Stalker 2 rullar i 60 fps på Xbox Series X

Robot
Stalker 2 rullar i 60 fps på Xbox Series X

Konsolen är i zonen, så att säga.

#stalker-2

Medlem

Trevligt, helt klart fördelen med konsolexklusivitet.

Medlem

nästan laggfritt

Medlem

Att detta ens skall vara en fundering idag, tycker jag är bedrövligt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

...i tre månader?

Medlem

UE5 också, men verkar som de optimerat bättre än andra spel som Hellfire 2 och Wu kong?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Det är ju grymt för ett open world i Unreal Engine 5 och vi vet att spelet är snyggt.

Så bra det här kommer bli.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att spel rullar i 60 på Series X och PS5 är ju i princip standard den här generationen, vad har det med exklusivitet att göra? Sen kommer det ju även till PS5 senare.

Medlem

jag kommer ihåg när PS5 och XSX släpptes, och alla oroade sig över hdmi 2.1 och alla dessa varianter, och vare sig deras skärmar skulle orka med kraften som PS5 och XSX kom med. Hahah vilket skämt ändå, 60 fps och man skall vara glad om det ens är stabila 60 fps.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

...i tre månader?

Hm ja, jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra heller. Möjligen att lite tidsexklusivitet, avsiktlig eller inte, ger utvecklare mer tid att fokusera på att polera en version i taget.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Margy:

...i tre månader?

Hittar ingenting annat än svaga rykten om att spelet är på gång till andra konsoler. Det lanseras som konsolexklusivitet och har troligen utvecklats med PC och Xbox som primära plattformar, dessa spelare får nu skörda fördelarna så som stabil prestanda och inget tjafs om huruvida spelet fungerar till Series S-potatisen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hittar ingenting annat än svaga rykten om att spelet är på gång till andra konsoler. Det lanseras som konsolexklusivitet och har troligen utvecklats med PC och Xbox som primära plattformar, dessa spelare får nu skörda fördelarna så som stabil prestanda och inget tjafs om huruvida spelet fungerar till Series S-potatisen.

I ett internt Xbox-nyhetsmail skrevs det att de köpt tre månaders konsolexklusivitet på Stalker 2 vilket borde innebära att andra format är under utveckling samtidigt.

Detta var några år sedan (det var en del av bevisningen under Epic vs. Apple har jag för mig) så det kan ha ändrats. Spelet har ju försenats några gånger så de kan ha sålt iväg mer tid för att få in pengar.

Medlem

är det bara jag som tyckte att grafiken såg väldigt nergraderat gentemot vad vi har sett vi anonsering ?

signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Skrivet av Påskmust:

Att spel rullar i 60 på Series X och PS5 är ju i princip standard den här generationen, vad har det med exklusivitet att göra? Sen kommer det ju även till PS5 senare.

https://www.fz.se/nyhet/298315-ow-avowed-kors-i-30-fps-pa-xbo...

Medlem

Det är Obsidian. Dålig optimering är ungefär lika oväntat som giriga mikrotransaktioner i ett Activision-spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är Obsidian. Dålig optimering är ungefär lika oväntat som giriga mikrotransaktioner i ett Activision-spel.

Samma kan sägas om GSC Game worlds spel.

1
Skriv svar