Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag orkade se 21 avsnitt av Black clover, när den var ny, sedan orkade jag inte med den skrikande main protagonist längre

Jag såg upp till sista arcet som släpptes(tror jag det var, kan vara flera jag missade) för ett gäng år sedan. Nötte en sommar så blev en aning utbränd och behövde en paus kände jag. Kanske får återuppta den nu när @Devan tipsa om en fortsättning på gång.

Det är ändå en OK/ganska bra serie, stundtals jäkla bra, med en del feta fighter. Det tar ett tag innan det kommer igång på riktigt och blir bättre, som det ofta gör med långa shonen-serier.

Jäkla rolig humor ibland också.

Men serien lider ibland av ojämn animering(men överlag bra) och ja, den har en protagonist som stundtals/ofta är en aning högljudd. Men kommer man förbi det så kan det vara värt ett titt om man inte har nåt bättre för sig.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Inte sett Rascal serien innan, men trailern till Rascal does not dream about santa claus såg intressant ut så började kolla på Rascal does not dream of bunnygirl sempai.

Och sitter här med tårfyllda ögon i avsnitt 3, när hon drogat honom och säger farväl! :'(

Är det här peak som ungarna säger?

Releasehästryttare
Skrivet av Munhuggas:

Samma personer som såg motsvarande för Fullmetal Alchemist och Cowboy Bebop? 🤷

Jag fattar det inte heller.

Det är lite roligt ändå, när man kollar upp äldre animes så har de ofta kommit en live action remake som man aldrig hört om innan.

Releasehästryttare

Mono 8.5/10

Rekommenderas!

Releasehästryttare

Kaiju No. 8: Mission Recon filmen är nu släppt om man missade serien eller vill se om den i filmformat!

Releasehästryttare

Teogonia 6/10

Kollat så mycket slice of life och romans anime det senaste att jag va tvungen att rensa hjärnan lite med isekai, tyvärr så va denna väldigt meh.

Releasehästryttare

Tänk om vi kunde få animes med produktionsvärdet som trailern för Abyssdia..

Medlem
Skrivet av Devan:

Inte sett Rascal serien innan, men trailern till Rascal does not dream about santa claus såg intressant ut så började kolla på Rascal does not dream of bunnygirl sempai.

Och sitter här med tårfyllda ögon i avsnitt 3, när hon drogat honom och säger farväl! :'(

<Uppladdad bildlänk>

Är det här peak som ungarna säger?

Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai är en väldigt trevlig anime. Skulle nog inte säga att det är peak men det kommer mer känslomässiga scener senare och speciellt mot slutet som tuggade en hel del på mina hjärtsträngar för egen del.

Kan absolut rekommendera dom tre filmer som kommer efter första TV-serien. Sänder med lite länkar om det kan vara intressant.

https://myanimelist.net/anime/38329/Seishun_Buta_Yarou_wa_Yum...
https://myanimelist.net/anime/53129/Seishun_Buta_Yarou_wa_Ode...
https://myanimelist.net/anime/54870/Seishun_Buta_Yarou_wa_Ran...

Rascal Does Not Dream of Santa Claus har jag väntat på sedan 2018 och äntligen släpper CloverWorks en uppföljare som TV serie och eftersom det är ClockWorks så kan man lita på att det blir bra animerat.

Releasehästryttare
Skrivet av Idon:

Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai är en väldigt trevlig anime. Skulle nog inte säga att det är peak men det kommer mer känslomässiga scener senare och speciellt mot slutet som tuggade en hel del på mina hjärtsträngar för egen del.

Kan absolut rekommendera dom tre filmer som som kommer efter första TV-serien. Sänder med lite länkar om det kan vara intressant.

https://myanimelist.net/anime/38329/Seishun_Buta_Yarou_wa_Yum...
https://myanimelist.net/anime/53129/Seishun_Buta_Yarou_wa_Ode...
https://myanimelist.net/anime/54870/Seishun_Buta_Yarou_wa_Ran...

Rascal Does Not Dream of Santa Claus har jag väntat på sedan 2018 och äntligen släpper CloverWorks en uppföljare som TV serie och eftersom det är ClockWorks så kan man lita på att det blir bra animerat.

Tack, får ta och se dem med!

Skrivet av Nehcrom:

En av mina favoriter, har du sett Jormungand en liknande anime som jag varmt kan rekommendera.

Lagt in den i backloggen nu för jag tror jag kommer hinna med den innan/till hösten.

Releasehästryttare

Can a Boy-Girl Friendship Survive 8/10

Som jag sagt innan så ogillar jag ju vanligtvis "dörrmats" killar, men de fick det att funka i denna serien.

Releasehästryttare

MB är mer exalterad för sommarens anime än mig!

Milky subway och city the animation testade jag och de passade inte mig.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Gav Sword of the Demon Hunter: Kijin Gentosho 5 avsnitt, men jag fastnar inte, känner att jag sitter och kollar på telefonen vilket inte är ett bra betyg för en anime.

Så lägger ner den.

Medlem
Skrivet av Devan:

Gav Sword of the Demon Hunter: Kijin Gentosho 5 avsnitt, men jag fastnar inte, känner att jag sitter och kollar på telefonen vilket inte är ett bra betyg för en anime.

Så lägger ner den.

Tråkigt, för mig var det klart bästa serien förra säsongen. Fortsätter den här säsongen så kommer inte nån recension än men so far lutar det mot en 9/10.

Releasehästryttare
Skrivet av Mcgreag:

Tråkigt, för mig var det klart bästa serien förra säsongen. Fortsätter den här säsongen så kommer inte nån recension än men so far lutar det mot en 9/10.

Den är absolut inte dålig, så förstår att många gillar den.

Jag gillar ju dock humor och anime "quirkyness", denna är enbart super seriös och av det jag såg så va den väldigt förutsägbar.

Sen är ninja/samurai serier ofta inte nått jag älskar, Live action serien Shōgun va det ju många som hade som sin nr 1 serie 2024, jag tyckte den va okej men inte mer.

Yaiba samurai legend passar mig betydlig bättre för den tar sig absolut inte seriöst utan det är dum humor hela tiden.

Blue eyed samurai är dock en av de som jag älskade, den är ju mer åt det seriösa håller men innehåller ändå en del humor och MC i den är intressant, medans jag känner inget för MCn i Sword of the Demon Hunter.

Medlem

Tänker fortfarande på Flowers of Evil titt som tätt som jag såg 2023(och även nämnde i tråden när det begav sig). Så jäkla mästerlig. Den är nog inte för alla, men blir man frälst likt mig själv så har man fått uppleva en briljant anime.

En raritet att hitta animes likt dessa.

Så är man sugen på en psykologisk, mörk och unik "coming-of-age"-anime kan jag inte rekommendera denna nog. Tyvärr verkar den dock lite svår att hitta på streamingtjänsterna nu då den är borttagen från Crunchyroll vad jag kan se, men för er som sett på anime sedan 80-90-talet kan nog använda fantasin så löser det sig nog.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

Vi får ytterligare en lewd serie i oktober

Vem är redo för Nukitashi ikväll?

Releasehästryttare

Rascal Does Not Dream of Bunny Girl Senpai 9/10

Såg klart säsong 1 nu och ja, fantastisk skriven och välgjord, rekommenderas!

Nu blir det att ta tag i filmerna!

Releasehästryttare

När man talar om kaniner ...

Releasehästryttare

Såg första avsnittet av Nukitashi!

10/10

Skriv svar