Oblivion-remastern avtäcks (antagligen) i kväll
Ja, det kan man verkligen undra. Jag förstår varken varför man skulle behöva en sån mod eller varför Nexus tar bort dom.
Fair point.
Men som sagt, du har gjort det tydligt att du inte tänker spela spelet eller någon annan remaster redan innan det där dök upp online, så varför lägger du ner energi på något sånt här? Det är det jag menar med dagens gamers som verkar vara mer intresserade av att vara kulturkrigare än att faktiskt spela. Det är ett beteende jag inte förstår.
Märklig kommentar. Skulle inte säga en preferens för original eller kritik mot spelföretag som ser på "dagens gamers" som kassakor, har något som helst med kulturkriget att göra.
Men detta är ett diskussionsforum när allt kommer omkring.
Märkligt, jag tror inte jag skrivit eller ens antytt att det skulle vara "hemskt", men det var en vacker halmdocka i alla fall.
Det har du gjort flera gånger förut här på fz och det lyser igenom rätt tydligt vad du tycker om det. Men det är nog dags för dig att släppa den här tråden ändå eftersom du hatar remasters? Tycker du inte det?
Det har du gjort flera gånger förut här på fz och det lyser igenom rätt tydligt vad du tycker om det.
Jag har definitivt väldigt starka åsikter om de dominanta ideologierna i vad man skulle kunna kalla "PK-samhället", men jag kan inte minnas att jag skulle ha pekat ut "Body Type 1 & 2" fenomenet i någon särskild utsträckning.
Dock är det ganska uppenbart för mig, att nämnt fenomen är ideologiskt drivet, vilket är skäl nog för mig att ändå se på det som något negativt.
Men det är nog dags för dig att släppa den här tråden ändå eftersom du hatar remasters? Tycker du inte det?
Varför? Även om spelet inte är intressant, så tycker jag diskussionen är mycket stimulerande, samt att den har relevans i en större kontext av spelindustrins tendens att kapitalisera på tidigare bragder, istället för att röra sig framåt och skapa något nytt. Del-diskussionen om "body type 1 & 2" belyser även vissa revisionistiska tendenser som även är värda att notera.
Jag har definitivt väldigt starka åsikter om de dominanta ideologierna i vad man skulle kunna kalla "PK-samhället", men jag kan inte minnas att jag skulle ha pekat ut "Body Type 1 & 2" fenomenet i någon särskild utsträckning.
Dock är det ganska uppenbart för mig, att nämnt fenomen är ideologiskt drivet, vilket är skäl nog för mig att ändå se på det som något negativt.
Varför? Även om spelet inte är intressant, så tycker jag diskussionen är mycket stimulerande, samt att den har relevans i en större kontext av spelindustrins tendens att kapitalisera på tidigare bragder, istället för att röra sig framåt och skapa något nytt. Del-diskussionen om "body type 1 & 2" belyser även vissa revisionistiska tendenser som även är värda att notera.
Fast din ståndpunkt är ju att du avskyr remasters, originalen alltid är bättre etc men du har ju aldrig ens lirat Oblivion? Så hur kan du då påstå att remastern är kass och originalet är bättre? Sen är det skevt att säga att alla remasters/remakes bara är sätt att kapitalisera på tidigare bragder. Några av de bästa spelen på senare år (vad det säger är något annat) har för mig personligen varit just remasters/remakes. De har definitivt en plats på marknaden och uppskattas av många om de görs på rätt sätt.
Fast din ståndpunkt är ju att du avskyr remasters, originalen alltid är bättre etc men du har ju aldrig ens lirat Oblivion? Så hur kan du då påstå att remastern är kass och originalet är bättre? Sen är det skevt att säga att alla remasters/remakes bara är sätt att kapitalisera på tidigare bragder. Några av de bästa spelen på senare år (vad det säger är något annat) har för mig personligen varit just remasters/remakes. De har definitivt en plats på marknaden och uppskattas av många om de görs på rätt sätt.
En till halmdocka? Så spännande!
Jag kan inte minnas att jag uttryckt mig i riktigt sådana känslomässigt laddade termer så som att jag "avskyr remasters", eller påstått att "alla remasters/remakes bara är sätt att kapitalisera på tidigare bragder."
Jag uttryckte min åsikt om att "moderna remasters/remakes suger alltid.", vilket specificerar remasters släppta under ett obestämt tidsspann, med förankring i nutid. Och visst, en gång i tiden hade jag kanske hållit med, men det har blivit väldigt uppenbart för mig att dagens remasters och remakes, nästan uteslutande drivs av kommersiella intressen.
Och gällande Oblivion och dess remaster? Som jag skrev tidigare:
Därför att man ofta tar sig allt för stora friheter med att "uppdatera" grafiken och ofta kan inte dra sig för att lägga till en massa "QOL" skit. Något som jag anser, förstör spelens andemening.
Och från vad jag sett och hört hittills så är Oblivion Remastern inget undantag.