Astro Bot är ett av årets mest hyllade spel
Förhoppningsvis blir det lite ändring hos Sony efter det här. Mer fokus på glädje istället för alla ödesmättande spel de har släppt de senaste åren.
Det är inget fel på dessa, tvärtom, men ibland vill man bara ha roligt i ett spel!
Spel som bara ska vara kul med "glädje" osv tycker jag blir otroligt uttråkande i längden.
Man ska känna känslor som ilska, irritation och glädje för att man lyckas med nått. När man spelar ska man ibland nästan kunna darra om händerna och svettas pga nån underliggande nervositet.
Det är "spelglädje". Lattja med nå glättigt och "kul" nej tack
Jag är nästan sugen på en ps5 pga detta. Kanske blir en om de släpper en riktig slim när PRO kommer. Får inte plats med nuvarande modeller.
Spel som bara ska vara kul med "glädje" osv tycker jag blir otroligt uttråkande i längden.
Man ska känna känslor som ilska, irritation och glädje för att man lyckas med nått. När man spelar ska man ibland nästan kunna darra om händerna och svettas pga nån underliggande nervositet.
Beror väl helt på vad man är på för ”humör” visst kan jag uppskatta känslan jag hade första gången jag vann en omgång i PUBG. Men spelar jag roller coaster tycoon, Mario, forza, snowrunner eller farming sim är det också kul men på ett annat sätt.
Har svårt att lockas av barnslig estetik, men så är ju inte spelet gjort för mig. Går och kokar en slips nu.
Elden Ring är inget för mig men det är nog detta! Barnsligt roligt! Älskade ju det som kom förinstallerat på PS5an som kändes som bästa konsol/kontroll-demo sedan Wii Sports! Och detta verkar vara i klass med Mario Odyssey så blir att införskaffa - om än senare för mig. Kanske till BF och PS5 Pro. Så får vi se om jag tycker det är årets bästa då.
Äsch, du är bara lite putt för att det inte fanns ett VR-läge.
00:00:02:42
Äsch, du är bara lite putt för att det inte fanns ett VR-läge.
Nej jag har gått vidare
Definitivt mer spel som detta, mer spelglädje. Jag är mycket för grim dark, pådragna äventyr och ryckstarka FPS - men jag vill gärna också bara ha ren spelglädje med varierande mekanik. Mitt gamerliv började med Mario så detta rycker fint i dem stråna.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Lite behind the scenes hos Team Asobi.
https://www.gamespot.com/articles/the-new-face-of-playstation...
_______________________________________________________________________________________________
Till och med BBC News har gjort ett litet reportage om Astro Bot!
00:00:02:42