Kingdom Come: Deliverance 2 visar vad som kommer till spelet efter släppet
Dags att spela igenom 1an tror jag så man har ett hum om vad detta är
Dags att börja i så fall, håller på att spela igenom det nu på steamdeck och det är ett ganska stort spel, men väldigt vackert och välgjort! Jag gillar verkligen realismen de har fått till. Jag kommer skaffa denna uppföljaren så småningom.
Edit: såg nu att det var barberare, inte barbar, som var första tillägget. Viss skillnad.
Tänk på att roadmappen är falsk om spelet inte säljer. Men det kommer nog sälja sjukt bra.
Eh näe, det är den inte. De säljer ett seasonpass ju redan nu, då kan de inte bara strunta i det sen. Det vore olagligt.
Eh näe, det är den inte. De säljer ett seasonpass ju redan nu, då kan de inte bara strunta i det sen. Det vore olagligt.
Ah det stod gratis på fler av dessa sakerna här, men du har nog rätt, de sakerna som inte är gratis som man kan köpa nu måste nog levereras...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Dags att spela igenom 1an tror jag så man har ett hum om vad detta är
Vanligtvis hade jag kanske tummat upp det här direkt, men samtidigt vet jag inte om det är det bästa. Det beror kanske lite på hur du är som person. Alltså, KCD är ett pangspel på alla sätt och vis. Alla som gillar atmosfäriska rollspel i en öppen spelvärld borde spela det. Grejen är dock att KCD är ett väldigt litet stort-spel. Det siktar ganska högt, men kommer inte så förskräckligt långt. Mycket är underkokt eller känns halvfärdigt och janky - och ändå är det hyllat och omtyckt. Folk ser vad de har försökt göra med spelet och uppskattar det man trots allt fick. Det går att ha överseende med det som inte blev så bra, eftersom annat är väldigt bra. Lite den här grejen med att helheten är större än de enskilda delarna.
Utan att ha spelat tvåan, så ser det på alla sätt och vis ut att vara samma sak fast mer och bättre. Har fått intrycket att saker och ting som man ville göra med ettan ser ut att nu vara på plats, och det som redan fanns verkar ha polerats upp ordentligt.
Om du är en sån person som gärna har på fötterna inför ett nytt spel, och inte har några problem att sänka 40 timmar i ett spel bara för att omedelbart ta dig an 60 timmar i nästa, väldigt liknande spel, så kör hårt. Jag tror däremot att det går alldeles utmärkt att kolla på en story recap på Youtube, och sen kliva in i tvåan med oförstörd aptit. Jag vet att jag fungerar så, i alla fall.
Vanligtvis hade jag kanske tummat upp det här direkt, men samtidigt vet jag inte om det är det bästa. Det beror kanske lite på hur du är som person. Alltså, KCD är ett pangspel på alla sätt och vis. Alla som gillar atmosfäriska rollspel i en öppen spelvärld borde spela det. Grejen är dock att KCD är ett väldigt litet stort-spel. Det siktar ganska högt, men kommer inte så förskräckligt långt. Mycket är underkokt eller känns halvfärdigt och janky - och ändå är det hyllat och omtyckt. Folk ser vad de har försökt göra med spelet och uppskattar det man trots allt fick. Det går att ha överseende med det som inte blev så bra, eftersom annat är väldigt bra. Lite den här grejen med att helheten är större än de enskilda delarna.
Utan att ha spelat tvåan, så ser det på alla sätt och vis ut att vara samma sak fast mer och bättre. Har fått intrycket att saker och ting som man ville göra med ettan ser ut att nu vara på plats, och det som redan fanns verkar ha polerats upp ordentligt.
Om du är en sån person som gärna har på fötterna inför ett nytt spel, och inte har några problem att sänka 40 timmar i ett spel bara för att omedelbart ta dig an 60 timmar i nästa, väldigt liknande spel, så kör hårt. Jag tror däremot att det går alldeles utmärkt att kolla på en story recap på Youtube, och sen kliva in i tvåan med oförstörd aptit. Jag vet att jag fungerar så, i alla fall.
När spelade du ettan? Har nämligen precis börjat själv och är kanske tio timmar in, har inte märkt av överdrivet mycket 'halvfärdiga' eller 'janky' grejer hittills, det mest uppenbara jag kommer på såhär på rak hand va när en soldat skulle tvätta sig och stod typ en meter ifrån tunnan. Sen är det vissa grejer som jag inte gillar eller är lite otydliga för mig, men som jag till stor del utgår ifrån mest är en vanegrej, typ pickpocketgrejen, tycker också stridssystemet känns komplext, men kanske är en följd av att det ska kännas identiskt. Utöver det känns ju lockpicking inte alls anpassad för PC, så det är väl en grej dom kanske är lite janky, om jag förstått det rätt kan man anpassa hastigheten om man kör spelet på konsol, vilket inte går på PC. Men jag minns när spelet kom, då kollade jag på en youtuber och han mer eller mindre rage quittade en bit in i spelet pga buggar med mera, tror att det kanske även var nivån på quests, mycket spring hit, gör det, sedan tillbaks hit.
Men tror du har helt rätt i "helheten är större än de enskilda delarna", verkligen en härlig känsla i spelet som helhet och ser fram emot varje spelsession än så länge och framöver att spela tvåan någon gång i framtiden.
När spelade du ettan? Har nämligen precis börjat själv och är kanske tio timmar in, har inte märkt av överdrivet mycket 'halvfärdiga' eller 'janky' grejer hittills, det mest uppenbara jag kommer på såhär på rak hand va när en soldat skulle tvätta sig och stod typ en meter ifrån tunnan. Sen är det vissa grejer som jag inte gillar eller är lite otydliga för mig, men som jag till stor del utgår ifrån mest är en vanegrej, typ pickpocketgrejen, tycker också stridssystemet känns komplext, men kanske är en följd av att det ska kännas identiskt. Utöver det känns ju lockpicking inte alls anpassad för PC, så det är väl en grej dom kanske är lite janky, om jag förstått det rätt kan man anpassa hastigheten om man kör spelet på konsol, vilket inte går på PC. Men jag minns när spelet kom, då kollade jag på en youtuber och han mer eller mindre rage quittade en bit in i spelet pga buggar med mera, tror att det kanske även var nivån på quests, mycket spring hit, gör det, sedan tillbaks hit.
Men tror du har helt rätt i "helheten är större än de enskilda delarna", verkligen en härlig känsla i spelet som helhet och ser fram emot varje spelsession än så länge och framöver att spela tvåan någon gång i framtiden.
Stridssytemet kan vara rätt frustrerande ibland när man inte förstår vad det är som händer under motorhuven, jag tyckte det iaf. Men jag tycker fortfarande om det
En sak som är bra att veta, när man kommer för nära någon så blir det "klinch" strid och för att vinna en sån så spelar din strenght mot fiendes strenght roll och sen så behöver du spam klicka attack knappen om jag inte minns fel?
Varför fienden får perfekt block på dig ibland/ofta bland annat, det känns lite svårare att förstå. En sådan under motorhuven grej känns det lite som.
Kanske dina skills gentemot motståndarens och hur ofta du kastar in olika direction attacker kanske, men det är bara en gissning.
Storyn är riktigt bra, mat/sömn systemet ger stark "jag är i medeltiden" immersion.
Vet ej om jag ska köpa stalker 2 eller detta när lönen kommer!?
Nu har jag inte spelat stalker på en månad eller två men de har en del att patcha som typ buggar och performance. Gissar att KCD2 kommer vara bättre på så vis.
Börjar bli mer och mer typiskt för spel nuförtiden visa vad som komma skall istället för visa vad spelet är när det släpps har jag märkt. Typ betala oss så kommer du få detta NÄR vi hinner och om vi klarar av det ^^ Stil.
Vad hände med att göra ett spel helt klart och sen släppa skiten, SEN börja med komma på dlc etc.
Har inte Daniel Vavra som är CEO för Warhorse fått ett mentalsammanbrott på x nyligen? Han verkar ha gjort en riktig fadäs och nu avbokar många sina pre-orders. Jag är inte så road av hans x-flöde så det blir nog ingen bokning pga av hans rage samt småpåve beteende!
Spelet kommer säkerligen vara bra om man bortser från fadäsen, men för vissa kommer det aldrig glömmas bort!
Börjar bli mer och mer typiskt för spel nuförtiden visa vad som komma skall istället för visa vad spelet är när det släpps har jag märkt. Typ betala oss så kommer du få detta NÄR vi hinner och om vi klarar av det ^^ Stil.
Vad hände med att göra ett spel helt klart och sen släppa skiten, SEN börja med komma på dlc etc.
Ehm okej? Nu drar du nog alla över samma kam? Är dom klara med spelet så ser jag inga som helst problem att visa en roadmap på extra content som kommer hålla spelet relevant längre.
Han verkar ha gjort en riktig fadäs och nu avbokar många sina pre-orders.
Jo, det brukar alltid vara en väldig massa människor som plötsligt ska avboka alla sina förbokningar så fort en spelutvecklare ger uttryck för vad de anser vara fel saker. Ibland häpnar man över hur ofattbart många som tydligen hade förbokat.
Har inte Daniel Vavra som är CEO för Warhorse fått ett mentalsammanbrott på x nyligen? Han verkar ha gjort en riktig fadäs och nu avbokar många sina pre-orders. Jag är inte så road av hans x-flöde så det blir nog ingen bokning pga av hans rage samt småpåve beteende!
Spelet kommer säkerligen vara bra om man bortser från fadäsen, men för vissa kommer det aldrig glömmas bort!
Han har inte gjort någon fadäs. KCD2 har bara blivit nästa spel som ska bli cancelled pga ett rykte som inte stämmer. Han har gått ut och bemöt kritiken de har fått. Postar inte länken till bemötandet här eftersom det innehållet spoilers.
Ehm okej? Nu drar du nog alla över samma kam? Är dom klara med spelet så ser jag inga som helst problem att visa en roadmap på extra content som kommer hålla spelet relevant längre.
Ja men det jag försöka säga som inte kom fram I min rant var att dom försöker använda det som ett lockbete mer och mer för att köpa spel vid release. Hur ofta såg du roadmap för 15 år sedan.