Ubisoft håller The Crew-löftet – får offline-läge i år
De två överlevande The Crew-spelen ska kunna fortsätta överleva.
#the-crew, #the-crew-2, #the-crew-motorfest, #ubisoft
Det är rätt snällt 2025 ändå, känner jag.
Mm.. Hade nog tyckt det vore snällare att göra det 2014.. Men ändå.
Till deras försvar: Att göra ett spel som ska ha multiplayer är verkligen en helt annan process än att göra det för SP... Och det påverkar (generellt förutsatt att det är gediget gjort) hur koden lixom ser ut i grunden...
Arkitektuellt så präglar det oftast spelet i grunden om det är byggt för MP... För om man vill göra bra och tajt och säkert MP så måste man ha det med sig det när man gör grunden och när man etablerat arkitekturen.
Du kan typ "hacka in" multiplayer i SP (men det kommer inte så säkert, responsivt osv som vi/spelarna kräver att det är)
Det känns inte intuitivt korrekt men det är faktiskt typ lättare att multiplayer-ifya SP än att Singleplayer-ifyra MP.
I ett tajt/optimerat MP-spel tar varje del av koden hänsyn till skick och svar från och till en server, det är en del av spelets arkitektur.
Ska det bara bort så kan det bli en jävla pärs.
// Anton Q AKA djävulens advokat.
subterranean homesick alien
Suveränt av Ubi! +20 DKP!
Fler SP-spel (även med stöd för MP) borde göras spelbara även efter att servrar släcks ner. Spel idag ska försöka mjölka så många kronor som möjligt av användare så varför inte sälja ett "special offline XL 4r4r" DLC? Är det vad som krävs så, bättre än inget imo!
The Crew lär säkert fungera bättre än någonsin när det går helt offline.
så varför inte sälja ett "special offline XL 4r4r" DLC? Är det vad som krävs så, bättre än inget imo!
Om det läget inkluderar att inte kräva Ubisoft launcher någonstans eller check för om datorn är uppkopplad till nätet så visst.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Mm.. Hade nog tyckt det vore snällare att göra det 2014.. Men ändå.
Till deras försvar: Att göra ett spel som ska ha multiplayer är verkligen en helt annan process än att göra det för SP... Och det påverkar (generellt förutsatt att det är gediget gjort) hur koden lixom ser ut i grunden...
Arkitektuellt så präglar det oftast spelet i grunden om det är byggt för MP... För om man vill göra bra och tajt och säkert MP så måste man ha det med sig det när man gör grunden och när man etablerat arkitekturen.
Du kan typ "hacka in" multiplayer i SP (men det kommer inte så säkert, responsivt osv som vi/spelarna kräver att det är)
Det känns inte intuitivt korrekt men det är faktiskt typ lättare att multiplayer-ifya SP än att Singleplayer-ifyra MP.
I ett tajt/optimerat MP-spel tar varje del av koden hänsyn till skick och svar från och till en server, det är en del av spelets arkitektur.
Ska det bara bort så kan det bli en jävla pärs.
// Anton Q AKA djävulens advokat.
Du verkar ha bra koll, och jag själv är programmerare (dock webb), men det slog mig, borde det inte vara relativt enkelt - iaf som en nödlösning - att helt enkelt inkludera serverkoden i spelet och liksom köra en "mock" server lokalt. För att på så sätt undvika att göra ändringar i klienten. Den tror fortfarande den är online liksom men det är bara en lokal miljö.