Biomaraton - Harry Potter
För den som tyckte 16h Sagan om Ringen var för mesigt, så kör NF-bio 3de augusti en 22h maratonvisning av alla 8 Harry Potter filmerna.
https://www.nfbio.se/harry-potter-maraton?city=uppsala&_gl
Länk ovan till Uppsalasalongen. Mer än halva är full redan så gäller att passa på Finns även bild på hur stolarna ser ut, för den som tror att det är vanliga obekväma "pinnstolar" med 15cm benutrymme.
Tills sist, så lovar att jag inte är sponsrad av Nordisk Film . Gillar bara att de kör en massa specialvisningar och sedan de öppnade i Uppsala är det inte lönt att gå på Filmstaden. Däremot öppnar Filmstadens nya feta salong här i Uppsala i höst, med IMAX och grejer. Då blir det mer tveksamt vilken biosalong man ska välja.
Helt galet. 22 timmar barnfilm när 2tim kan sänka den bäste förälder. Den som klarar detta borde få medalj. Tapperhetsmedalj.
Ähh, första filmerna är lite barnsliga men från typ 3an-4an och framåt tycker jag de är riktigt bra.
Ähh, första filmerna är lite barnsliga men från typ 3an-4an och framåt tycker jag de är riktigt bra.
Själv tycker jag helt tvärtom. 1-3 är underbara mysfilmer som hänför oss (och Harry) med alla magiska ting, medan resten är ostiga tonårsdraman...
Helt galet. 22 timmar barnfilm när 2tim kan sänka den bäste förälder. Den som klarar detta borde få medalj. Tapperhetsmedalj.
Ganska naivt försök att få det till att inte vuxna människor kollar på det!
Har man någon koll så borde man fatta att där lär vara fler vuxna som lär gå på dom än barn.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Helt ärligt har jag svårt för Harry Potter nuförtiden, läser så mycket FanFiction att den riktiga historien förstörs av det!
Hur är fan fiction av Harry Potter? Vad gillar du med den?
Azkaban-filmen var ett sånt himla skifte i bildspråk och atmosfär! Synd att den regissören inte fick göra fler HP-filmer.
Den bästa filmen i serien enligt mig. Samma sak med böckerna faktiskt.
Ännu en dag i paradiset.
Ganska naivt försök att få det till att inte vuxna människor kollar på det!
Har man någon koll så borde man fatta att där lär vara fler vuxna som lär gå på dom än barn.
Jo jag skojade lite. Barn går inte på bio i 22 timmar. Men jag gissar att det är de som växte upp med Harry Potter som går och tittar. Har sett några av dem med barnen men de håller verkligen inte. Jag skulle säga att t.o.m. Marvelfilmerna är bättre.