Spelgalaxen, ny spelbutik öppnar i Malmö 20 Mars.
Snart öppnar Spelgalaxen i Malmö, den 20e mars på triangeln. Sedan tv spelhörnan i ystad stängde tror jag inte det har funnits någon riktig spelbutik i Skåne. Nä, inte ens Webhallen finns kvar här, så nu är det slut med det. Jag saknar att gå i spelbutiken och bläddra bland spel, jag ser verkligen fram emot att besöka butiken.
Jag gillar idén om en "riktig" spelbutik, det känns mysigt. Men om sanningen ska fram hade jag nog handlat online ändå. Kommer de bedriva annan verksamhet också? Det känns rent spontant som att det kan bli tufft för dem om de bara tänker kränga spel, men det vore så klart skitkul om det funkar.
Jag gillar idén om en "riktig" spelbutik, det känns mysigt. Men om sanningen ska fram hade jag nog handlat online ändå. Kommer de bedriva annan verksamhet också? Det känns rent spontant som att det kan bli tufft för dem om de bara tänker kränga spel, men det vore så klart skitkul om det funkar.
Blir kanske som spel & sånt
Jag tror det bli tufft för dem men jag hoppas att jag har fel. SKa dit vid tillfälle, jobbar ett par stenkast bort, centrala Malmö är inte så stort.
Om man ska köpa nya fysiska spel i centrala Malmö finns annars bara Inet kvar. Trist men det är väl så så överallt?
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.