Switch 2 kommer du köpa?
Helt ärligt – nä. Jag var extremt taggad innan och under Directen, men de här priserna är helt åt helvete, rent ut sagt.
Hoppas att konsolen säljer som skit och reas ut, så att jag åtminstone kan få uppleva Metroid Prime 4.
Njaa, varit sugen på en Switch länge nu, men med dessa priser tar det emot. Tycker egentligen inte konsolens pris personligen är ett problem, däremot spelen som kostar 1000 kr och som vi vet brukar ju Nintendos spel inte gå ner i pris till skillnad från dom övriga konsolernas samt pc-spelen.
Helt ärligt – nä. Jag var extremt taggad innan och under Directen, men de här priserna är helt åt helvete, rent ut sagt.
Hoppas att konsolen säljer som skit och reas ut, så att jag åtminstone kan få uppleva Metroid Prime 4.
Du kan spela Metroid Prime 4 på switch 1
Du kan spela Metroid Prime 4 på switch 1
Fair enough.
Kommer spelen kosta 1 000 spänn? Whaaaat?!
Ja, det känns nog värre för min del än själva 6 800 eller så som den verkar kosta för själva konsolen. Själv kommer jag nog inte skaffa nån förrän till höst/vinter som allra tidigast, men det kan ta mycket längre tid än så. Har ingen brådska. Mest för att jag redan har sån stor backlog till gamla Switch, blir lite svårt att motivera ett nytt konsolinköp då.
Men ja, om spelen blir så där dyra så kommer man ju inte köpa lika många NIntendo-spel som tidigare. Det var saftigt, även om spelen i sig säkert kommer vara jättebra.
Hela internet säger NEJ - kommer ändå sälja som smör i solsken.
Ja. Den är redan fullbokad på många av de butiker som faktiskt stänger förbokningarna när deras allokering är slut. Som tex Webhallen.
Var jättetaggad länge men nu vet jag inte ens om det blir en till release. Troligen inte. Kanske till hösten och min födelsedag eller black friday om det kommer någon deal så en kanske får paket med spel något billigare men annars blir det kanske ingen förrän nästa år.
Är det bara pga priset eller är det annat också du är missnöjd med? Har nog inte sett någon som varit så hajpad inför Switch 2-släppet så kunde inte tro att du skulle vänta så länge med ett köp!
Jag har inte följt nåt snack om priser eller sådär men är folk så förvånade över priset? Jag hade nog ändå inte räknat med under 5 000 i alla fall, men visst, nu är den ju uppåt 7 000 nästan för bara konsolen och det känns väl lite i överkant. Men gamla Switch kostade väl också runt 5 vid release, eller? Minns inte.
kanske i framtiden om jag kan få tag på en för 2000-3000kr. 7 490kr för en konsol som är typ lika stark som min PS4 och kostar mer än min dator och 1000kr mer än en PS5 slim bundle hehe NÄÄÄÄÄ.
Nä jag är inte snål eller fattig utan jag vet när något inte är värt mina pengar. Där av köper jag aldrig apple produkter som kostar mer än dom e värd.
Är det bara pga priset eller är det annat också du är missnöjd med? Har nog inte sett någon som varit så hajpad inför Switch 2-släppet så kunde inte tro att du skulle vänta så länge med ett köp!
Jag har inte följt nåt snack om priser eller sådär men är folk så förvånade över priset? Jag hade nog ändå inte räknat med under 5 000 i alla fall, men visst, nu är den ju uppåt 7 000 nästan för bara konsolen och det känns väl lite i överkant. Men gamla Switch kostade väl också runt 5 vid release, eller? Minns inte.
Ja, detta är ett enormt antiklimax för mig som hypat konsolen i minst två år om inte mer och så kommer detta som slägga i magen. Det är främst priserna, konsolen som jag trodde skulle landa på 5500-6000 kanske och spel för 5-700 beroende på "storlek" men 800-1000 känns helt befängt.
Minns inte heller hur Switch kostade men tror det var närmare 4 än 5000? Bytte in mitt Wii U och några spel så betalade inte mycket alls hos Gamestop way back så har ingen exakt koll.
Var ganska mycket inne på din linje. Var helt säker på att jag skulle köpa Switch 2 på releasedagen då jag älskar gamla Switchen, och Directen gav ordentligt med mersmak med Mariokart som såg tokläckert ut, massa tredjepartsspel som ser ut att vara i jämförbar kvalitet med typ Xbox Series S mm. Men fan när priset blev 7500:- för konsol med Mariokart, kändes som hypen tvärdog för mig då, för då skulle det ju bränna hela skatteåterbäringen bara på ett konsolinköp...
5462kr från spanska amazon.
Får väl konsolen några dagar senare men det kan jag leva med. Löjligt att den är så mycket dyrare här.
Hur blir det med garanti eller om joycons börjar drifta osv? Kanske bara är att skicka tillbaka till Spanien iofs?
Hur blir det med garanti eller om joycons börjar drifta osv? Kanske bara är att skicka tillbaka till Spanien iofs?
Antagligen. Men det handlar också om princip för egen del.
Nej. Jag har gillat min Switch och hade absolut övervägt att köpa en Switch 2 ifall priset blivit bra, men nu skippar jag det. Jag har dock fått blodad tand på bärbart igen, så det ska bli intressant att se vilka Steam Deck-liknande maskiner som kommer under de närmsta åren.
Nintendo gör bra spel, men det har ändå blivit att jag mest har lirat titlar som även finns på pc, så det känns mer motiverat att köpa en bärbar "pc-konsol" och få tillgång till plattformar som Steam.