Nyheter och artiklar
Visa alla

Inga träffar

Recensioner
Visa alla

Inga träffar

Diskussionsforum
Visa alla

Inga träffar

Medlemmar
Visa alla

Inga träffar

Nintendo myntar "Switch 2 Edition"-spel

1
Skriv svar
Robot
Nintendo myntar "Switch 2 Edition"-spel

Skiljer sig från Switch 2-exklusiva spel.

#nintendo, #switch-2

Medlem

Det lär ju vara gamla Switch-spel (Mario, Zelda osv) som flyter lite bättre på Switch 2. För nypris givetvis (det är Nintendo vi pratar om).

Medlem

Självfallet uppiffade varianter av nuvarande spel. Vilket behövs för folk som vill spela det stationärt främst.

Medlem

Känns som att gamla spel man vill lira på switch 2 kan behöva uppgraderas digitalt för att få dem till switch 2 edition-spel mer högre basupplösning och högre fps.

Medlem

Det är väl precis som Nintendo har sagt. Switch1 kommer att ha fortsatt stöd och vissa spel kommer att släppas på båda konsolerna där Switch2 får en uppiffad Switch2 edition. Det blir en övergångsperiod på några år där konsolerna samexisterar. Så har det varit för Sony och XBox också.

Medlem

Som med första Switch så blir det väl 2-3 år med remasters innan det kommer nåt vettigt exklusivt

Medlem
Citat:Skrivet av Nioreh:

Som med första Switch så blir det väl 2-3 år med remasters innan det kommer nåt vettigt exklusivt

Perfekt, i samband med en uphottat version av Switch 2. Nu kommer de leva på remasters och early adopters i några år. Sen kan man köpa en och få alla nya spel på en trevliga maskin.

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem

Det är ändå rätt täppt får jag säga från läckage. Nu är det ju bara några dagar från Switch 2-eventen börjar rulla igång. Det borde finnas en hel del att läcka, skulle inte förvåna mig om FZ sitter på en Switch 2 i detta nu.

Moderator | Testpilot
Citat:Skrivet av Sunstalker:

Det lär ju vara gamla Switch-spel (Mario, Zelda osv) som flyter lite bättre på Switch 2. För nypris givetvis (det är Nintendo vi pratar om).

Tror (och hoppas) att det inte gäller nypris. De har ju ett helt galleri av spel från förra konsolen som är tänkt att vara bakåtkompatibel. Vore märkligt om man släpper BOTW igen för fullpris med bättre grafik, FPS med mera när man redan gjort en sådan stor grej att de gamla spelen kommer gå att spelas.

Nog för att det är Nintendo vi pratar om, men jag tror, eller hoppas som sagt, att det är som jag beskrev.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Citat:Skrivet av uberpwnage2.0:

Tror (och hoppas) att det inte gäller nypris. De har ju ett helt galleri av spel från förra konsolen som är tänkt att vara bakåtkompatibel. Vore märkligt om man släpper BOTW igen för fullpris med bättre grafik, FPS med mera när man redan gjort en sådan stor grej att de gamla spelen kommer gå att spelas.

Nog för att det är Nintendo vi pratar om, men jag tror, eller hoppas som sagt, att det är som jag beskrev.

Jag hoppas inte det heller, har säkert 30 Switch-spel. Men jag gissar att vill man åt den eventuella Switch 2-versionen med sina gamla spel får man betala någon liten avgift likt en del PS4-spel som fått PS5-versioner. Men förhoppningsvis inte, såklart.

Inte mig emot som inte haft en konsol från Nintendo sedan GameCube.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Citat:Skrivet av Sunstalker:

Jag hoppas inte det heller, har säkert 30 Switch-spel. Men jag gissar att vill man åt den eventuella Switch 2-versionen med sina gamla spel får man betala någon liten avgift likt en del PS4-spel som fått PS5-versioner. Men förhoppningsvis inte, såklart.

Eller så ingår Switch 2 Edition spel om du är prenumerant, NSO prenumererant alltså.

Medlem
Citat:Skrivet av GustavA:

Det är väl precis som Nintendo har sagt. Switch1 kommer att ha fortsatt stöd och vissa spel kommer att släppas på båda konsolerna där Switch2 får en uppiffad Switch2 edition. Det blir en övergångsperiod på några år där konsolerna samexisterar. Så har det varit för Sony och XBox också.

Switch Series S och Switch Series X. lite så, nästan? 😁

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Citat:Skrivet av YmerXE:

Switch Series S och Switch Series X. lite så, nästan? 😁

Inte riktigt. De första åren med den senaste generationen så släpptes nästan alla nya spel även till den förra generationen. Det är ju ganska dumt att låsa ute 100 miljoner kunder om du inte måste. Det här kommer Nintendo också göra, allt annat vore vansinnigt. ”Switch 2 edition” spel är helt enkelt spel som även kommer till Switch 1 men med mer bling. Nya Mario kart kan vara en sådan titel som även kommer släppas till Switch 1.

Medlem

Jag hoppas inte det blir så. Jag tror att switchens remasters berodde på att wii u floppade, de blev tvingade att släppa ersättaren tidigare och hade inte spelen redo. Sen kunde de remastra alla bra wii u spel eftersom så få hade köpt dom till wii u.

Jag gillade min wii u men det är nog mest för att de äntligen gjorde spelbara spel igen efter att ha varit vilse under wii åren.

Medlem

Så länge inte Nintendo håller sin DLSS teknik gisslan bakom en betal vägg.

Förstår att högupplösta texturer kräver en patchning men uppskalning borde ju ske automatiskt annars kan jag fortsätta att spela på min Switch 1.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mario odyssey, botw, smash, xenoblade 2, splatoon 2?

Medlem
Citat:Skrivet av asdfg:

Mario odyssey, botw, smash, xenoblade 2, splatoon 2?

Botw kom iofs till WiiU också men förutom de du nämner så kom bl.a dessa exklusiva titlar under de första åren; Arms, Mario and Rabbids, Snipperclips, Fire Emblem Three Houses, Golf Story, Fast RMX, Super Mario Party, Mario Tennis, Astral Chain, Luigi’s mansion 3, Super Mario Maker 2, Yoshi’s Crafted World, Animal Crossing med mera.

Medlem
Citat:Skrivet av lasselason:

Botw kom iofs till WiiU också men förutom de du nämner så kom bl.a dessa exklusiva titlar under de första åren; Arms, Mario and Rabbids, Snipperclips, Fire Emblem Three Houses, Golf Story, Fast RMX, Super Mario Party, Mario Tennis, Astral Chain, Luigi’s mansion 3, Super Mario Maker 2, Yoshi’s Crafted World, Animal Crossing med mera.

Yup. Det var verkligen ingen brist på spel första åren. Hade inget emot remasters heller då jag inte ägde ett wiiu när Switch kom.

Medlem

Som fan av Metroid Prime, ett av tvåtusentalets bästa spel, och serien är jag förhoppningsfull inför Beyond.
Switch revealen kändes tyvärr en smula underväldigande. Att Switch 2 troligen får någon slags musfunktionalitet känns lovande, och har Nintendo lärt sig av Switch framgång, så kommer en stadig ström av förstklassiga förstapartsspel de två första åren (Sony lär er av konkurrenterna, PS5 numera med ökennamnet 5tutter, pga VRR problemet, är fortfarande en öde spelöken för förstapartsspel).

Snart blir det högtid i spelvärlden.

❤️❤️❤️

IT'S DANGEROUS TO GO ALONE ! TAKE THIS.

Medlem
Citat:Skrivet av AELDSTAR:

(Sony lär er av konkurrenterna, PS5 numera med ökennamnet 5tutter, pga VRR problemet, är fortfarande en öde spelöken för förstapartsspel).

Du kan verkligen inte vara seriös det är helt enkelt orimligt som Kishti säger.

Lär nog fixas inom en snar framtid annars är det riktigt dåligt även om det inte känns.

OT: Fasiken vad mycket snyggare Prime 4 såg ut i dockat läge. Det vi såg några veckor sedan skrämde mig men nu är jag mer optimistisk.

Medlem
Citat:Skrivet av Samus:

Du kan verkligen inte vara seriös det är helt enkelt orimligt som Kishti säger.

Lär nog fixas inom en snar framtid annars är det riktigt dåligt även om det inte känns.

OT: Fasiken vad mycket snyggare Prime 4 såg ut i dockat läge. Det vi såg några veckor sedan skrämde mig men nu är jag mer optimistisk.

(PS5tutter problemet är oerhört störande på vår nya panel som klarar av VRR. Det blir som ett oerhört regelbundet stammande i bilden, så tyvärr går det inte att nyttja VRR ordentligt på PS5 än till skillnad mot Series X, vi hoppas på att de fixar problemet eftersom det tydligt kan knytas till hårdvaran och inte ett enskilt spel.)

Om de lyckas med det organiska i Prime 4 utöver designen och loren, så har vi en ny klassiker.
Annars är vi sjukt peppade på Mario Kart World och nya DK som kommer lagom till barnkalas och födelsedag.

1
Skriv svar
Snabbsvar
Du måste vara medlem på FZ för att svara i trådar. Logga in eller registrera ett nytt konto så är du snart igång!