Ubisoft håller The Crew-löftet – får offline-läge i år

Robot
Ubisoft håller The Crew-löftet – får offline-läge i år

De två överlevande The Crew-spelen ska kunna fortsätta överleva.

#the-crew, #the-crew-2, #the-crew-motorfest, #ubisoft

Medlem

Det är rätt snällt 2025 ändå, känner jag.

Medlem

Ja det är ju bra såklart men hade hellre sett offline mode i The Crew 1

Medlem

Jag har fortfarande inte fått igång "The Crew-Motorfest"! Demot fungerar inte heller.
Det kraschar och ett felmeddelande kommer upp precis när spelet ska starta från menyn.
Men det jag har sett så ser det ju ut som en rip-off av "Forza Horizon".

signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det är rätt snällt 2025 ändå, känner jag.

Mm.. Hade nog tyckt det vore snällare att göra det 2014.. Men ändå.

Till deras försvar: Att göra ett spel som ska ha multiplayer är verkligen en helt annan process än att göra det för SP... Och det påverkar (generellt förutsatt att det är gediget gjort) hur koden lixom ser ut i grunden...

Arkitektuellt så präglar det oftast spelet i grunden om det är byggt för MP... För om man vill göra bra och tajt och säkert MP så måste man ha det med sig det när man gör grunden och när man etablerat arkitekturen.
Du kan typ "hacka in" multiplayer i SP (men det kommer inte så säkert, responsivt osv som vi/spelarna kräver att det är)

Det känns inte intuitivt korrekt men det är faktiskt typ lättare att multiplayer-ifya SP än att Singleplayer-ifyra MP.

I ett tajt/optimerat MP-spel tar varje del av koden hänsyn till skick och svar från och till en server, det är en del av spelets arkitektur.
Ska det bara bort så kan det bli en jävla pärs.

// Anton Q AKA djävulens advokat.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Suveränt av Ubi! +20 DKP!
Fler SP-spel (även med stöd för MP) borde göras spelbara även efter att servrar släcks ner. Spel idag ska försöka mjölka så många kronor som möjligt av användare så varför inte sälja ett "special offline XL 4r4r" DLC? Är det vad som krävs så, bättre än inget imo!

Medlem

The Crew lär säkert fungera bättre än någonsin när det går helt offline.

Skrivet av Edd1e:

så varför inte sälja ett "special offline XL 4r4r" DLC? Är det vad som krävs så, bättre än inget imo!

Om det läget inkluderar att inte kräva Ubisoft launcher någonstans eller check för om datorn är uppkopplad till nätet så visst.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Mm.. Hade nog tyckt det vore snällare att göra det 2014.. Men ändå.

Till deras försvar: Att göra ett spel som ska ha multiplayer är verkligen en helt annan process än att göra det för SP... Och det påverkar (generellt förutsatt att det är gediget gjort) hur koden lixom ser ut i grunden...

Arkitektuellt så präglar det oftast spelet i grunden om det är byggt för MP... För om man vill göra bra och tajt och säkert MP så måste man ha det med sig det när man gör grunden och när man etablerat arkitekturen.
Du kan typ "hacka in" multiplayer i SP (men det kommer inte så säkert, responsivt osv som vi/spelarna kräver att det är)

Det känns inte intuitivt korrekt men det är faktiskt typ lättare att multiplayer-ifya SP än att Singleplayer-ifyra MP.

I ett tajt/optimerat MP-spel tar varje del av koden hänsyn till skick och svar från och till en server, det är en del av spelets arkitektur.
Ska det bara bort så kan det bli en jävla pärs.

// Anton Q AKA djävulens advokat.

Du verkar ha bra koll, och jag själv är programmerare (dock webb), men det slog mig, borde det inte vara relativt enkelt - iaf som en nödlösning - att helt enkelt inkludera serverkoden i spelet och liksom köra en "mock" server lokalt. För att på så sätt undvika att göra ändringar i klienten. Den tror fortfarande den är online liksom men det är bara en lokal miljö.

Medlem

"Need For Speed: World" togs helt plötsligt bort helt, efter att jag kommit upp i att köpt bilar till det för ca 10.000 kr.
Snopet!

signatur

autograph

Medlem

Det måste ändå vara standarden framöver. Spel åldras såklart, men att ha ett upplägg som gör dem ospelbara när utvecklaren stänger ner spelets servrar får ses som ohållbart. Spel lever mycket längre idag än för 20 år sedan.

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Skrivet av autograph:

"Need For Speed: World" togs helt plötsligt bort helt, efter att jag kommit upp i att köpt bilar till det för ca 10.000 kr.
Snopet!

Sök hjälp.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av autograph:

Snopet!

1
Skriv svar