Webhallen och ångerrätt
Hej.
Fick höra något idag jag finner väldigt märkligt.
Om man köper ett grafikkort på webhallen och sedan vill ångra sitt köp efter någon dag, har man då inte rätt till att ångra köpet och lämna tillbaka kortet?
Fick idag höra att en grabb som velat lämna tillbaka sitt kort blivit nekad av webhallen att göra detta.
Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet över denna situationen?
Öppet köp i butik och på internet
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.
Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med abonnemang, samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:
Mobiltelefoner
Förbrukningsvaror (ex. godis, bläckpatroner)
Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare)
Inomhusklimat (ex. AC)
Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar, smartklockor)
Byggsatser & spel-/samlarkort (ex. LEGO, Magic-kort)
Presentkort & tillgodokvitton
Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoder
så får vara öppnad och går att returnera
Låter märkligt. Har själv lämnat tillbaka just kort på Webhallen och det har inte varit några bekymmer.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Hej.
Fick höra något idag jag finner väldigt märkligt.
Om man köper ett grafikkort på webhallen och sedan vill ångra sitt köp efter någon dag, har man då inte rätt till att ångra köpet och lämna tillbaka kortet?
Fick idag höra att en grabb som velat lämna tillbaka sitt kort blivit nekad av webhallen att göra detta.
Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet över denna situationen?
Utan mer information kan man ju inte säga så mycket.
På vilka grunder blev han nekad?