RTS-spelet Stormgate visar vad som hänt sedan early access-släppet
Det har skett riktigt stora förbättringar men känns som att spelet kommer ha riktigt svårt att fånga en publik med tanke på att stora delar av RTS-massan gav upp på det här för ett tag sedan, spelet hade mått bra av att knopas ihop utan den dåliga publicitetet vid sin reveal. (Samtidigt så har dem fått sjukt mycket feedback och ändrat en hel del art pga av det vilket är bra)
Hoppas på en comeback och jag laddade nyss ner det igen för att testa
Gillar det jag ser. Om spelet kommer till Playstation med stöd för mus och tangentbord så kommer jag överväga att köpa det.
Är du säker på att det inte behöver vara fullmåne på release-dagen också, innan du ÖVERVÄGER att köpa det?
Är du säker på att det inte behöver vara fullmåne på release-dagen också, innan du ÖVERVÄGER att köpa det?
Nä men nu när jag tänker på det så får inte spelet kosta för mycket heller. Billigt ska det vara. Köparens marknad som gäller nu. Alla utvecklare måste anpassa sig.
Nä men nu när jag tänker på det så får inte spelet kosta för mycket heller. Billigt ska det vara. Köparens marknad som gäller nu. Alla utvecklare måste anpassa sig.
Spelet är gratis att dra ner på Steam
Spelet är gratis att dra ner på Steam
Jag spelar inte PC-spel. Har en jättefin spelkonsol (PS5 OG) som får agera renderingsmaskin i mitt hushåll.
Designat för att vara en e-sport så det ät trash
Nej det är designat för att vara ett "Blizzard-like RTS Game". Finns betydligt större planer än att bara sikta in på eSport för Frostgiant. Inte minst Co-op, Single Player, Custom Maps och en robust Editor med schyssta användarvillkor.
Har klart större förhoppningar på zerospace, som tyvärr drog in bra mycket mindre i sin kickstarter.
Det ena utesluter inte det andra, jag hoppas och tror det finns plats för båda två att ha en tillräckligt stor andel av RTS-marknaden. Inte provat Zerospace ännu tänkte vänta in det lite till men sett lite matcher, helt klart intressant.
Om du inte provat 0.4 patchen så rekommenderar jag att du gör det. Känns som ett helt nytt spel (på ett bra sätt hehe).
Nej det är designat för att vara ett "Blizzard-like RTS Game". Finns betydligt större planer än att bara sikta in på eSport för Frostgiant. Inte minst Co-op, Single Player, Custom Maps och en robust Editor med schyssta användarvillkor.
det tror jag när jag ser det
det tror jag när jag ser det
Det är gratis, bara att testa