Lords of the Fallen har fortfarande inte gått med vinst
Gillade verkligen det första LotF även om jag därmed inte hörde till majoriteten av de spelare som testade det. Spelade igenom det flera gånger i samband med release och hoppades på något liknande med uppföljaren, dock har jag inte kunnat ta mig igenom det trots tre försök. Hela konceptet med parallella världar låter intressant i teorin men blev i mitt tycke mest irriterande i praktiken.
Oavsett hur man vänder sig han man rumpan bak. Svårt att över huvud taget producera någon kultur utan att bli brännmärkt av den ena eller den andra sidan i USAs pågående kulturkrig. Eller båda sidorna för den delen.
Man skulle önska att vi här på ett svenskt spelforum kunde slippa det bruset, men den amerikanska indignationen letar sig tyvärr in över allt.
Spelet är dock fortfarande inte felfritt, gamepass versionen stödjer inte DLSS av någon anledning medan Steam versionen gör det. Shared Coop var onödigt krångligt att komma igång med, det är många som har problem med att shared Coop laggar. Den som joinar hosten får inte uppgraderingsmaterial för det som ska vara "estus flask" och även inte till lampan. Bara hosten kan köpa boss items för materialet dom droppar.
Problem som man stöter på inom 3 timmar men varenda youflenser och "gaming" sida verkar ha missat detta.
Oavsett hur man vänder sig han man rumpan bak. Svårt att över huvud taget producera någon kultur utan att bli brännmärkt av den ena eller den andra sidan i USAs pågående kulturkrig. Eller båda sidorna för den delen.
Man skulle önska att vi här på ett svenskt spelforum kunde slippa det bruset, men den amerikanska indignationen letar sig tyvärr in över allt.
Ja, håller verkligen med vore skönt att slippa dessa diskussioner helt.
Oavsett hur man vänder sig han man rumpan bak. Svårt att över huvud taget producera någon kultur utan att bli brännmärkt av den ena eller den andra sidan i USAs pågående kulturkrig. Eller båda sidorna för den delen.
Man skulle önska att vi här på ett svenskt spelforum kunde slippa det bruset, men den amerikanska indignationen letar sig tyvärr in över allt.
Kulturkriget är inget amerikanskt fenomen, det är ett västerländskt fenomen och så länge som företag vill godhetssignallera så kommer diskussioner uppstå.
I drank what?
Ja, håller verkligen med vore skönt att slippa dessa diskussioner helt.
Kommer aldrig hända tyvärr, folk kan inte bara låta spel vara just spel, ett rent nöje och tidsfördriv utan måste lipa över "body type A" eller att du kan sätta ögonskugga på en snubbe. Jag är motsatsen till "vänster" men jag låter inte allt det "politiska" hindra mig från att spela spel för det, om folk bara kunde slappna av lite och sluta vara så jävla butthurt hela tiden
Kommer aldrig hända tyvärr, folk kan inte bara låta spel vara just spel, ett rent nöje och tidsfördriv utan måste lipa över "body type A" eller att du kan sätta ögonskugga på en snubbe. Jag är motsatsen till "vänster" men jag låter inte allt det "politiska" hindra mig från att spela spel för det, om folk bara kunde slappna av lite och sluta vara så jävla butthurt hela tiden
Exakt. Jag spelade nyligen Dustborn och gillade det. Det verkar vara ett av de mest hatade spelen de senaste åren.
Exakt. Jag spelade nyligen Dustborn och gillade det. Det verkar vara ett av de mest hatade spelen de senaste åren.
Hatat pga "politisk agenda" eller för att spelet i sig inte var bra? Är inte alls insatt där tyvärr
Hatat pga "politisk agenda" eller för att spelet i sig inte var bra? Är inte alls insatt där tyvärr
Folk verkar ha hakat upp sig på att det är woke. Vet inte om de ens spelat det. På Gamefaqs har användarna röstat Terrible
Enda som hindrar min spelargrupp (5 pers) från att prova spelet är samma skit som med From Software spel. Man måste trixa med brandväggen alternativt modda spelet för att slippa PvP som ingen av oss har ens en gnutta intresse av. Hade dom lagt in en möjlighet att opta ut ur PvP så att man kan spela i lugn och ro i co-op utan massa distraktioner så hade vi köpt direkt. Men men...
Folk verkar ha hakat upp sig på att det är woke. Vet inte om de ens spelat det. På Gamefaqs har användarna röstat Terrible
Ja suck, är ett spel bra så är det bra, kan man inte se bortom lite vänster-tjafs så är man ju så jävla weak-minded bara.
Ah, 660 millar. Hur fan kan man låta kostnaderna skena så ?
Dom kanske antingen skulle provat göra något originellt eller begränsa sin budget lite ist för att leta upp miljarrders i investeringar för att försöka rida på en våg av något som redan är populärt.
Det känns som ett rätt cyniskt projekt överlag, så jag fäller inga tårar för dom.
Det känns som en variant av typ "Percy Jackson"-filmerna eller nått, som kom i svallvågorna efter Harry Potter...
En klassisk storsatsning där pengarna det kostar är motiverade av hur populärt det man försöker apa av har varit.
Det blir lite svårt dock att få samma genomslag när en stor del av anledningen till att det man apar av blev så populärt vart för att det vart nytt och fräscht.
subterranean homesick alien
Ah, 660 millar. Hur fan kan man låta kostnaderna skena så ?
Ja det är helt oförståeligt. Jag ser ju indiespel gjorda av en enda person med otroligt höga upplevda produktionsvärden men som denne gjort med 10 000 i assets och sin fritid.
Säg 1 mille om året i lönekostnader per anställd, 10 anställda, 3 år... 30 miljoner, lägg sedan till lite assets, ett billigt kontor, och kanske nån outsourcing så hade du kunnat göra ett precis lika bra spel för under 40 miljoner.
Jag tror bara det är för många anställda... varit en hel del snack om det på sistone iom massavskedandena i branschen. Det är inte hållbart och inte heller särskilt effektivt att ha hundratals personer som jobbar på ett spel.
Ja det är helt oförståeligt. Jag ser ju indiespel gjorda av en enda person med otroligt höga upplevda produktionsvärden men som denne gjort med 10 000 i assets och sin fritid.
Säg 1 mille om året i lönekostnader per anställd, 10 anställda, 3 år... 30 miljoner, lägg sedan till lite assets, ett billigt kontor, och kanske nån outsourcing så hade du kunnat göra ett precis lika bra spel för under 40 miljoner.
Jag tror bara det är för många anställda... varit en hel del snack om det på sistone iom massavskedandena i branschen. Det är inte hållbart och inte heller särskilt effektivt att ha hundratals personer som jobbar på ett spel.
Jo men det här projektet med den staben du föreslår hade ju sett mer ut som typ No Rest for the Wicked (generöst uppskattat, gissar att det spelat har närmare typ 40 anställda under 4-5 år).
Typ det enda säljargumentet för Lords of the Fallen är ju typ att det har höga produktionsvärden... Det är ju bara där det egentligen utmärker sig.
Om man tar bort det så skulle det ju varit en sämre variant av något i stil med typ "Salt and Sanctuary" nått.
Det finns ju en uppsjö av indie souls-likes som är mycket intressantare och väldesignade än Lords of the Fallen - hade man tagit bort att det ser dyrt ut så hade det ju verkligen DoA.
subterranean homesick alien
Originalet hittade väl aldrig riktigt sin publik och var ganska trasigt, uppföljaren släpptes relativt tätt inpå med exakt samma namn och var även det småtrasigt. Förstår inte varför resurser plöjs ned i ett sådant projekt till den grad att spelets starka lansering inte räckte för att gå med vinst, känns väldigt orealistiskt att förutsätta mångmiljonförsäljning.
Originalet hittade väl aldrig riktigt sin publik och var ganska trasigt, uppföljaren släpptes relativt tätt inpå med exakt samma namn och var även det småtrasigt. Förstår inte varför resurser plöjs ned i ett sådant projekt till den grad att spelets starka lansering inte räckte för att gå med vinst, känns väldigt orealistiskt att förutsätta mångmiljonförsäljning.
Det kanske är så att de hade målet att göra det på halva tiden för hälften av kostnaden, men sen är det saker som strular, eller man får skrota 6 mån arbete pga att man gjort en felbedömning osv... sen sitter du där med "sunk costs" och kan välja att kasta allt i papperskorgen och svälja 100+ miljoner, eller jobba vidare och hoppas på det bästa.
Jag har svårt att se att de redan från början budgeterade 600 mille på det här spelet.
Dom kanske antingen skulle provat göra något originellt eller begränsa sin budget lite ist för att leta upp miljarrders i investeringar för att försöka rida på en våg av något som redan är populärt.
Det känns som ett rätt cyniskt projekt överlag, så jag fäller inga tårar för dom.
Det känns som en variant av typ "Percy Jackson"-filmerna eller nått, som kom i svallvågorna efter Harry Potter...
En klassisk storsatsning där pengarna det kostar är motiverade av hur populärt det man försöker apa av har varit.
Det blir lite svårt dock att få samma genomslag när en stor del av anledningen till att det man apar av blev så populärt vart för att det vart nytt och fräscht.
Om det vore sant hade väl Elden Ring inte blivit den gigantiska succé det blev, för att kalla det nytt och fräscht är väl en stretch ändå, samma spel From Software gjort i åratal men i en lite vidare miljö.
Lords of the fallen är ett kvalitetsspel. Var det perfekt från start? Uppenbarligen inte, men det var också väldigt ambitiöst från en något mindre erfaren utvecklare.
Kulturkriget är inget amerikanskt fenomen, det är ett västerländskt fenomen och så länge som företag vill godhetssignallera så kommer diskussioner uppstå.
Men den hetsiga tonen och fokuset på att fördömma, tysta och "vinna" istället för att förstå är ett amerikanskt fenomen.
Med det vill jag inte säga att det inte också är ett mänskligt fenomen, men att det nuvarande diskussionsklimatet sprider sig från en amerikansk kontext är ganska tydligt.
Om det vore sant hade väl Elden Ring inte blivit den gigantiska succé det blev, för att kalla det nytt och fräscht är väl en stretch ändå, samma spel From Software gjort i åratal men i en lite vidare miljö.
Hmm, typ sant.
Tror ifs inte att folk är lika peppade på Elden Ring som dom var på Dark Souls. Jag var iaf inte det.
Men med det sagt så breddade dom ju på och öppnade grundkonceptet rätt ordentligt på ett sätt som funkade utan att kompromissa på det som gjorde "originalet" fett.
Elden Ring känns som "Harry Potter 2" ist för Lords of the Fallens "Percy Jackson"... Eller nått sånt.
Men iaf jag personligen har verkligen inte lika stor kärlek till Elden Ring som jag har till Dark Souls.. Även fast Elden RIng är bättre på typ alla sätt.
Jag kände rätt påtagligt att jag har spelat det här spelet och haft dom här upplevelserna redan, när jag spelade det..
Sen kan och är ju många spel/filmer osv en succé trots detta, men om dom inte är det så gråter jag inga tårar för dom.
Tänk om Elden Ring hade varit en storflopp - då kanske utvecklare och utgivare tänkt "shit det verkar som vi måste komma på något nytt och fräscht igen istället!"
Det hade jag hurrat för
subterranean homesick alien
Köpte nyligen Lords of the Fallen för att stötta utvecklarna på pc denna gången, de verkar vara ett riktigt göttigt gäng så förhoppningsvis går spelet med vinst och allt blir en succé. Ett spel som verkligen levererar godis för ögonen!
Ska jag också göra, gillar ändå soulsspel i teorin om inte annat och det är bra pris nu på Steam. Nya uppdateringen verkar intressant och fixa mycket
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi