COD AW Mp

Medlem
COD AW Mp

Nu har jag lagt ner mycket energi och timmar på Cod. Jag har än så länge bara spelat mp- delen.
Hört av många att storyn är helt okej, så får väl spela igenom det med.
Jag har än så länge bara spelat multiplayer på ps4an, då min Xbone säger att jag har guld, när jag egentligen inte hade det. Så måste invänta lönen för att kunna testa det där.

Så vad tycker jag om mp-delen i spelet?

Det är väldigt roligt. Man kan inte slita sig ifrån det när man väl börjat spela. Man vill alltid fortsätta en match till och visa att man är ännu bättre.
Jag gillar hur exo suiten har ändrat spelstilen på Cod. Hur rörelserna är annorlunda, dock måste man veta när man ska använda den. Man måste tänka att detta är som ett vanligt Cod-spel med jumpboost. Sett många som använder det alldeles för mycket och blir dödade på långt håll i luften. Det som göra detta dock väldigt roligt är att man aldrig vet om någon är över eller under en. Utan man måste alltid vara vaksam och spela smart.

Jag är dock inte så förtjust i killstreaks, som man fick i detta spelet. Jag använder det aldrig nästan, jag förlitar mig mest på mina perks.

Det som jag har störst problem med just nu, är att serverna är väldigt dåliga, detta är för att de dedikerade serverna inte har kommit upp ännu. Detta tycker jag förstör helheten av mp-delen. Då man blir lidande av dålig ping. Det är inte kul att se sig själv i killcam, sedan ser man att där man sköt stod personen 3 sekunder innan och att man bara skjutit massa kulor rakt in i väggen.

Sedan behöver dem buffa upp SMG`s, dessa vapen är alldeles för svaga. Det är knappt någon ide att använda dem överhuvudtaget, du kan lika gärna använda en BAL 27. Den skjuter lika fort, kan skjuta längre och den är starkare.

Kartorna

Kartorna i AW är väldigt roliga, de är klart en stor förbättring mot Ghost. De är lagom stora och känns inte som att du måste springa så långt, för att vara tillbaka i action. Det märks att de tänkt igenom kartorna med de olika momenten. Att de även försökt skapa så olika typer av kartor som möjligt, så att man inte ska tröttna för alla är ungefär likadana.

Mina favorit map är Terrace, den är väldigt vacker att springa runt i. De har verkligen ökat upp med detaljerna. Att bara kunna gå ner i istunneln. Se hur det ryker om väggarna av kylan, är väldigt fint. Den är lagom stor och väldigt actionfylld.

Min minsta favorit är Detroit. Det är något med den mappen som får mig att vilja gråta. Tycker den ser så grå och tråkig ut. Sedan är det väldigt tråkig att spela på, då alla sitter och campar. Finns en annan som är nästan likadan men kommer inte ihåg namnet just nu.

Prestige

Sedan när man ska levla prestige, så förlorar du alla dina mål till nya camos. Detta tycker jag inte ska hända. Hört att de ska minska på målen, en del är väldigt långa. Som att du måste få 500 HS för att låsa upp en vis camo. Det är bra att de lyssnat på fansen klagomål och försöker förbättra spelet efter våra önskemål.

Detta är ett utav de roligaste Cod-spelen jag någonsin spelat, multiplayervis.

Så om jag ska betygsätta AWs mp-del, så ger jag den 4/5. Fixar de till server problemet så är detta ett säkert köp.

#blogg

1
Skriv svar