Nämen... en spelbutik!
Jag var inne i Stockholm city i helgen. Det är inte ofta längre, så det har brukar ha hänt saker. Butiker har försvunnit, andra har tagit deras plats. Till och med hus har byggts.
Den stora överraskningen denna gång var att en retrospelbutik öppnat på Sveavägen nära Sergels torg och Gallerian: Gameshop.se. Jag känner till sajten sedan länge (svindyr), men blev genuint överraskad över att se en fysisk butik som saluför gamla spel, konsoler och samlarföremål. Jag ville liksom inte gå därifrån, men insåg efter en stund att min fru nog inte var lika intresserad. Gissar att jag kommer tillbaka snart igen.
Detta påminde mig om hur mycket jag saknar att kunna strosa in i en fysisk spelbutik, bläddra bland de gamla begagnade spelen, lägga en förbokning (bara för att) och göra alldeles för många spontanköp.
säljer dom på riktigt en atari 520 för 7700:-? vafan? jag har flera stycken i källaren, både 520 och 1040. sjukt.
men OT så håller jag med om att fysiska spelbutiker var ganska mysiga. tvspelsbörsen über alles.
Att du inte öppnar en butik i källaren...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det finns några spelbutiker som säljer retrospel;
- Japon i Årsta, Stockholm
- Spel & Sånt i Norrtälje
- Nostalgibutiken i Åkersberga
- pLace i Falköping
- Mackapär i Göteborg
- Sagobjörnen i Göteborg
- Retropiraten i Kristinehamn
- Askers i Grums
- Lazer Cat i Norrköping
- Ploppsi i Örebro
Finns säkert några fler som jag missat
:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::
Det finns några spelbutiker som säljer retrospel;
- Japon i Årsta, Stockholm
- Spel & Sånt i Norrtälje
- Nostalgibutiken i Åkersberga
- pLace i Falköping
- Mackapär i Göteborg
- Sagobjörnen i Göteborg
- Retropiraten i Kristinehamn
- Askers i Grums
- Lazer Cat i Norrköping
- Ploppsi i Örebro
Finns säkert några fler som jag missat
Den enda där som jag kan besöka utan att behöva ta bilen en längre sträcka är den i Årsta. Men tack för tips!
Den enda där som jag kan besöka utan att behöva ta bilen en längre sträcka är den i Årsta. Men tack för tips!
Du skulle ju annars kunna ta bilen en längre sträcka eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Du skulle ju annars kunna ta bilen en längre sträcka eller?
Jag åker inte till andra sidan stan för att titta på några spel. Själva grejen är att kunna strosa in lite spontant.