Medlem
Noobs?

Tja!

stöter på ordet noob rätt mycket när man spelar eller hänger på detta forum. Verkar som kidsen inte förstår vad det betyder eller har det ändrat betydelse?

För mig är noob fortfarande nån som vägrar lära sig, men nu kastar folk runt sig det som en svordom..

Sjukt irriterande när man spelar ;P

signatur

//mvh

Medlem

Nab > Nub > n00b > Noob > Newbie > Nybörjare.

As simple as that.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

noob används väl mest nu för att påpeka att någon suger.

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

noobtråd!!

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Din jävla fisk.

Inaktiv

Newb är nybörgare. Nuub är någon som suger

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Alla har varit Noob, för så självklart är ju alla nybörjare och vilsna när dom spelar ett spel första gången,
och dom idioter som kallar andra noobs är enbart patetiska för dom har själva varit noob i spelet dom spelar.

Idom spel som har ignorefunktion typ WoW, i dom spelen sätter man ignore på folk som kallar folk noob i typ generalchat,
för såna dryga personer vill man varken se eller höra.

Medlem

Nått jag tänkt på, och det gäller dom flesta "utrycken" noob, lol, ja och så vidare.
Massa unga (födda på 90talet) andvänder orden "fel" om man utgår ifrån hur dom kom till.
Dom var ju inte med "förr" och har ändrat betydelsen och avändningen, MEN språk utvecklingen ändras hela tiden irl, och varför inte online också?

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ja brukar seja noob när ja blir dödad på något spel, fast det har ingen innebörd vad ordet betyer.

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Ja brukar seja noob när ja blir dödad på något spel, fast det har ingen innebörd vad ordet betyer.

noob till dig själv eller till han som döda dig?

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Jericho:

noob till dig själv eller till han som döda dig?

Haha.
Antar att han menar spelaren som dödade honom. Ordet noob används också som en svordom. Vilket är fel.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Folk använder ordet gay till det mesta utan att dom vet vad det betyder har jag en känsla av.

Tex

- That weapon is so gay
- omg f*****g gay lag

Så det är inte bara ordet noob som missbrukas.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Folk använder ordet gay till det mesta utan att dom vet vad det betyder har jag en känsla av.

Tex

- That weapon is so gay
- omg f*****g gay lag

Lägg till dumma vapen, störda granater mm.

Fast egentligen så är ju de som dödar mig i spel noobs eftersom jag dör, as simple as that.

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Tex

- That weapon is so gay
- omg f*****g gay lag

"Gay" ordet är det värsta jag vet, jag håller med dig:D:evil:

Medlem

Om folk visste vad gay egentligen betyder så skulle dom kanske inte kasta det kors o tvärs om negativa saker.

Det betyder egentligen Glad/Rolig, att sen homosexuella kallas Gay, det vettifan varför..

Iofs inte det enda ordet som fått omvänd mening i modernt språk, Ordet Dude är ett annat exempel.
Det betydde från början nått i still med "välklädd herre/snobb/sprätt /(stekare kanske?)" men nu så tänker man snarare på flummiga surfartyper eller skejtare.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

haha, ni visste väl om att allt som är konstigt är Gay? xD

signatur

Rawr

Inaktiv

Noob -> Någon som är ny och vägrar lära sig.

Newb -> Någon som är ny och vill lära sig.

signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem
Skrivet av Mptr:

Noob -> Någon som är ny och vägrar lära sig.

Newb -> Någon som är ny och vill lära sig.

Känns som att denna disskusion kan bli lång eftersom alla seja olika vad alla varianter betyder

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Mptr har rätt. Newb är nybörjare som man kan vara trevlig mot. n00b är t ex person som köpt level 70 <klass> i WoW på blocket och ska vara med och rajda första dagen online och helst är 12 år och mogen som en grön banan också. Basta.

Medlem

tja skitsamma kan man kanske säga om inte folk behövde lära sig lite chat etikett i spel.

själv så byter jag lag eller byter server om folk börjar använda ordet noob eller gay eller något annat nedsättande osv.

Du är mitt i stridens hetta ändå lyckas folk ta sig tid att skriva massa blaj i chatten där jag vill se mer konkreta saker om man nu ska använda den som ex.
ni och ni tar det hållet eller nått liknande inte..

noob %%%¤#¤#"### chiiit nooob osv iofs kan det bli så pinsamt mycket så jag bara sitter o garvar åt idioten o totalt glömmer vad jag pysslar med hehe

När jag tänker efter så kan det ju vara så att folk inte hinner tänka till vad dom skriver så det ända hjärnan lyckas producera är,
"noooob" och sen blir det korvstoppning i hjärnan på personen.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar