Vad vet vi om Pocketboy?

Medlem
Vad vet vi om Pocketboy?

I mitt flöde dök ”Pocketboy” upp, ännu en liten konsol som känns som sedvanliga kinesiska piratprodukten full av emulerade spel som de egentligen inte får använda. Det jag reagerade på var hur offensivt de satsat på svensk hemsida och ge känslan av lokal entusiasm. Ser videos med svenska killar som pratar och packar varor etc.

Det flimrade förbi en massa klassiker och mycket Super Mario bros och jag fattar inte hur de kan försöka kränga så när Nintendo stämmer allt till höger och vänster. Jag är absolut inte köpsugen, mest intresserad över hur de här produkterna kan använda andras spel.

Medlem

Det är väl några svenska som verkar vara placerade i örebro/lillån som köper in och säljer eller dropshippar produkten och riktar då reklam och marknadsföring mot just sverige. Någe vidare såg det inte ut iallafall.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Inte ofta man ser så många fina betyg som är skrivna på ungefär samma sätt. AI någon?

signatur

00:00:02:42

KoP
Medlem

Skulle undvika produkter som dessa (Kina-skit). Dom är laddade med en massa piratkopior vars utgivning inte har godkänts av t.ex Nintendo/Sega/med mera.

En stämning utav Nintendo ligger väl i antåg får man gissa?

Medlem

Ah... några som köpt på sig några pallar handhållna piratkonsoler som de vill sälja av innan jul för att sen dra med pengarna. Till sin hjälp har de en fulsida med AI-recensioner. Sidan lär försvinna ganska fort, känns inte som en hållbar affärsidé.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Det är väl några svenska som verkar vara placerade i örebro/lillån som köper in och säljer eller dropshippar produkten och riktar då reklam och marknadsföring mot just sverige. Någe vidare såg det inte ut iallafall.

Bergsala undrar vad de har för adress. De vill bara prata lite.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Inte ofta man ser så många fina betyg som är skrivna på ungefär samma sätt. AI någon?

<Uppladdad bildlänk>

Troligt att någon som heter Elisabet skulle köpa konsolen.

Edit: Benjamin verkar dessutom vara farfar eller morfar men har ändå lyckats beställa en obskyr konsol online och lämnat en recension 😄

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av KoP:

Skulle undvika produkter som dessa (Kina-skit). Dom är laddade med en massa piratkopior vars utgivning inte har godkänts av t.ex Nintendo/Sega/med mera.

En stämning utav Nintendo ligger väl i antåg får man gissa?

Typ min poäng med tråden.

Medlem

Årets julklapp 2024. Enligt vem?

Medlem

Jag följer upp min tråd. Att Pocketboy är bluff, båg och skitservice bekräftas genom arga kunders åsikter:

https://se.trustpilot.com/review/pocketboy.se

Medlem

Köp bara någon retroid eller ambernic eller något om det skall behövas.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Köp bara någon retroid eller ambernic eller något om det skall behövas.

Jag ska inte köpa något, vilket jag redan har varit tydlig med.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag ska inte köpa något, vilket jag redan har varit tydlig med.

Nej, menat till andra som faktiskt kan vara intresserade av en sådan här sak.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, menat till andra som faktiskt kan vara intresserade av en sådan här sak.

My bad.

1
Skriv svar