Ubisoft håller The Crew-löftet – får offline-läge i år
De två överlevande The Crew-spelen ska kunna fortsätta överleva.
#the-crew, #the-crew-2, #the-crew-motorfest, #ubisoft
Mm.. Hade nog tyckt det vore snällare att göra det 2014.. Men ändå.
Till deras försvar: Att göra ett spel som ska ha multiplayer är verkligen en helt annan process än att göra det för SP... Och det påverkar (generellt förutsatt att det är gediget gjort) hur koden lixom ser ut i grunden...
I ett tajt/optimerat MP-spel tar varje del av koden hänsyn till skick och svar från och till en server, det är en del av spelets arkitektur.
Ska det bara bort så kan det bli en jävla pärs.
// Anton Q AKA djävulens advokat.
subterranean homesick alien
Suveränt av Ubi! +20 DKP!
Fler SP-spel (även med stöd för MP) borde göras spelbara även efter att servrar släcks ner. Spel idag ska försöka mjölka så många kronor som möjligt av användare så varför inte sälja ett "special offline XL 4r4r" DLC? Är det vad som krävs så, bättre än inget imo!
The Crew lär säkert fungera bättre än någonsin när det går helt offline.
Om det läget inkluderar att inte kräva Ubisoft launcher någonstans eller check för om datorn är uppkopplad till nätet så visst.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Du verkar ha bra koll, och jag själv är programmerare (dock webb), men det slog mig, borde det inte vara relativt enkelt - iaf som en nödlösning - att helt enkelt inkludera serverkoden i spelet och liksom köra en "mock" server lokalt. För att på så sätt undvika att göra ändringar i klienten. Den tror fortfarande den är online liksom men det är bara en lokal miljö.
Det måste ändå vara standarden framöver. Spel åldras såklart, men att ha ett upplägg som gör dem ospelbara när utvecklaren stänger ner spelets servrar får ses som ohållbart. Spel lever mycket längre idag än för 20 år sedan.
Och allt vad det innebär, fortfarande.