The Blood of Dawnwalker berättar mer om sin tidsaspekt
Låter som Persona och deras dagar. Dagen rör sig endast framåt när man väljer att spela kampanjen, göra ett sidouppdrag eller annan aktivitet.
Jag hoppas verkligen det bara rör huvudstoryn, så att jag fortfarande kan göra hur mycket sidouppdrag jag vill (dvs typ alla). Om jag tvingas skippa sidouppdrag för att tiden rinner iväg kommer det sluta med att jag missar en massa content i spelet och jag kör oftast inte om spel.
Jag hoppas verkligen det bara rör huvudstoryn, så att jag fortfarande kan göra hur mycket sidouppdrag jag vill (dvs typ alla). Om jag tvingas skippa sidouppdrag för att tiden rinner iväg kommer det sluta med att jag missar en massa content i spelet och jag kör oftast inte om spel.
Det jag vet med mig från Persona är att man missar lite saker, men oftast handlar det om hur hög vänskap / hur långt man tagit sig i ett förhållande med en karaktär. Oftast små saker och man får välja lite vem man lägger fokus på, lite som ett skillträd typ om du är med i hur jag tänker.
Vet heller inte riktigt vad ett sådant här system ska ha för nytta om man inte kan missa content. Man väljer att göra något och missar något annat känns givet.
Ok så var jag är i det övergripande narrativet bestämmer vilka förmågor jag har på sidouppdragen? Det låter intressant, men hoppas det inte känns begränsande när man spelar, ifall man t ex föredrar att slåss på dagen eller natten. Kul att det vågar satsa på lite nytänk i alla fall.