En bekant tog sitt liv
En person som jag brukade vara på samma fester som, har tagit sitt liv. Det var säkert 7-8 år sedan jag träffade personen senast, då verkade han glad och såg ut att ha kul på festerna. Senare såg han väldigt sliten ut, verkade inte ha någon att umgås med, och såg inte alls ut att må bra. Ensamhet, psykisk ohälsa och desperation. Det gör ont att se någon man träffat gå ner sig så.
Detta är inte första gången jag får reda på att någon jag känt har avslutat sitt liv. En gammal klasskompis som hade 2 små barn skrev ett väldigt långt inlägg på Facebook om att han skulle avsluta det, 3 dagar senare hade det hänt. Då blev även min mamma illa berörd, då hade jag inte träffat personen på typ 10 år.
Personen gick ofta i samma hjälpgrupp som mig, vi som behövde extra tid med vissa ämnen, ( jag har 20% invaliditet efter 2 hjärntumörsoperstioner och 2 omgångar starka kortisonbehandling) han verkade även ha svårt att få jobb, vilket är vanligt när man inte har det lätt i skolan. Även här tror jag det var psykiskt ohälsa.
Att läsa och höra sånt om människor som har varit i sin närhet sluta så här känns jobbigt och sorgligt.
Fruktansvärt tragiskt att läsa.
Jag beklagar sorgen.
Suicid är alltid tufft att hantera. Jag har alldeles för många i bagaget.
Vill tipsa om både mind.se samt suicidezero.se, det kanske inte hjälper så mycket här och nu i ett akut skede av bearbetning av din sorg, men för framtida referens. Det är bra organisationer.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Suicid är alltid tufft att hantera. Jag har alldeles för många i bagaget.
Vill tipsa om både mind.se samt suicidezero.se, det kanske inte hjälper så mycket här och nu i ett akut skede av bearbetning av din sorg, men för framtida referens. Det är bra organisationer.
Jag var inte nära någon av dom, men det känns ändå både tråkigt och sorgligt att tänka att de kunde sjunka så, må dåligt och tillslut avsluta livet, och speciellt föräldrarna som blir drabbade.
Jag beklagar det som hänt. Oavsett orsaken är en sådan här händelse helt fruktansvärd – att det ska behöva gå så långt.
Jag hade en gammal skolkamrat som för två år sedan tog livet av sig, och jag fick reda på det via Facebook av alla ställen. Jag satte mig vid datorn och scrollade lite innan jag skulle lägga mig för att ladda upp energi inför jobbet nästa dag, och nyheten kom som en rejäl atombomb.
I just det här fallet hade han hört av sig till mig på telefon någon vecka innan i fyllan och ville prata. Men jag kunde inte prata just då och skojade lite om att han alltid hörde av sig när han druckit. Blev inte så mycket mer snack efter det, sedan fick jag nyheten via Facebook som jag nämnde tidigare.