Nostalgibomb när Croc kommer tillbaka – se trailer!
Hade (eller ja, jag har det fortfarande) det på Saturn. Minns att det kom med en bugg som gjorde att det inte renderade korrekt om man bootade spelet direkt. Croc var bland annat huvudlös. Man var tvungen att starta det via systemmenyn, då funkade det som det skulle. Det var väl för dyrt att pressa om alla skivor med buggen fixad, så de skickade med en liten lapp som beskrev proceduren istället.
Den hade ärligt talat behövt en total remake. Något sunkig grafik, imo.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Älskade Croc på PS1 men minns att det led lite av barnsjukdomarna för 3D-plattformsgenren. Hoppas framförallt att kontrollerna förbättrats, är ganska styltigt om man spelar om det idag.
Håller med, hatade kontrollerna i spelet redan då och idag känns det nog ännu värre, måste moderniseras för att jag ska överväga spelet
Hade helt glömt bort Croc. Vilken nostalgichock! (rimning not intended )
Samma här! Det här spelet hade fullständigt flytt mitt minne men nu kommer alla bilder tillbaka! Trevlig överraskning! 😂
Starglider 3!
Oj vilket pirr av nostalgi jag kände i magen när du nämnde Starglider 😀