Spelgalaxen, ny spelbutik öppnar i Malmö 20 Mars.

Medlem
Spelgalaxen, ny spelbutik öppnar i Malmö 20 Mars.

Snart öppnar Spelgalaxen i Malmö, den 20e mars på triangeln. Sedan tv spelhörnan i ystad stängde tror jag inte det har funnits någon riktig spelbutik i Skåne. Nä, inte ens Webhallen finns kvar här, så nu är det slut med det. Jag saknar att gå i spelbutiken och bläddra bland spel, jag ser verkligen fram emot att besöka butiken.

Medlem

Är 110 mil för långt bort för mig tyvärr

Jag gillar idén om en "riktig" spelbutik, det känns mysigt. Men om sanningen ska fram hade jag nog handlat online ändå. Kommer de bedriva annan verksamhet också? Det känns rent spontant som att det kan bli tufft för dem om de bara tänker kränga spel, men det vore så klart skitkul om det funkar.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag gillar idén om en "riktig" spelbutik, det känns mysigt. Men om sanningen ska fram hade jag nog handlat online ändå. Kommer de bedriva annan verksamhet också? Det känns rent spontant som att det kan bli tufft för dem om de bara tänker kränga spel, men det vore så klart skitkul om det funkar.

Blir kanske som spel & sånt

Medlem

Jag antar att det är retrospel som kommer säljas mest?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tror det bli tufft för dem men jag hoppas att jag har fel. SKa dit vid tillfälle, jobbar ett par stenkast bort, centrala Malmö är inte så stort.

Om man ska köpa nya fysiska spel i centrala Malmö finns annars bara Inet kvar. Trist men det är väl så så överallt?

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Fan vad kul, hoppas det blir en bra butik. Har saknat något sådant här i Malmö väldigt länge nu.

Medlem

Kul, saknar verkligen de renodlade spelbutikerna, enda som finns kvar nu är Elgiganten och de har väl inte bästa spelsortimentet direkt.

Medlem

Lycka till med den butiken. Som andra sagt, det kan bli tufft. Men jag önskar verkligen att det går bra för dem!

signatur

I drank what?

Medlem

De kursar nog inom 1-3 år. Tråkigt, men svenska småbutikslivet är absolut stendött.

Medlem

Så har de datorer med steam där man köper eller vad?

1
Skriv svar