No Man's Sky: Endurance har levande skepp och bättre fraktskeppsbaser
Såväl som jordbruksmoduler, snyggare svarta hål och massor av annat.
#Hello-games, #No-mans-sky, #nyhetstips
När spelet släpptes var det en otrolig besvikelse - men jag har aldrig varit med om en sån otrolig upprättelse som de gjort med spelet. Sanslöst vad mycket de gett oss efteråt!
Respect!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
När spelet släpptes var det en otrolig besvikelse - men jag har aldrig varit med om en sån otrolig upprättelse som de gjort med spelet. Sanslöst vad mycket de gett oss efteråt!
Respect!
Spelet suger ju fortfarande. Gameplay och grind är exakt likadant. Coop går knappt spela. Ingen anledning att utforska då allt det likadant ut.
Spelet är sjukt stort behov av en ordentlig QoL patch. Buggar som existerat sen start finns kvar fortfarande också.
När spelet släpptes var det en otrolig besvikelse - men jag har aldrig varit med om en sån otrolig upprättelse som de gjort med spelet. Sanslöst vad mycket de gett oss efteråt!
Respect!
Jag är väldigt sugen att testa igen faktiskt. Mest troligen är mycket samma ändå, som ovan person var inne lite på, men allt nytt runtom räcker nog för att det ska bli kul för egen del.
Spelet suger ju fortfarande. Gameplay och grind är exakt likadant. Coop går knappt spela. Ingen anledning att utforska då allt det likadant ut.
Spelet är sjukt stort behov av en ordentlig QoL patch. Buggar som existerat sen start finns kvar fortfarande också.
Håller faktiskt med. Testar No Mans Sky regelbundet efter stora patchar men det är fortfarande lika grindigt. Jag hatar systemet med att du måste grinda så mycket hela tiden bara för att du ska kunna landa och göra "take off" med ditt skepp. Liksom fötterna på skeppet behöver en egen fuel source.. Det är därför jag slutar spela varje gång. Då allt tar för lång tid att göra.
Den som vet vet.
Spelet suger ju fortfarande. Gameplay och grind är exakt likadant. Coop går knappt spela. Ingen anledning att utforska då allt det likadant ut.
Spelet är sjukt stort behov av en ordentlig QoL patch. Buggar som existerat sen start finns kvar fortfarande också.
This ☝️
Vill ha ett spel dör utforskandet är roligt och givande. Inte en byggsim i rymden.
Coop går knappt spela.
Vad är det som är trasigt med co-op?
Har för mig att det fungerade bra sist jag körde det
Spelade NMS lite kring när det först släpptes. Känns som det kan vara dags att ge det en chans igen med tanke på hur mycket nytt innehåll som tillkommit. Finns det någon nextgen-patch?
En tidigare uppdatering 3.20 förbättrade spelet på PS5/Xbox Series X/S
https://www.nomanssky.com/next-generation-update/
Håller med tidigare inlägg, spelet skulle behöva att man kör en stor QoL-overhaul, känns som att man konstant behöver fylla upp mätare för diverse utrustning (hazard protection, life support, mining beam, terrain, fuel, launchpad, annan fuel etc.) och det blir både snurrigt och tröttsamt i längden IMO.
Annars är det väldigt imponerande hur de har lyckats återhämta sig från släppet!
Är impad så här långt. Började spela det för några veckor sedan och har inte märkt av någon speciell grind, Gällande bränsle osv så har jag då inte behövt grinda för att få ihop det, men sen har jag väl förvisso snarare flummat iväg och kollat planeter osv istället för att direkt hoppa in i questlines. Fick tag på en sån här ganska snabbt också https://nomanssky.fandom.com/wiki/Launch_System_Recharger
Kör just nu igenom quester, tror jag kommer vara ganska mätt på spelet efter jag är klar (blir nog en ca 150 timmar skulle jag tippa).
Varje uppdatering känner jag en stark vilja att spela igen, men varje gång jag testar så tröttnar jag långt, långt innan jag kommer till dessa nya sakerna. Det är så himla tråkigt för det ser enormt kul ut och jag vill verkligen, men lyckas inte spela det tillräckligt länge. Testade med någon sorts fuskmod som multiplicerar resurser och då gick det lite längre men ändå inte långt nog.
Det är kanske det som är lite problemet, att grundspelet är otroligt enformigt och ointressant för mig, allt tar en sån tid att samla ihop och alla mätare man ska fylla för att ens överleva (och jag har inte stött på något sätt att automatisera, om det finns så introduceras det för sent i spelet i mitt tycke).
Subnautica gjorde det bra, där man relativt tidigt i spelet kunde automatisera det mesta (vatten, energi, mat, resursjakt), överlevnad blev ett icke-problem och utforskandet kunde starta på riktigt.
Håller faktiskt med. Testar No Mans Sky regelbundet efter stora patchar men det är fortfarande lika grindigt. Jag hatar systemet med att du måste grinda så mycket hela tiden bara för att du ska kunna landa och göra "take off" med ditt skepp. Liksom fötterna på skeppet behöver en egen fuel source.. Det är därför jag slutar spela varje gång. Då allt tar för lång tid att göra.
Det finns en mod som antingen minskar eller helt tar bort kostnaden för take off.
Tittade på spelet när det skulle komma och var jätte taggad men efter hur det var när det kom sket ja i att köpa de. Hittade det på rea för ca 4 månader sen och läste att de blivit bättre och oj vad ja inte blev besviken! Tycker det är kanon kul! Närmar mig ca 100 timmar nu på min sparning och visst de är repetivt men inte så farligt med tanke på hur mycket man kan göra tradea lite, jaga bounties, spöa robotar, utforska, questa pimpa sit moderskepp och bygga kolonier alltid något
Det finns en mod som antingen minskar eller helt tar bort kostnaden för take off.
Ja men jag spelar på PS4/5... finns inga moddar där
Den som vet vet.
Varje uppdatering känner jag en stark vilja att spela igen, men varje gång jag testar så tröttnar jag långt, långt innan jag kommer till dessa nya sakerna. Det är så himla tråkigt för det ser enormt kul ut och jag vill verkligen, men lyckas inte spela det tillräckligt länge. Testade med någon sorts fuskmod som multiplicerar resurser och då gick det lite längre men ändå inte långt nog.
Det är kanske det som är lite problemet, att grundspelet är otroligt enformigt och ointressant för mig, allt tar en sån tid att samla ihop och alla mätare man ska fylla för att ens överleva (och jag har inte stött på något sätt att automatisera, om det finns så introduceras det för sent i spelet i mitt tycke).
Subnautica gjorde det bra, där man relativt tidigt i spelet kunde automatisera det mesta (vatten, energi, mat, resursjakt), överlevnad blev ett icke-problem och utforskandet kunde starta på riktigt.
Tråkigt, ser fram emot versionen kommer till Nintendo, men kan sätta mig in i din negativa kritik på spelet, fastän jag aldrig spelat det. Hoppas det släpps på Switch med ett demo så man får testa innan man köper, för jag är väldigt allergisk mot irriterande spelfunktioner som liksom tar över och sabbar underhållningen hos ett helt spel.