Lightsaber från Star Wars är världens bästa vapen!
Jag hade helst sett Portal Gun vinna, men jag är nöjd med det här resultatet också. Jag tycker Master Sword är så fasansfullt tråkigt i allt utom namnet, medan jag har svingat ljussablar i massvis med minnesvärda Star Wars-spel sen barnsben. Inte minst i Knights of the Old Republic, där jag till och med fick bygga en egen.
Mästarsvärdet och graviditetsvapnet fick mina röster.
Kanske inte mest spännande finalen i mannaminne men det kanske blir per automatik förstås att de mest kända och populära grejerna går längst, det är ju lite poängen.
......Graviditetsvapnet?... o.O
Stämmer in i kören att ljussablar inte kändes speciellt populärt spelaktigt.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Fantastiskt att inte ännu en Nintendo grej vann!
Du ser inte många vapen från Commodore 64, Atari, Sega eller Amiga i listan eller hur? För många var Nintendo det första riktiga tv-spelet, där titlarna faktiskt ofta hade större djup än Space Invaders eller Pong, vilket gör att det har en speciell plats i mångas hjärtan. De som spelade Zelda minns hur stor betydelse hade i spelet, och känslan när man väl fick tag på det. Detta var alltså en tid när varje nyp vapen eller föremål hade en avgörande betydelse för spelet.
Första gången jag såg Star Wars etablerade ju omedelbart lasersvärdet som universums coolaste vapen, utan konkurrens, men det etablerades i filmens värld. Även ifall det sedan dess figurerat i otaliga spel, och därigenom förtjänar en plats i listan, så var det inte spelen som gav vapnet den där episka känslan. När det upp i ett spel gör första gången (där det inte bestod utav 7 pixlar) så var det redan ”gammalt”. Det kan aldrig förknippas med den där episka känslan av att hitta någonting legendariskt, snarare förväntar man sig att det ska vinnas tillgängligt i samtliga Star Wars-spel.
0% spänning, vi alla vet att Nintendo fansen kryper ur sina hål och ser till att ett generiskt svärd vinner lol.
Att kalla Master Sword generiskt tyder på dålig kunskap om svärdet i fråga. Det är raka motsatsen.
Tröttsamt att folk ständigt projicerar sin fanboyism på allt och alla.
Ännu en dag i paradiset.
The force was strong
Ja, en gång i tiden.
Att kalla Master Sword generiskt tyder på dålig kunskap om svärdet i fråga. Det är raka motsatsen.
Tröttsamt att folk ständigt projicerar sin fanboyism på allt och alla.
Fanboyism? Hur är det fanboyism att tycka mastersword är ett generiskt fantasy svärd? Oavsett vad det kan och inte kan göra så figurerar svärdet i mediokra spel utan någon vapenkänsla att tala om och är extremt överhypat. Vinna borde ett vapen med extremt bra vapenkänsla och impact på spelvärlden göra. Fanboyism kommer ju däremot från er som höjer den här metall-stickan till skyarna lol.
Du ser inte många vapen från Commodore 64, Atari, Sega eller Amiga i listan eller hur? För många var Nintendo det första riktiga tv-spelet, där titlarna faktiskt ofta hade större djup än Space Invaders eller Pong, vilket gör att det har en speciell plats i mångas hjärtan. De som spelade Zelda minns hur stor betydelse hade i spelet, och känslan när man väl fick tag på det. Detta var alltså en tid när varje nyp vapen eller föremål hade en avgörande betydelse för spelet.
Första gången jag såg Star Wars etablerade ju omedelbart lasersvärdet som universums coolaste vapen, utan konkurrens, men det etablerades i filmens värld. Även ifall det sedan dess figurerat i otaliga spel, och därigenom förtjänar en plats i listan, så var det inte spelen som gav vapnet den där episka känslan. När det upp i ett spel gör första gången (där det inte bestod utav 7 pixlar) så var det redan ”gammalt”. Det kan aldrig förknippas med den där episka känslan av att hitta någonting legendariskt, snarare förväntar man sig att det ska vinnas tillgängligt i samtliga Star Wars-spel.
Amen! 🥰
Fanboyism? Hur är det fanboyism att tycka mastersword är ett generiskt fantasy svärd? Oavsett vad det kan och inte kan göra så figurerar svärdet i mediokra spel utan någon vapenkänsla att tala om och är extremt överhypat. Vinna borde ett vapen med extremt bra vapenkänsla och impact på spelvärlden göra. Fanboyism kommer ju däremot från er som höjer den här metall-stickan till skyarna lol.
Du drar slutsatsen att den enda anledningen till att det "generiska" Master Sword ligger i topp är för att "Nintendo fansen kryper ur sina hål och ser till att ett generiskt svärd vinner lol."
Så som man känner sig själv känner man andra.
Det innebär att du är en fanboy och därför tolkar allt andra tycker och tänker som om att de vore fanboys.
Ännu en dag i paradiset.
Du drar slutsatsen att den enda anledningen till att det "generiska" Master Sword ligger i topp är för att "Nintendo fansen kryper ur sina hål och ser till att ett generiskt svärd vinner lol."
Så som man känner sig själv känner man andra.
Det innebär att du är en fanboy och därför tolkar allt andra tycker och tänker som om att de vore fanboys.
Hahaha fanboy av vad? Låter som att du är lite ledsen över att din metall-sticka inte vann tävlingen, bättre lycka nästa gång
Jag stör mig mer på att jag aldrig haft koll på när röstningsdagarna är. Tyckte just att jag röstade på portal gun men så är tävlingen slut.
Men man kanske måste spara följda trådar någonstans. Annars är jag ju inne här dagligen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Så vilket vapen tyckte du skulle vinna då? Själv var jag stort fan av Kofoten, även ifall förstår varför det inte kom till finalen.
Så vilket vapen tyckte du skulle vinna då? Själv var jag stort fan av Kofoten, även ifall förstår varför det inte kom till finalen.
Jag röstade främst utifrån hur ikonska vapnena var/hur stor "impact" de haft på spelhistorien, dess utveckling eller hur välkända de är samt känslan i att faktiskt använda dem. Så jag hade gärna sett tex railgun från quake vinna, flak cannon från UT eller awp/ak47 från cs. Kofoten är också grym och hade inte haft ont av att den vann, men den används för lite kan jag tycka och är väl inget roligt vapen så att använda
Hur fungerar ett lasersvärd egentligen?
Något i Star Wars-världen måste ju kunna förklara hur ljuset bara.. stannar efter en bit?
Realism i kontext till den etablerade fiktionen eller vad man säger i berättartekniska termer. Verisimilitude.
Är det den där kristallen i.. "staven" som gör det?
Ni får ursäkta. Är helt oinsatt i Star Wars.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Det är ju lätt det COOLASTE vapnet och det man hade önskats sig ifall man hade kunnat få något fantasy vapen men det är inte fan det bästa, masterchief med en 9mm hade tagit en jedi mästare med en lightsaber.
Det finns till och med i Star Wars Loren, vissa bounty hunters som använder sig av blykulor för att döda jedis. Laserskott (som dom flesta använder), det funkar fint att parera men bly + plasma = hagelbössa pellets, så försök att parera mitt pistolskott med en lightsaber och se vem som skrattar sist.
Hur fungerar ett lasersvärd egentligen?
Något i Star Wars-världen måste ju kunna förklara hur ljuset bara.. stannar efter en bit?
Realism i kontext till den etablerade fiktionen eller vad man säger i berättartekniska termer. Verisimilitude.
Är det den där kristallen i.. "staven" som gör det?
Ni får ursäkta. Är helt oinsatt i Star Wars.
Jag tror inte att man ska tänka så mycket. Star Wars är inte det mest realistiska som finns. Jag menar, en 900-årig pratande groda t ex.
Helt sjukt att ett filmvapen vann. Är spelkulturen så här fattig? Jag trodde den var bättre.
Fanns bättre alternativ men problemet är att de som röstar tycker att ett lysrör är det tuffaste som finns. När är nästa rave?