The Blood of Dawnwalker utvecklas bland annat av några CDPR-veteraner och avtäcktes för nån vecka sedan med en förrenderad introfilm och några snabba "in-engine"-klipp. Faktiskt gameplay ska visas upp i sommar.
Många av er tyckte att detta actionrollspel såg riktigt intressant ut, och nu har utvecklaren Daniel Sadowski berättat lite mer om den "tidsaspekt" som spelet har med Pcgamer. Spelets huvudsakliga handling utspelar sig nämligen under 30 dagar och 30 nätter, men med det sagt råder det ingen tidspress.
Tidssystemet är en viktig del av vår narrativa sandlåda. Det rör sig endast framåt när man ägnar sig åt innehållet (såsom ett uppdrag eller en uppgift), för vi vill inte att tidssystemet ska vara där för att skynda på eller stressa spelaren. Vi vill att tidssystemet ska vara en del av den narrativa upplevelsen och en del av hela "både handling och passivitet får konsekvenser".
Med andra ord går tiden bara framåt när vi faktiskt får den huvudsakliga handlingen att gå framåt. Vi kommer dock att ställas inför en del tuffa beslut angående vilket innehåll vi vill ägna oss åt och vilket vi måste skippa. Så ingen tidspress, men potentiellt måste vi spela igenom det flera gångar om vi vill se allt det har att erbjuda.