Fotboll toppar Europa-försäljningen i maj – före GTA V

Robot
Fotboll toppar Europa-försäljningen i maj – före GTA V
FM-guru
F.d. Sisyr

Kul att F1 säljer så bra! Ska ge mig in i cirkusen nån gång framöver jag med.

Medlem

Vilka är det egentligen som köper GTA V nu? Är det kids som äntligen kommit upp i tillräcklig ålder för att kunna köpa det?

Eller finns det verkligen så många som är sena på bollen fortfarande?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Vilka är det egentligen som köper GTA V nu? Är det kids som äntligen kommit upp i tillräcklig ålder för att kunna köpa det?

Eller finns det verkligen så många som är sena på bollen fortfarande?

kanske är så att det inte är så många längre som köper sina spel, Hyr dom istället, Gamepass mm
GTA har ju aldrig funnits på nån "hyr" plattform"

Medlem
Skrivet av zogez:

kanske är så att det inte är så många längre som köper sina spel, Hyr dom istället, Gamepass mm
GTA har ju aldrig funnits på nån "hyr" plattform"

Jo, GTA V har funnits på Game Pass flera gånger väl?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jo, GTA V har funnits på Game Pass flera gånger väl?

Japp!

It's not a lake, it's an ocean

Och Hellblade II, System Shock och The Rogue Prince of Persia tog sig inte ens in på topp 100...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Kul att F1 säljer så bra! Ska ge mig in i cirkusen nån gång framöver jag med.

Jag måste säga att F1 24 är Codemasters bästa F1 på länge. Så gillar du F1 och simulationsracing så är detta nog för dig. 👌🏼🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jo, GTA V har funnits på Game Pass flera gånger väl?

Jag skulle tippa på att detta är nog 3:e gången som GTA V är på GP


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Jag skulle tippa på att detta är nog 3:e gången som GTA V är på GP

Inte till pc..

Medlem
Skrivet av bluebird:

Vilka är det egentligen som köper GTA V nu? Är det kids som äntligen kommit upp i tillräcklig ålder för att kunna köpa det?

Eller finns det verkligen så många som är sena på bollen fortfarande?

Haha jag tänkte exakt samma sak! En del är väl kanske sånna som äntligen skaffat en ny grym PC/ny konsol men jag har så svårt att tänka mig att man för första gången plockar upp GTA V 2024, eller är det att det ständigt är nya kids som blir tillräckligt gamla för att spela spelet? Intressant oavsett att ett så gammalt spel ändå säljer fortfarande.

Medlem

Luktar fotbolls EM.

Fragtjuv

Jag har genom åren haft flera kollegor genom åren som frågat mig om GTA V och sen berättat att: "Nu tycker vi att vårt barn är redo att testa GTA". Därför har jag alltid tänkt att det är ett spel som ständigt hittar nya spelare.

Det är ändå ganska otroligt att det ligger i topp år efter år.


signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag har genom åren haft flera kollegor genom åren som frågat mig om GTA V och sen berättat att: "Nu tycker vi att vårt barn är redo att testa GTA". Därför har jag alltid tänkt att det är ett spel som ständigt hittar nya spelare.

Det är ändå ganska otroligt att det ligger i topp år efter år.

Själv var jag väl typ sju när jag spelade GTA (ett) första gången och typ 11 när GTA III häpnade mig. Min halvbror skaffade det på ett LAN och jag fick hjälp att fixa allting från hans .iso - allt var vildare då Och ja, mäkta imponerande att GTA V säljer så bra fortfarande. Känns som det inte kan vara många som inte äger det by now Men GTA VI-hypen säljer nog nya exemplar också?

Fragtjuv
Skrivet av Gertzy:

Själv var jag väl typ sju när jag spelade GTA (ett) första gången och typ 11 när GTA III häpnade mig. Min halvbror skaffade det på ett LAN och jag fick hjälp att fixa allting från hans .iso - allt var vildare då Och ja, mäkta imponerande att GTA V säljer så bra fortfarande. Känns som det inte kan vara många som inte äger det by now Men GTA VI-hypen säljer nog nya exemplar också?

Jag var själv 14 år när jag spelade GTA3 på lanseringsdagen. Mina föräldrar lät mig spela vad jag ville men var också med när jag spelade emellanåt för att få koll på vad spelen gick ut på.

Jag upplever att del flesta föräldrar idag respekterar åldersrekommendation som finns på spel och inte låter sina barn spela för många våldsamma spel?


signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av zogez:

Inte till pc..

Då jag inte äger en pc så har jag ingen koll på game pass till pc


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag var själv 14 år när jag spelade GTA3 på lanseringsdagen. Mina föräldrar lät mig spela vad jag ville men var också med när jag spelade emellanåt för att få koll på vad spelen gick ut på.

Jag upplever att del flesta föräldrar idag respekterar åldersrekommendation som finns på spel och inte låter sina barn spela för många våldsamma spel?

Vi kunde spela lite vad vi ville (kanske var det att vi piratade så många spel från LANen vi gick på och de sällan såg några omslag med åldersmärkningar?) men roligt nog var de benhårda på filmer. Fick inte se 11 års-filmer ens när jag var tio och en del inte ens efter om de inte var med och hade förhandsgodkänt den. Men sådant kom jag ju runt genom att se filmer som Predator och Braindead hos kompisar och vi anordnade reguljära filmkvällar där de inte var lika petiga med vad vi såg Men ja, föräldrar idag kanske har bättre koll och bryr sig mer. Det är ju en fin tanke i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Jag upplever att del flesta föräldrar idag respekterar åldersrekommendation som finns på spel och inte låter sina barn spela för många våldsamma spel?

Kan vara så att dagens föräldrar är mer noga med sånt än vad man var på 80 och 90-talen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Fragtjuv
Skrivet av Ghost Writer:

Kan vara så att dagens föräldrar är mer noga med sånt än vad man var på 80 och 90-talen.

Ja! Så säger min magkänsla att det är i alla fall.


signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

1
Skriv svar