Fynd Steamrea - sista dagen

Skribent
Fynd Steamrea - sista dagen

Ville bara i all enkelhet påminna om att det är sista dagen på Steamrean idag. 10 am pacific, vilket är 19.00 svensk tid.

Själv har jag inte köpt något än utan kontinuerligt lagt till saker i korgen och ska strax sortera ut det jag tänkte köpa.

Under de här reorna brukar jag försöka hitta spel utöver de mest kända inom varje kategori, med maxpris ~10-12€, så man kan göra en liten chansning utan att plånboken svider. Det jag främst gillar är "precision plattformer", vanliga plattformsspel och rougelike så det har jag letat efter mest, men har även stött på annat intressant.

Nedan ett par tips att titta upp (vet ej om de är bra eller ej, för har inte spelat något)

Sunblaze 2,99
Will you snail 5,39
Olliolli 2,55
Downwell 0,98
Garfield Kart - Lasagna bundle 1,82
Crab Champions 7,49
Ants tool my eyeball 13,19
Bat boy 8,99

Vad har du köpt under rean, och har du några tips inom sin favorirkategori till communityn på udda spel samt även spel som du tror är bra?

Medlem

Har bara köpt två spel under rean, Borderlands 3 och Celeste, det var så billigt och hört så mycket bra om det så slog till. Ska kanske kolla igenom önskelistan en gång och se om något gör mig köpsugen!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Inaktiv

Blev bara dessa för mig, håller gått o väl fram tills Space marine 2 kommer om inte längre...

-Sand Land
-Red Dead Redemption 2
-Grandblue Fantasy Relink
-What Remains of Edith Finch

Medlem

Har inte köpt något ännu.
Det jag vill ha har inte varit tillräckligt med rabatt på. Skall ta en sista koll ikväll efter jobbet, men det kan bli ännu en rea utan köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent

Just det.

Talos Principle för under 5€ är ett bra kap.

Medlem

Här är några billiga bangers!

The Messenger (-80%) - 3.90€
Murdered: Soul Suspect (-90%) - 1,99€
Bastion (-80%) - 2,95€
Frostpunk (-90%) - 2,99€
Assetto Corsa (-90%) - 1,99€
ENSLAVED: Odyssey to the West (-85%) - 2,99€
Tails of Iron (-88%) - 2,99€

Själv har jag köpt dessa under rean:
Withering Rooms
Persona 3 Reload
Kingdom Come: Deliverance
God Eater Trilogy bundle
theHunder: Call of the wild (Master Hunter Bundle)

Releasehästryttare

En funktion som jag önskar från Steams sida är att man kunde sätta en gräns för hur mycket rabatt ett spel skall ha innan de skickar en påminnelse, just nu får man ett mail oavsett om ett spel har 5% rabatt eller 95% och allt mitt i mellan.

Redaktör
Ponny

Pust. Är i valet och kvalet alltjämt, men ska ta mig en kik på önskelistan efter jobbet idag.

Önskelistor är min räddning vid sådana här tillfällen. Att bara planlöst klicka runt i rean brukar ge mig mest kraftig beslutsångest.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En udda rekommendation men som fått bra betyg i en av FZ medlemsrecension relativt nyligen som kan vara värd att testa:

Pantsu Hunter: 2,21€

Medlem

Köpte faktiskt spiderman remastered.
Blir väll att spela när man nu snart går på semester.
sugen på nå "superhjälte" spel och Batman Arkham spelen är några av favoriter. hoppas ha samma känsla i detta.
Snart släpps Arkham Shadow som jag ser fram emot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har köpt 0 spel denna rea, har redan så det räcker och blir över


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Inaktiv

Sämsta med steam är att det alltid kommer rea så man vågar inte köpa någon man vill ha då man aldrig vet om just det man vill ha kommer på rea straxt efter...

Medlem

Har ej köpt något. De spel jag vill är för dyra. Lite sugen på RDR2 då jag ej spelat det ännu..

Medlem

Inhandlade två spel:

Metal: Hellsinger - Complete Edition - 21,87€ (49,96€)
https://store.steampowered.com/app/1061910/Metal_Hellsinger/

Norco - 7,49€ (14,99€)
https://store.steampowered.com/app/1221250/NORCO/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Vad finns det för roliga nöjesparks-management spel nuförtiden? Är det något som kan rekommenderas och inte kostar skjortan kanske jag ska slå till.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Shadee:

Vad finns det för roliga nöjesparks-management spel nuförtiden? Är det något som kan rekommenderas och inte kostar skjortan kanske jag ska slå till.

Parkitect! Inte spelat det själv, men hört massa fint om det. Känns väldigt klassiskt. 50-procentig rea. Typ 137 spänn.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag köpte en massa skräcklir med japanskt tema...

Bland annat The Convenience Store|夜勤事件 här.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar