Testpilot: NZXT Lift Elite Wireless – lättviktsmus med härlig spelkänsla

Robot
Testpilot: NZXT Lift Elite Wireless – lättviktsmus med härlig spelkänsla

Testpiloten Erik "Mutumba" Öhrner testar en fjäderlätt och trådlös mus. Kan den leverera den precision som krävs i intensiva actionspel?

#NZXT, #mus

Medlem

Är det ok att använda trådlösa möss nuförtiden?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nä, det är sträng förbjudet.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Nä, det är sträng förbjudet.

Ja innan var det ju så, det var laggigt och dåligt. Trådlösa saker har ju allt som ofta varit ett steg efter, oavsett om det är wifi, bluetooth, eller något annat hitte-på.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Trådlösa möss av bra kvalité är precis som lika bra som de med sladd. Till och med i princip alla CS-proffs använder trådlösa möss nu för tiden. Jag har själv en trådlös mus och har aldrig märkt något lagg eller problem överhuvudtaget.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Det kanske är en filosofisk fråga men som @Shadee skriver så är kvalitén generellt väldigt god i dag när det kommer till trådlösa möss. Jag kan i alla fall inte märka av någon skillnad när jag har testat varken den här musen eller tidigare i andra sammanhang.

Medlem

Skaffade mig Viper V3 Pro på 55 g och har mer normal storlek. Väldigt nöjd men kostade en del på 1600 kr. Har kört med trådlösa möss ett gäng år nu för FPS gaming och märker inga fördröjningar eller så, tror man lyckats väl med att jobba bort det så länge man kör 2.4 GHz och inte blåtand så klart.

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

@Mutumba
Kul recension. Är lite intresserad av den musen.

Men har lite funderingar:

Kan man spara profilerna i musen och slippa ha mjukvaran?
Det här med AFK, när du rör den så vaknar den igen utan att du märker av det?

Testpilot
Skrivet av Lagers:

@Mutumba
Kul recension. Är lite intresserad av den musen.

Men har lite funderingar:

Kan man spara profilerna i musen och slippa ha mjukvaran?
Det här med AFK, när du rör den så vaknar den igen utan att du märker av det?

Tack!

Ja, det ska fungera. Musen har inbyggt minne och jag har testat själv att ändra profil och sedan startat om datorn och förändringarna kvarstod. Så mjukvaran är helt frivillig att installera, däremot om du behöver ändra t.ex. DPI behöver du såklart installera den. Som standard är det en profil med 1600 DPI och 15 minuter AFK Timeout.

Just AFK Timeout fungerar smidigt. Det märks i en eller två sekunder men sedan är det inga problem att börja använda den.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tack!

Ja, det ska fungera. Musen har inbyggt minne och jag har testat själv att ändra profil och sedan startat om datorn och förändringarna kvarstod. Så mjukvaran är helt frivillig att installera, däremot om du behöver ändra t.ex. DPI behöver du såklart installera den. Som standard är det en profil med 1600 DPI och 15 minuter AFK Timeout.

Just AFK Timeout fungerar smidigt. Det märks i en eller två sekunder men sedan är det inga problem att börja använda den.

Tack för svar. Låter bra att den har minne så man slipper mjukvaran.
Om det blir en sådan så skulle jag stänga av AFK, klarar inte några fördröjningar alls. När jag ska greja med något på datorn skulle jag bli galen om den inte rörde sig direkt. Det är ju skillnad om man har skärmsläckare på först som ska vakna men jag har oftast inte det.

Testpilot
Skrivet av Lagers:

Tack för svar. Låter bra att den har minne så man slipper mjukvaran.
Om det blir en sådan så skulle jag stänga av AFK, klarar inte några fördröjningar alls. När jag ska greja med något på datorn skulle jag bli galen om den inte rörde sig direkt. Det är ju skillnad om man har skärmsläckare på först som ska vakna men jag har oftast inte det.

Ja, det är fullt möjligt att stänga av det också. Men personligen stör det mig inte alls att det tar en sekund, jag ser hellre att batteriet inte slits lika mycket om jag inte är närvarande.

1
Skriv svar