Dreamhack winter 2022
Tjena!
Jag har funderingar på att dra till dreamhack i november, osäker om jag får med nån polare...
Är 34 år och det blir första gången. Har en spel-laptop.
Vad ska jag tänka på? Är det värt? Eller är jag för gammal? Vad spelar man? Jag kör mest Hell let loose och chivalry 2, ibland ready or not. Eller är det bara cs och Battlefield som folk kör?
Eller kommer jag bara känna mig som en alien bland p12:or
Tacksam för svar/ Robin
Jag tror du kommer känna dig någorlunda alienerad, jag gissar att det kommer vara fullt med kids som spelar Fortnite / Hero shooters och vilket MOBA som är populärt nu för tiden, eventuellt Ow2 om det har släppts. Lite CS och Call of duty finns säkert med också.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Det finns ju en hel avdelning för 20+ där spelarna är av mognare grad och spelar lite vad som Satt där förra vintern och hade väldigt trevligt. Ingen hög musik och medelåldern var överraskande hög.
Disclaimer är att jag jobbar på ESL/DreamHack, så jag är inte neutral, men nog finns det folk för alla sorters spel där. Finns discords för att hitta folk via, men det är som med allt, det är roligare att komma med vänner förstås så man garanterar sig en spelkamrat.
Videomupp