CD Projekt Red avtäcker The Witcher 4
Apropå karaktärsskapande så skulle jag inte bli förvånad ifall det kan komma i en framtida Witcher-upplaga. Jag har verkligen ingenting emot att spela som Ciri, och jag gissar att storyn kommer vara starkt knuten till henne. En egenskapad karaktär skulle antagligen tappa kontakten till allt annat än världen i sig, eller att man ser kända karaktärer som hyfsat intetsägande npc'er...känns inte riktigt som att det skulle vara samma spel.
Med det sagt tror jag absolut att de skulle kunna göra ett fantastiskt spel med de förutsättningarna också, och jag väntar med spänning redan nu.
SJUKT TAGGAD. Bara dom fixar combatet som var fruktansvärt kass i 3an... Drog ner hela spelet mot allt annat fantastiskt.
Medhåll. Bättre strider och samma (eller högre) nivå på dialoger, världsbygge och atmosfär så har vi ett GOTY.
Ännu en dag i paradiset.
Ne men fan, känns fräscht med en ny huvudkaraktär till nytt witcherspel. Hade inte blivit lika bra om man skulle skapat en tror jag. Nu kan vi istället fortsätta att följa en väletablerad karaktär. Detta blir gött. Men vågar inte tänka på releasedatumet...Och när nya cyberpunk kommer, ja då är man väl gammal och gråhårig...
Antar att de har kanoniserat Witcher-slutet från TW3?
IGN-artikel:
"And so regardless of the events you personally witnessed at the end of your own Witcher 3 playthrough, the sequel will not “break any canon or even offend any canon.”"
- Cian Maher, franchise and lore designer at CDPR
Vet inte hur de kan få ihop att en kejsarinna blir en witcher.
IGN-artikel:
"And so regardless of the events you personally witnessed at the end of your own Witcher 3 playthrough, the sequel will not “break any canon or even offend any canon.”"
- Cian Maher, franchise and lore designer at CDPR
Vet inte hur de kan få ihop att en kejsarinna blir en witcher.
Ännu svårare blir slutet där hon blir bränd på bål...
"Writer and Fighter"
Lite blandade känslor. I min spelomgång blev Ciri inte en Witcher. Känns konstigt att välja ett slut och göra det canon när man kunde byggt en ny story fri från tidigare spel. Så fungerade ju inget tidigare spel.
Det känns också märkligt att det är just Ciri med tanke på hennes karaktärsutveckling.
Hon får ju *typ* superkrafter i slutet?!
Men men, spelen har ju varit suveräna så jag ska inte börja tvivla än.
Medhåll. Bättre strider och samma (eller högre) nivå på dialoger, världsbygge och atmosfär så har vi ett GOTY.
Håller delvis med, tyckte combaten lämnade del att önska liksom sign system lämnade en del att önska även jag inte tyckte att det var kasst då, har dock inte åldrats så väl. Så det måste förbättras en hel del, allt annat var dock kanon. Men jag vill se mer av Iorveth också!
Håller delvis med, tyckte combaten lämnade del att önska liksom sign system lämnade en del att önska även jag inte tyckte att det var kasst då, har dock inte åldrats så väl. Så det måste förbättras en hel del, allt annat var dock kanon. Men jag vill se mer av Iorveth också!
Kasst är väl att ta i, men när allt annat håller världsklass så utmärker sig en brist extra mycket. Som en finne i ett vackert ansikte.
Glädjande är att det finns utrymme för förbättring och ett bättre spel än Witcher 3 får det ju att vattnas på fler ställen än munnen.
Ännu en dag i paradiset.
Gillar nya designen på Ciri.
Håller med. Hon ser sargad och badass ut.
Ännu en dag i paradiset.
Knappast ett problem även för anti-woke ligan. Finns många spel med kvinnliga huvudpersoner. Så jag hoppas den diskussionen inte fortsätter efter de här inläggen.
Det verkar vara ett enormt problem för anti-woke-pellejönsarna. Hoppas att FZs kommentarsfält kan hållas rent från dem.
Lite blandade känslor. I min spelomgång blev Ciri inte en Witcher. Känns konstigt att välja ett slut och göra det canon när man kunde byggt en ny story fri från tidigare spel. Så fungerade ju inget tidigare spel.
Det känns också märkligt att det är just Ciri med tanke på hennes karaktärsutveckling.
Hon får ju *typ* superkrafter i slutet?!
Men men, spelen har ju varit suveräna så jag ska inte börja tvivla än.
Kan hända att dom gör lite retcon.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Hype! Älskar Witcher 3. Hundratals timmar där. Älskar även böckerna. TV-serien pratar vi inte om...
Med det sagt så ska det blir spännande att se hur denna historia blir. Jag gillar hur CD har navigerat sin egen berättelse (W3) samtidigt som de är i linje med böckerna rätt så ofta. Att fortsätta med Ciri kan bli riktigt skoj. Jag förstår att de som inte läst böckerna kanske är i överlag mer skeptiska, då endast W3 Ciri inte väcker sååå mycket pepp. Kanske, jag spekulerar vilt här.
I mina ögon är hon badass och intressant på många vis som person och jag är super hype på att se hur CD spinner sin version av hennes fortsättning i Witcher 4!
Det verkar vara ett enormt problem för anti-woke-pellejönsarna. Hoppas att FZs kommentarsfält kan hållas rent från dem.
Jämfört med kommentarerna på GR ("internets soptipp" som någon perfekt beskrev kommentarerna där) över detta och Intergalactic, så är det ganska lungt och sansat här.
Det kommer att bli ett väldigt trevligt spel år för mig 2025.Det blir bara bättre och bättre!
Detta får vi vänta på bra mycket längre än 2025!
Det lär tidigast släppas sent 2026 men troligen ännu senare i 2027 någon gång.
CD Projekt Red börjar gå upp i full utveckling från nu och framåt så det betyder att det dröjer 2-3 minst innan släpp, tyvärr. Vill ha det nuuuu 😄
Blir sjukt hypead av det här. Dags att spela genom W3 en fjärde gång kanske. Fick en riktigt skön ”witcher-känsla” av trailern. Det enda som bekymrar mig är hur de ska förklara hur Ciri har genomgått ”trial of grasses” osv med tanke på böcker och tidigare spel.
Hon behöver ju inte nödvändigtvis ha genomgått detta i vargskolan. Det finns fler skolor (i en tidig teaser sågs en lodjursmedaljong) och det är lanske möjligt att någon av de mer perifera fortfarande har kunskapen?
Jag undrar mer hur de har tänkt gällande hennes enorma krafter?
Hon behöver ju inte nödvändigtvis ha genomgått detta i vargskolan. Det finns fler skolor (i en tidig teaser sågs en lodjursmedaljong) och det är lanske möjligt att någon av de mer perifera fortfarande har kunskapen?
Jag gissar något har hänt så hon inte har dessa enorma krafter längre. Verkar ju gått en del år sedan händelserna i 3an. Jag hoppas det har en bra förklaring och inte bara blir som i SOTN där döden bara kommer in i början och snor Alucards utrustning och krafter.
"Writer and Fighter"
Tittar man riktigt noga så bär hon den lodjurmedaljongen i trailern. Din teori får medhåll av mig