiner? Testa ReBAR på/av? I värsta fall ominstallation av Windows?
Har klarat det tre gånger utan några problem (utom nån småsak här och där) på äldre patcher än så (1.X, 2.0 och 2.X). Enda riktiga kraschen jag fick en gång var pga för ostabil GPU OC.
Om spelet had varit lite mindre "cyber" så hade det fanimig kunnat vara bättre och snyggare än GTA V sitter jag och tänker, vad tror ni?
Ja.
Tycker personligen striderna, stealth etc. blir mindre och mindre intressant ju fler abilities man låser upp. Till slut så blir jag ju nästan helt osynlig för vanliga "oskriptade" fiender, då känns stealth inte särskilt underhållande längre. Ungefär som övervakningskamerorna är nästan menlösa sett ur rent utmaningsperspektiv då det är så lätt att bara stänga av dem. Önskar att cyber-förmågorna varit lite mer avslagna på nått sätt...
Det kanske är PC-versionen som är sämst optimerad numera? Kört spelet i över 100h på Switch nu, inte en enda krasch och knappt ens någon bugg förutom nån bil som löpt amok här o där. Hade faktiskt förväntat mig att spelet skulle vara i sämre skick...
Ja.
Tycker personligen striderna, stealth etc. blir mindre och mindre intressant ju fler abilities man låser upp. Till slut så blir jag ju nästan helt osynlig för vanliga "oskriptade" fiender, då känns stealth inte särskilt underhållande längre. Ungefär som övervakningskamerorna är nästan menlösa sett ur rent utmaningsperspektiv då det är så lätt att bara stänga av dem. Önskar att cyber-förmågorna varit lite mer avslagna på nått sätt...
Det kanske är PC-versionen som är sämst optimerad numera? Kört spelet i över 100h på Switch nu, inte en enda krasch och knappt ens någon bugg förutom nån bil som löpt amok här o där. Hade faktiskt förväntat mig att spelet skulle vara i sämre skick...
Har kört genom det två gånger. Andra gången med en stor modpack och inte en enda krasch eller annat konstigt.
Så pc-versionen är nog 100% stabil nu.
Spelet kommer också till MacOS.
Ser ut att bli ett seriöst släpp:
https://www.techpowerup.com/338984/cyberpunk-2077-lands-on-ap...
Ingen extra kostnad för Mac-versionen om du har Windows-versionen.
Ja.
Kört igenom spelet många gånger, och jag förstår att det kan kännas lite "OP" när man byggt upp sig. Jag kan både gilla att vara en sorts terminator men också finna utmaningen tråkig ibland - lösningen för mig är dels att köra på Very Hard MEN att skjuta 200 kulor i en svamp känns också fel, så en favoritmod är Damage Scaling där jag kan sätta 2x,3x osv skada åt båda hållen. Så jag undviker kulsvampar med att sätta en lagom faktor på den inställningen (min skada på fiender), samt en rätt hög på fienders skada på mig - så att min Cyberware är på riktigt överlevnad.
Så om jag möter fler än 2-3 fiender så är jag typ död om jag inte är smart med min Sandevistan/Cyberdeck. Vilket håller det "coolt" i det att jag är kittat med sjukt häftig teknologi, men rimligt så att jag visst kan ta ner ett gäng som ensam soldat - men inte utan att jag taktiskt utför mitt jobb. Att springa in i 4-5 pers är nästan omöjligt, vilket känns realistiskt - men att spendera RAM för att stänga ner 2 primära bössor, försämra synen på den 3e sen blåsa knäskålar av de 2 återstående för att sen ta skydd, ladda om, och då ta hand om de 3 från mitt skydd - well, finner att det blir riktigt skoj.
Kört igenom spelet många gånger, och jag förstår att det kan kännas lite "OP" när man byggt upp sig. Jag kan både gilla att vara en sorts terminator men också finna utmaningen tråkig ibland - lösningen för mig är dels att köra på Very Hard MEN att skjuta 200 kulor i en svamp känns också fel, så en favoritmod är Damage Scaling där jag kan sätta 2x,3x osv skada åt båda hållen. Så jag undviker kulsvampar med att sätta en lagom faktor på den inställningen (min skada på fiender), samt en rätt hög på fienders skada på mig - så att min Cyberware är på riktigt överlevnad.
Så om jag möter fler än 2-3 fiender så är jag typ död om jag inte är smart med min Sandevistan/Cyberdeck. Vilket håller det "coolt" i det att jag är kittat med sjukt häftig teknologi, men rimligt så att jag visst kan ta ner ett gäng som ensam soldat - men inte utan att jag taktiskt utför mitt jobb. Att springa in i 4-5 pers är nästan omöjligt, vilket känns realistiskt - men att spendera RAM för att stänga ner 2 primära bössor, försämra synen på den 3e sen blåsa knäskålar av de 2 återstående för att sen ta skydd, ladda om, och då ta hand om de 3 från mitt skydd - well, finner att det blir riktigt skoj.
Mm, det låter vettigare. Kör ju bara på konsol, så har ingen möjlighet till att modda, och tycker det är lite trist att behöva ha en massa moddar också för att spelet är lite dåligt designat. Men det är ju inget direkt unikt problem för just Cyberpunk, är ju snarare mer vanligt än ovanligt att RPG-spel blir tråkigare och tråkigare ju längre man kommer in och ju högre levlad man blir. Och jag hatar ju kulsvampar också, ett headshot med pickan med ljuddämpare vill man ju ska vara dödligt...