Kan sakna partyspel som dansmattor och Guitar Hero!

Medlem
Kan sakna partyspel som dansmattor och Guitar Hero!

Ibland går jag in på Ebay och blir nostalgisk över allt vi hade i barndomen. Hur kul det kunde vara - och egentligen inte varför fortfarande vara? Minns bland annat när jag var på Uppsala-baserade LANet Birdie (i Allianshallen innan de flyttade till Fyrishov) så hade de ett par stationer med Dance Dance Revolution och dansmattor i stora stationer. Knepet var att hålla händerna på stålhandtagen bakom en och hoppa väldigt lätt med fötterna. Det lärde jag mig genom att betrakta någon som var betydligt bättre än mig (vilket inte sa så mycket då jag var rätt medioker till en början, vilket inte var så överraskande då jag aldrig haft någon takt/danskänsla att prata om).

Så börjar jag tänka. Tänk om dansmattorna fick en renässans? Började komma tillbaka, släppas till såväl Xbox Series som PS5 och senare kanske även Nintendo Switch 2? Vore det inte på tiden. Få ha spel med familj och vänner - eller bara helt själv - och bara ha roligt? Dansa tills fötterna, och hela kroppen, tröttnar och nästan faller ihop? Skratta åt det. Glömma allt annat för en stund. Vore inte det härligt? Då tänker jag i fortsatta banor att saknar vi egentligen inte elgitarrer och Guitar Hero också? För alla oss som drömde om att bli nästa U2 men aldrig hade någon musikalisk talang att prata om egentligen? Bara ta sig an klassikerna och försöka slå rekord - sina egna och varandras. För hur intressant och högfärdigt det än kan kännas att prata om spel som kultur och konst saknar jag ändå tiden när den här sorten var någonting annat. Ren och skär underhållning, eskapism i sin renaste form. Det kan jag bli nostalgisk över fortfarande. Eller vad känner ni? Är det dags för en comeback eller för mig att sluta drömma mig tillbaka? Jag vill ju inte vakna, igen.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har 5 guitar-hero gitarrer och de flesta spelen kvar, vi samlas några polare ibland och spelar. Fruktansvärt roligt.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag har 5 guitar-hero gitarrer och de flesta spelen kvar, vi samlas några polare ibland och spelar. Fruktansvärt roligt.

Ah, vad härligt! Perfekta partyspel!

Medlem

Spelade aldrig dansspel, men en del Guitar Hero blev det i början av den crazen.

Backloggens befriare

Jag har massor med spel och gitarrer, men en xbox 360 som inte längre startar

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Tråkigt! Kanske värt att investera i en Series X för att kunna spela vidare på den?

Backloggens befriare
Skrivet av Gertzy:

Tråkigt! Kanske värt att investera i en Series X för att kunna spela vidare på den?

Har en series X, problemet är att gitarrerna inte är kompatibla.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Har en series X, problemet är att gitarrerna inte är kompatibla.

Nähä vad tråkigt! Trodde både spel och tillbehör var kompatibla?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Borde gå att emulera på PC/potatis och streama till tvn.

Medlem

Dance Evolution till Xbox 360 Kinect är i stort sett det enda min 360 används till nu för tiden. Det känns ibland som om jag borde bygga ut party-samlingen med Guitar Hero 3 och gitarr men det är ju hutlöst dyrt nu för tiden.

Backloggens befriare
Skrivet av baxtex:

Borde gå att emulera på PC/potatis och streama till tvn.

Hade säkert gått om det vore av intresse och jag hade en TV.

signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

När jag googlar runt verkar det finnas en hel del rykten om ett nytt Guitar Hero faktiskt.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

När jag googlar runt verkar det finnas en hel del rykten om ett nytt Guitar Hero faktiskt.

Hittade bland annat denna (och andra artiklar publicerad samma datum så antar det är lite samma lika) från slutet av förra året så det inger lite hopp. Men känns också lite vagt. Kommer nog inte ligga sömnlös i väntan på utannonsering tyvärr.

1
Skriv svar