Allt om Dragon Age: The Veilguard

Medlem

Det finns absolut ingenting kvar av känslan och storheten från DA:Origins.

Medlem

Det jag sett så verkar det vara oseriöst, skämtsamt actionspel istället för det mer mörka, strategiska story-rpg som jag älskade med DA:O + Expansionen. 0/10 tagg på detta.

NuZ
Testpilot

Ser riktigt nice ut! Ser ut som ett mer ARPG och det gillar jag. Soulslike och Kingdoms of Amalur osv osv är ju otroliga spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ser riktigt nice ut! Ser ut som ett mer ARPG och det gillar jag. Soulslike och Kingdoms of Amalur osv osv är ju otroliga spel

Tycker också striderna ser kul ut! Det kanske är lite "barnsligare" grafik, men är gameplay och story bra så överskuggad det grafiken!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

RPGsite.net har suttit ned en timme med spelet och ger sina impressions.

https://www.rpgsite.net/preview/15945-dragon-age-the-veilguar...

Sammanfattningen i rubriken är ganska talande. Det är stora frågetecken om RPG mekaniken som verkar oerhört grund. Strukturen på världen verkar vara uppbyggd likt action spel med health checkpoints osv. Mekaniken runt att actions should have consequences verkar bara vara kopplat till companions och inte till världen i sig.

Men de har bara fått se början av spelet inte mitt i det. Men än så länge ser det inte lovande ut för RPG fantaster.

Just den timmen de visade gör mig egentligen inte orolig. Första timmen i vare sig inq, da 2 eller dao hade några gigantiska val. I da2 sure du väljer vem som överlever, men kändes inte some det valet påverkade den övergripande handlingen heller.
Alla spelens första del har haft starter som är mer railroad för att presentera spelen ”.
Sedan håller jag dock med artikeln om att det är oroande att inget nämns om val som påverkar världen.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Just den timmen de visade gör mig egentligen inte orolig. Första timmen i vare sig inq, da 2 eller dao hade några gigantiska val. I da2 sure du väljer vem som överlever, men kändes inte some det valet påverkade den övergripande handlingen heller.
Alla spelens första del har haft starter som är mer railroad för att presentera spelen ”.
Sedan håller jag dock med artikeln om att det är oroande att inget nämns om val som påverkar världen.

Jag tycker att det är lite trist att det blir ännu mindre taktiskt, men då kommer jag välja att spela som en mer köttande karaktär istället för rogue som sist. Hoppas att det blir bra trots det.

Medlem

Nu har RPGsite.net intervjuat corinne busche som är Director för Veilguard. De har då sepcifikt frågat om RPG mekanik. Och får faktiskt svar på mycket. Man har inspirerats av FFX Sphere grid och FFXII zodiac grid när det gäller att hantera skillpoints.

https://www.rpgsite.net/interview/15952-dragon-age-the-veilgu...

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Nu har RPGsite.net intervjuat corinne busche som är Director för Veilguard. De har då sepcifikt frågat om RPG mekanik. Och får faktiskt svar på mycket. Man har inspirerats av FFX Sphere grid och FFXII zodiac grid när det gäller att hantera skillpoints.

https://www.rpgsite.net/interview/15952-dragon-age-the-veilgu...

Stort tack för länken. Det var en lovande intervju

Medlem

Älskade första dragon age, spelade igenom det flera gånger. Tvåan var okej. men dom körde copy and paste på mycket, speciellt omgivningen. Trean var okej också förutom main storyn pga det rushade slutet som kändes lite B som var som ett antiklimax för all tid man hade satt på spelets sido quests.
Känns som dom går en helt annan riktning på detta, mer i stil som många genetiska 5v5 shooters.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Medlem

När man scolla ner på FZ.se och fick se den här bilden...

...trodde jag först det var reklam för ett freetoplay mobilspel.

Medlem

Största problemet med spelet verkar ju vara att det har "Dragon Age" i titeln.

Medlem

Jag är ändå taggad! Gillade 1an som alla andra men även 2an. Inqusition var tristare men inte värdelöst. Tycker det ser bra ut

12
Skriv svar