Star Wars Outlaws
Är ungefär halvvägs igenom spelet nu och kan konstatera att spelet får så oförtjänt mycket kritik. (Vilket jag anade på förhand att det skulle bli årets Hogwarts Legacy.) Spelet är inte perfekt men det är fan inte dåligt. Det har kommit så mycket sämre spel det senaste året som inte ens får hälften så mycket kritik. Så uppenbart att folk reviewbombar för att det är Ubisoft-formula och Star Wars.
Dock vill jag säga att det lite quirky mini-QT spelet när man ska äta mat i Outlaws som jag först tyckte kändes väldigt konstigt faktiskt var lite myspysigt och ju gav en kul buff så, mer såna överraskningar tack
Framför allt är det en fröjd att se Nix äta. Det är lite sötchock.
Din vänliga kvartersrecensent.
Blir definitivt att vänta på rea innan ev köp, synd eftersom jag genrellt gillar SW. Verkar som Massive tappade bollen lite om man tittar på andra recensioner. Märkligt att FZ ger spelet ett så pass högt betyg.
Men då fick FZ´s förtroende en ordentlig törn i mitt tycke genom att ge Forza Motorsport (2023) 5/5... det spelet är så tomt på innehåll att det bör räknas som ett tech-demo, för att inte tala om hur trasigt det var vid release.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Är 5–6 timmar in och mitt spontana intryck är att det är väldigt trevligt. Gillar man Star Wars, open-world och stealth så är det verkligen läge att testa det. Atmosfären är toppen och spelet känns, som andra skrivit, väldigt levande.
Enda grejen jag än så länge inte gillar är körkänslan på speedern. Det känns lite fyrkantigt på nåt sätt.
Blir definitivt att vänta på rea innan ev köp, synd eftersom jag genrellt gillar SW. Verkar som Massive tappade bollen lite om man tittar på andra recensioner. Märkligt att FZ ger spelet ett så pass högt betyg.
Fast betyg som avviker från många andra behöver väl inte vara märkliga? Beror ju helt på hur man gör bedömningen. Personligen tycker jag än så länge att FZ:s recension känns klart i linje med vad jag själv tycker.
Spelat några timmar nu och tycker det är alldeles för mycket smyga. Jag är inget stort fan av stealth spel så vette fan om jag kommer orka spela ut detta. Gillar dock världen och karaktärerna! Grafiken är lysande och känslan finns där.
Vissa delar måste du ju smyga, men på flera ställen om du inte bryr sig om att sänka sitt reputation med ett faction så kan du likvidera alla på stället
Men alltså, spelutvecklare kan ni för i helvete SLUTA med det här otyget att försöka variera ett spel genom att slänga in en helt annan genre mitt i en annan ?!
Det är ju underbart med variation. Det som spelet glänser med. Ett action/äventyrsspel spel som är likadant i tjugo till trettiotimmar? Är det vad du vill ha?
7900XTX
7800X3D
Det är ju underbart med variation. Det som spelet glänser med. Ett action/äventyrsspel spel som är likadant i tjugo till trettiotimmar? Är det vad du vill ha?
Precis det vill jag ha, 20-30 timmar med Doom, 20-30 timmar med Thief, 20-30 timmar med schack.
Jag har inga problem med varierande spel, men om man bygger spelet utifrån en spelstil så tycker jag att den ska hålla sig till det. Splinter Cell med ett hordemode mitt i blir aldrig underbart tillexempel, det blir bara frustrerande
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Är lite längre in och gillar det såpass att det var det första jag spela imorse när jag gick upp. Det säger något!
Eller hur, samma här, längtar efter att spela det när jag är "away" lite samma som oldschool spel där du vet att det finns en utmaning.
7900XTX
7800X3D