Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Mazzimazzimo:

Jag var faktiskt tvungen att regga ett konto för att säga att jag precis bokade en bundle på amazon fr för 5800.

V Ä G R A R stödja svenska griseriet, känns riktigt bra nu.

🙌

Medlem

Schysst att amazon fr hade bägge paket att förboka igen.
La en beställning på bägge och avbokade mina andra 🙂

Gtv
Medlem

Båda varianterna finns i lager här: https://www.tradergames.fr/fr/1243-consoles. Denna säljare finns även på Ebay med mestadels positiva omdömen. Verkar däremot som att man måste boka via den vanliga hemsidan.

Medlem

Hejsan! Kanske är en idiotfråga. Men ni som m lag beställningar från ex amazon fr. Hur funkar det egentligen med leverans.

Fyllde i massa uppgifter förut på Amazon. Men när man ska lägga till leveransadress kan jag inte välja land Sverige vilket är ett obligatoriskt fält.

Fyller ni ett annat land typ frankrike och sen lägger till sweden i fritext eller något? Funkar det?

Har detta att göra med bergsala blockar på något vis. Man kan välja Danmark Norge Finland Åland ex. Men icke Sverige. Så misstänker att det har något att göra med rövpiraterna på bergsala.

Medlem
Skrivet av Santana84:

Hejsan! Kanske är en idiotfråga. Men ni som m lag beställningar från ex amazon fr. Hur funkar det egentligen med leverans.

Fyllde i massa uppgifter förut på Amazon. Men när man ska lägga till leveransadress kan jag inte välja land Sverige vilket är ett obligatoriskt fält.

Fyller ni ett annat land typ frankrike och sen lägger till sweden i fritext eller något? Funkar det?

Har detta att göra med bergsala blockar på något vis. Man kan välja Danmark Norge Finland Åland ex. Men icke Sverige. Så misstänker att det har något att göra med rövpiraterna på bergsala.

Jag kunde välja Sverige.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Jag kunde välja Sverige.

Tack för info! Provade både på Amazon fr och fnac med samma utfall. Känns konstigt att tom Åland går att välja liksom.

Men bra då vet jag att det inte borde vara så. Kanske blivit något skumt. Får testa igen och söka vidare. Ska testa maila dem med. Ha det!

Medlem
Skrivet av Santana84:

På Amazon har jag handlat tidigare på .se, så min adress var redan sparad. Testa lägg in den på amazon.se först

Medlem
Skrivet av Santana84:

Skrivet av wargreymon89:

På Amazon har jag handlat tidigare på .se, så min adress var redan sparad. Testa lägg in den på amazon.se först

Jag var inne på franska amazon och kollade om bundlen gick att förhandsboka fortfarande, vilket den gjorde, och eftersom jag var inloggad från .se-sidan då jag har Amazon Prime så dök min adress upp automatiskt som val och då gick det att välja att skicka till Sverige. Så se till att ha konto med giltig adress och att du är inloggad även på .fr-sidan så ska det nog lösa sig!

Medlem

Ugh. Varit så irriterad på de svenska priserna att jag kände mig tvungen att skapa ett konto när jag hittade den här tråden och insåg att fler än mig är irriterade. Hehe.

Ska köpa 2 bundles då frun också ska ha en, hade en bokning på spel&sånt sedan januari men fick även inbjudan från My Nintendo där jag beställde från Tyskland. Bokade bundle idag på Amazon.Fr (verkar vara slut på enbart konsolen nu, men bundles finns kvar att boka) så ska avboka från spel&sånt imorgon.

Köper ju generellt helst inrikes men när prisskillnaden ligger på mer än 1500:- per bundle är det ju bara löjligt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Man kan också köpa tillbehören från Nintendo EU/Tyskland utan inbjudan. La in en beställning hos dem för en Pro-kontroll. Kameran avvaktar jag med.

Vi har billig bensin i alla fall, så nått glädjeämne finns ju ändå...tills dom i Stockholm och Bryssel hittar på nått otyg för att sabba det för oss också.

Vad blev priset på Pro Controllern från Nintendo EU/Tyskland om man får fråga?

Medlem
Skrivet av Ghostifman85:

Vad blev priset på Pro Controllern från Nintendo EU/Tyskland om man får fråga?

90 euro.
Får väl se vart det landar på kreditkortet sen när de drar pengarna, men har svårt tro det inte blir billigare än i konungariket.

Medlem

Det blev en beställning på bundle från Amazon.fr imorse, tycker det är orimligt med ett pris som är 25-30% högre i Sverige..

Ser fram emot leveransen!

Medlem

Även jag har beställt en bundle från Amazon.fr. Ska bli spännande detta!

Medlem

Svenska Amazon kör samma prispåslag (6800 kr utan Mario Kart, 7500 kr med) som övriga svenska butiker. De har en tysk(?) artikel upplagd också men inte tillgänglig. Blir hur som helst en import, garanterat.

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Svenska Amazon kör samma prispåslag (6800 kr utan Mario Kart, 7500 kr med) som övriga svenska butiker. De har en tysk(?) artikel upplagd också men inte tillgänglig. Blir hur som helst en import, garanterat.

Amazon måste förmodligen sälja enligt Bergsalas avtal i Sverige.

Medlem

Det går att beställa Nintendo Switch 2 Pro Controller igen på My Nintendo Store Tyskland igen bara så ni vet 😊

Medlem

Tips på var man kan köpa Nintendo switch/switch2 spel till bra pris? Utländska sidor? Är spelen samma som att köpa i Sverige eller skiljer dom sig? Vad kan va bra o tänka på när man köper utomlands tex?

Medlem
Skrivet av Pacman22:

Tips på var man kan köpa Nintendo switch/switch2 spel till bra pris? Utländska sidor? Är spelen samma som att köpa i Sverige eller skiljer dom sig? Vad kan va bra o tänka på när man köper utomlands tex?

Fnac.fr

Rimlig frakt. Runt 5€ per spel.
Prisexempel på Switch 2-spel:
Mario Kart World ~ 73€
Donkey Kong Bananza ~ 62.5€

Går man med i deras medlemskap Fnac+ är det flera titlar där Fnac erbjuder 10€ i gift voucher som sedan kan användas vid nästa beställning.

Har jag inte förstått fel skulle det kunna se ut så här:
1. Köp Fnac+ medlemskap för ~ 10€ (gäller ett år).
2. Köp Mario Kart World för ~ 73€ + 5€ frakt.
3. När du fått hem produkten, skriv en kort recension för produkten, på franska, typ: "produkt enligt beskrivning, snabb leverans, rekommenderas" för att få 1€ i loyalty wallet.
4. Köp Donkey Kong Bananza och använd €10 gift voucher och 1€ från steg 3 ~ 62.5€ - 10€ - 1€ + 5€ = 56.5€.
5. Om även det nya spelet ger 10€ gift voucher, upprepa för nästa köp.

Steg 3 kan man ju skippa om man inte är bryr sig om 1€.

Fördelar:
* Billigare än att köpa i Sverige

Nackdelar:
* Längre leveranstid
* Behöver köpa Fnac+-medlemskap
* Inte alla spel ger 10€ gift voucher
* Spelomslag kan vara på franska (om man nu bryr sig om att spela omslaget)
* Jobbigare hantering av returer

Så vad snackar vi om för besparingar?
Låt oss jämföra billigaste i Sverige med Fnac.

Mario Kart World
Fnac: ~ 850 kr
Sverige: 929 kr

Donkey Kong Bananza
Fnac (inklusive ovan bonus): ~ 622 kr
Sverige: 828 kr

Fnac+ kostar ju 10€ också men det har man tillbaka snabbt.

Så billigare blir det ju helt klart.
Jag kommer nog göra på detta vis framöver iallafall om inget bättre dyker upp.

Medlem

Avbokade precis min bundle på Amazon.de

Tappat suget för maskinen. Spelar nästan aldrig på min Switch. Kommer nog köpa den vid ett senare tillfälle. Dock aldrig för det svenska fuskpriset som gäller nu. Ska jag köpa den senare så blir det import om inte svenska butiker sänker priset

Skriv svar