Actionrollspelet Wolcen slår igen sin multiplayer och utveckling
Tycker spelet var väldigt meh och var sjukt buggigt när jag köpte det för 4 år sen. Spelade det i 10 timmar och sedan inte mer.
Samma här, det såg lovande ut men sen insåg man att man köpte grisen i säcken... lika bra dom stänger ner skiten.
Wolcen är ett spel med all potential i världen, men som präglats av tekniska problem och långsam utveckling genom hela processen. Oavsett vad nästa del i denna studios saga blir, så kommer jag vara ytterst vaksam och observera från avstånd..
Rekommenderar starkt "Last Epoch" istället, bra mycket roligare än Wolcen eller Diablo 4 för den delen.
Som en bra mix av PoE med typ Diablo 3/Grim Dawn
Tänkte precis slå ett slag för Last Epoch och Grim Dawn; två riktigt genomtänkta spel, både för veteraner till genren likväl som nykomlingar. Framförallt ser jag det som bra alternativ för den som inte orkar med GaaS-tempot i Path of Exile, utan vill ha en mer narrativt driven upplevelse och slippa ett årtionde värt av mekaniker att ta in.
Diablo IV är ett okej spel idag, säsong 4 och tillhörande patch bökade om rejält till det positiva. Dessvärre gör prislappen det svårt att helhjärtat rekommendera, särskilt med andra välpolerade alternativ på marknaden.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >
Alltså är ju bättre än diablo 4. Men det hade behövts göras om i grunden. De skulle lagt ner utveckling länge sen och börjat på en uppföljare med all erfarenhet de lärt sig.
Jag tror jag försökte refunda den 30x men fick aldrig igenom det. Sen började jag spela mer och mer, jag la säkert 200 timmar på skiten försökte verkligen få spelet att funka i olika builds.
Försökte hitta min diablo 3 ersättare, så att säga.
Tycker inte Last Epoch är där ännu, men är ett bra spel.
Plågade mig igenom kampanjen men rörde det aldrig igen efter det.
Då kom du längre än vad jag orkade
Rekommenderar starkt "Last Epoch" istället, bra mycket roligare än Wolcen eller Diablo 4 för den delen.
Jag tycker nuvarande version av Wolcen hade riktigt bra combat. Last Epoch var lite utan en besvikelse. Storyn suger, end game suger och Combat var mediokert. Båda är dock bättre än Diablo 4. Poe håller sig som top 1 fortfarande och grim dawn 2a
LE combat är skit dock, Wolcen lyckades väldigt bra på den delen.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Jag är en av alla besvikna backers från kickstartern! Pyntade in $125 + $25 i frakt för den fysiska collector's edition vi skulle få. Det har varit knäpptyst kring den fysiska delen ända sedan release och jag har kontaktat dom via alla möjliga kanaler. Till sist fick jag ett svar att "det kommer snart". 1,5 år senare (för några veckor sen) damp det ner ett tunt pappkuvert hos ombudet och i det fanns en billig folder i hårdpapper, en poster i tunt papper samt en CD-skiva med soundtracket på...
Väldigt besviken på studions hantering av lanseringsfiaskot och vidareutvecklingen av spelet, även om det idag ÄR värt pengarna för kampanjen. Bra story, bra voice acting, och rätt snygg grafik ändå. Men Grim Dawn och Last Epoch är 100 gånger bättre
Jag är en av alla besvikna backers från kickstartern! Pyntade in $125 + $25 i frakt för den fysiska collector's edition vi skulle få. Det har varit knäpptyst kring den fysiska delen ända sedan release och jag har kontaktat dom via alla möjliga kanaler. Till sist fick jag ett svar att "det kommer snart". 1,5 år senare (för några veckor sen) damp det ner ett tunt pappkuvert hos ombudet och i det fanns en billig folder i hårdpapper, en poster i tunt papper samt en CD-skiva med soundtracket på...
Väldigt besviken på studions hantering av lanseringsfiaskot och vidareutvecklingen av spelet, även om det idag ÄR värt pengarna för kampanjen. Bra story, bra voice acting, och rätt snygg grafik ändå. Men Grim Dawn och Last Epoch är 100 gånger bättre
Det där med fysisk låda sådär, det är nog många kickstarters eller early access där folk blir besvikna, om spelen inte går så bra eller om det är en jobbig utveckling så ångrar de nog att de lovade en sådan sak och den som köper ångrar nog att de köpte den.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
En del gillade det dock skarpt och spelet har uppdaterats löpande sedan dess
Vet inte riktigt varför detta skrivs i artikeln då de sista uppdateringarna var 2023-07. Dessutom så gick utvecklarna på semester och kom aldrig tillbaks.
Citat från en användare i deras discord.
At the end devs tired to face with us and our problems at this game. They said they are going to monthly vacation and we couldnt get any contact from devs after this. They stopped to improve or fix wolcen. We just heard they are working on a new game project. Thats all.
Och vad en med utvecklar taggen skrev.
Tyber — 07/31/2023 4:30 PM
Hey folks! Just dropping in with a small PSA. As some of you may know August is essentially the month where all of France goes on holiday (I'm barely exaggerating, it's remarkable). As such, there will not be any patches for the next few weeks.