Stalker 2 rullar i 60 fps på Xbox Series X
Trevligt, helt klart fördelen med konsolexklusivitet.
...i tre månader?
Att spel rullar i 60 på Series X och PS5 är ju i princip standard den här generationen, vad har det med exklusivitet att göra? Sen kommer det ju även till PS5 senare.
...i tre månader?
Hm ja, jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra heller. Möjligen att lite tidsexklusivitet, avsiktlig eller inte, ger utvecklare mer tid att fokusera på att polera en version i taget.
Jump in.
...i tre månader?
Hittar ingenting annat än svaga rykten om att spelet är på gång till andra konsoler. Det lanseras som konsolexklusivitet och har troligen utvecklats med PC och Xbox som primära plattformar, dessa spelare får nu skörda fördelarna så som stabil prestanda och inget tjafs om huruvida spelet fungerar till Series S-potatisen.
Hittar ingenting annat än svaga rykten om att spelet är på gång till andra konsoler. Det lanseras som konsolexklusivitet och har troligen utvecklats med PC och Xbox som primära plattformar, dessa spelare får nu skörda fördelarna så som stabil prestanda och inget tjafs om huruvida spelet fungerar till Series S-potatisen.
I ett internt Xbox-nyhetsmail skrevs det att de köpt tre månaders konsolexklusivitet på Stalker 2 vilket borde innebära att andra format är under utveckling samtidigt.
Detta var några år sedan (det var en del av bevisningen under Epic vs. Apple har jag för mig) så det kan ha ändrats. Spelet har ju försenats några gånger så de kan ha sålt iväg mer tid för att få in pengar.
Att spel rullar i 60 på Series X och PS5 är ju i princip standard den här generationen, vad har det med exklusivitet att göra? Sen kommer det ju även till PS5 senare.
https://www.fz.se/nyhet/298315-ow-avowed-kors-i-30-fps-pa-xbo...
Det är Obsidian. Dålig optimering är ungefär lika oväntat som giriga mikrotransaktioner i ett Activision-spel.
Det är Obsidian. Dålig optimering är ungefär lika oväntat som giriga mikrotransaktioner i ett Activision-spel.
Samma kan sägas om GSC Game worlds spel.