Inlägg av Nihilist71

Inlägg som Nihilist71 har skrivit i forumet

1
Skrivet av Ender:

Det är verkligen till och från för mig. Trodde det löste sig efter jag tog bort crossplay, men sen kom det tillbaka :/

Om du har nvidia GPU så har det även släppts en ny drivrutin, jag antar att det kan vara en bidragande orsak till att mina krascher upphört.

Skrivet av Ender:

Jag får skiten hela tiden och börjar bli så less. Jag har inte köpt VoH, och lär knappast göra det heller, speciellt inte så länge "Fenris"-rutan ploppar upp istället för spelet om vartannat.

Skrivet av Curik:

Jag körde hardcore och lessnade på alla krasher. Förlorade tre karaktärer till eländet och tycker spelet inte är tillräckligt intressant i softcore med alla glaskanons-builds.

Krasherna upphörde för mig efter de två senaste patcharna, har faktisk kunna spela flera timmar i helgen utan krasch.

Skrivet av Nihilist71:

Jag stängde av cross network play och slog på DLSS och har inte haft en krasch nu på 3 timmar.

Hann inte mer än skriva detta så kraschade det igen, i början på Undercity.

Skrivet av Kasse:

PC win10 22H2
Rtx 3080
Amd 5900x
32gb ram

Inga krascher efter 60+ timmar

Jag stängde av cross network play och slog på DLSS och har inte haft en krasch nu på 3 timmar.

Skrivet av Vileoxe:

Jag tycker att expansionen är bra, har inte upplevt några krascher oavsett hur länge jag har spelat.

Spelar du på PC eller konsol?

Om PC, vad har du för hårdvara och Windows version?

Hur är er spelupplevelse med Vessel of Hatred?

Jag börjar surna riktigt på krascherna som verkar komma efter ca 1 timmas spelande, nästan alltid i seething realm. Vet inte hur många opal potiions man förlorat p g a detta nu eftersom buffen försvinner och man teleporteras till favorit stad varje gång det krashar.

Mass Effect och Cyberpunk 2077.

Människa - maskin och mittemellan är jag svag för. Tyckte Mass Effect Trilogin var en sjujäkla story arc.

Skrivet av kebbe:

Aldrig hört talas om Harbinger. Hela Mass Effect-serien var så vansinnigt mellanmjölk att jag knappt minns om det fanns en antagonist annat än karaktärseditorn.

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt så olika man kan tycka, jag rankar Mass Effect som den bästa story-arcen och spelvärlden av alla spel någonsin.

Då har jag precis sett hela säsongen, jag gillade den skarpt. Storyn är klockren. Jag tycker serien är relativt trogen spelen i utseende och känsla. Jag känner mig road och underhållen.

TLDR Summering: Det handlar som vanligt om prioriteringar, familj vs hobby. Netflix vs Steam.
vissa är mer långsiktiga än andra och blir inte uppenbara förrän man är mitt i åtagandet.

Jag gjorde klart barn och familj rätt tidigt, nu är barnen utflugna och jag kan nästan spela hur mycket jag vill.

Ironin är att nu är utmaningen att hitta spel som är värda tiden, d v s man blir petigare.

Februari 2005, när jag provade Word of Warcraft, där började en resa som tog 5 år att fullfölja, svårt att slå den känslan, när WoW var som bäst, Orginal - The Burning Crusade - Wrath of the Lich King, innan det spårade ur, jösses vad kul det var.

Mitt ASUS STRIX GTX 1080 som jag köpte samma år som ME Andromeda kom ut.
Det var tyst och stabilt.
Har sedan dess kört, RTX 3080, RX 6900XT och nu RTX 4090, det sistnämnda är tekniskt helt otroligt, men på tok för dyrt naturligtvis.

Ett mästerverk som The Witcher 3 förtjänar detta, att det dessutom inte kostar extra för de som redan köpt det är väldigt uppfriskande i dagens cyniska värld.

För att förstå varför XP upplevdes som ett stort steg framåt när det kom så får man backa tillbaka och se hur situationen såg ut då.
XP var första gången Microsoft genomförde en total merge av sin professionella NT-linje ( NT 3.x, NT 4.x och Win 2000) med Konsumentlinjen (Win 95, 95SE, 98, 98SE, ME).

För första gången kunde man installera de allra flesta konstiga konsumentdrivrutiner, spel och udda program från Win95 linjen och samtidigt få stabiliteten från NT linjen.

På toppen av det lade man på ett gränssnitt som för tiden upplevdes som "modernt" av de flesta.

Jag arbetade som systemprogrammerare/utvecklare under åren med Win95/NT4 upp till Win 2000 och det var en salig röra att underhålla produkter i Microsofts ekosystem under de åren. Man hade dual eller triple boot operativsystem på sin utvecklingsdator bl a.

Med Windows XP kändes det som det äntligen blev någorlunda stabilt och en enhetlig linje, tyvärr hade jag slutat programmera när XP väl kom ut.

Lite komiskt är det dock, 100% nostalgi för mitt starkaste minne från 2000 när jag köpt spelet och fått mitt första Comhem "bredband" vad de problem man hade med onlinespelet, köer och disconnects och anslutningsproblem.

Skillträd!
Character levelling.
Story.

#bildtext

"Nu fick det vara nog. Pelle samlade sina LAN-party polare utanför butiken, för ikväll skulle han bara ha sitt RTX 3080."

Intressant tråd. När jag försöker tänka efter så slår det mig hur mycket viktigare det är att ett område betyder något än att det faktiskt ser bra ut visuellt.

Exempel på rent suveräna grafiska miljöer är Red Dead Redemption, i stort sett varje utsikt är helt otrolig. Om man gillar Sci Fi, som jag, så är Mass Effect Andromedas miljöer, t ex omgivningen i deral multiplayer, om man bara tar några sekunder att titta upp och ut mellan fiendevågorna.

MEN, då var det det här med betydelsen, det finns inget spel som skapat så många miljöer där min spelexistens BETYDDE så mycket som WoW, det kanske var den där fördömda UD roguen som överföll mig i Ashenvale...eller varför inte LAG-festen i Hellfire Peninsula på releasedagen för The Burning Crusade.

Alla områden, ljudet, atmosfären, oslagbart för mig personligen, 2005 när jag sprang ut i Elwynn Forest, det knyter sig i magen av saknad, det får mig nästan att logga in i Battle Net och betala månadsavgiften igen bara för att få springa runt där.

EDIT: Honorable mention på temat betydelse:

The Witcher 3 är naturligtvis också helt fantastiskt, en story och miljöer som känns som en knytnäve i magen när storyn är slut, jag fastnade mest för bergstrakterna i Caer Morhen.
Antar att det är där MMORPG som WoW har ett övertag, det tar aldrig slut liksom.

Sorgligt om detta blir ännu en bortkastad idé, för konceptet är ju helt underbart, jag har väntat på att någon spelstudio skulle prova detta upplägg, men det gäller ju att utvecklaren vill go-all-in så att säga och inte satsa på en snabb cash-grab.

Kommer detta bara till Android eller sker utveckling för IOS också månntro?

1