Betala och bli level 90 i World of Warcraft
Blizzard introducerar ny tjänst för dig som tröttnat på att levla.
#world-of-warcraft, #blizzard, #world-of-warcraft-warlords-if-draenor, #world-of-warcrafts
Ingen överraskning direkt och personligen så bryr jag mig inte, vill folk betala för att skippa levlandet innan lvl 90 så låt dem göra det då och jag kan faktiskt förstå dem, Levlande i wow har blivit ett onödigt och trasigt ont som tappat all charm, men jag skulle personligen aldrig betala för att skippa det får det är ju trotts allt inte direkt svårt att levla i wow idag.
Ser inget problem med detta. Man har kunnat köpa konton från vem som helst tidigare. Detta är dock mycket säkrare och mindre risk man blir lurad.
Nu köper väl inte folk konton på blocket för att de är max level. De köper väl konton för att inte behöva skaffa gearet själva?
Hmm, är kluven till detta. Det känns ju som om man fuskar sig genom spelet.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Ingen överraskning direkt och personligen så bryr jag mig inte, vill folk betala för att skippa levlandet innan lvl 90 så låt dem göra det då och jag kan faktiskt förstå dem, Levlande i wow har blivit ett onödigt och trasigt ont som tappat all charm, men jag skulle personligen aldrig betala för att skippa det får det är ju trotts allt inte direkt svårt att levla i wow idag.
Så å ena sidan så dissar folk nya MMORPG för att dom "är precis som WoW". Sedan betalar folk för att slippa levelande i WoW och gå rakt på gear grinding. Som grädde på moset så gnäller folk sedan om att spelen är "för korta", "det går för snabbat att nå maxlevel" samt "det finns inget att göra på maxlevel"... jag är glad att jag inte valde att bli spelutvecklare, det är inte lätt idag.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Folk överreagerar.
Många av spelarna har redan spelat igenom spelets innehåll ett flertal gånger. Jag har t.ex. 6st L90s, och en av anledningarna till att jag inte har fler är för att jag är otroligt trött på att behöva släpa mig igenom 89 levels.
Om folk vill betala $60 (392 SEK) för att slippa tortyren, så låt dem? Det är ingenting som påverkar dig som inte vill betala för servicen, och dessutom reducerar det antalet folk som levlar mot betalning.
Ni som är mot att Blizzard lägger till denna funktionen; förklara för mig den negativa biten.
Ytterligare ett bevis på vilken betydelse "mikrotransaktioner" i Free2Play-spel har, när det till och med spiller över till ett spel som lever på en prenumerationsmodell.
F2P är pest och ett otyg för oss spelare.
F2P är ok när det görs på ett bra sätt, på en sida har man Dungeon Keeper mobile och den andra Dota 2.
kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.
kan tycka att det är lite dyrt, annars välkomnar jag denna tjänst i alla mmo's. förutsatt att du redan har minst en character på maxlevel. så löjligt att gnälla över något som absolut inte kommer påverka någon annan än dig själv. vill man ta genvägen och inte lära känna sin klass medans man questar och levlar så är det ju ens eget problem.
Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?
Ni som har den europeiska klienten, vad kostar det här? 60 euro?
Ser inget problem med detta. Man har kunnat köpa konton från vem som helst tidigare. Detta är dock mycket säkrare och mindre risk man blir lurad.
Nu köper väl inte folk konton på blocket för att de är max level. De köper väl konton för att inte behöva skaffa gearet själva?
Jag har sålt konton utan ngn speciellt märkvärdig utrustning iaf. Folk vill bara slippa levla.
392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!
Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!
Fast det påvisar ju direkt problemet med themeparks: Halva spelet är onödig filler. Hur vore det om man löste det problemet istället?
kommer alltid finnas folk som är villiga att betala för att direkt börja spela på maxlevel. även om världen/questen/mobsen förändras varje gång man startar en ny character. förstår inte vad du menar med onödigt? om man levlar i genom en hel värld "bara" en gång, gör det väl den inte onödig bara för det?
förklara gärna vilket som är själva "problemet" för hänger inte riktigt med på ditt resonemang.
Jag över reagerar säkert men, W T F?
överreagerar*
(*) överreagerar.
392 SEK för att enbart komma upp till level 90 i ett spel som utvecklarna kräver betalning för varje ny expansion som de släpper (185 - 294 SEK) och även varje månad (109 SEK - jag vet om att Starter Edition existerar)? O.o Det kostar till och med 66 SEK att byta namn på ens karaktär i WoW!!! Likaså att byta utseende (131 SEK), ras (163 SEK) och partigrupp/fraktion/whatever (218 SEK)!!!!! Seriöst??!! Är de helt koko i huvudet, eller?! CCP Games tar enbart betalt per månad och alla expansioner som de släpper, extrainnehåll och övriga funktioner, är 100% gratis. Hela EVE Online kan bli 100% gratis om man så vill!
Activation Blizzard - skärp er! Ni borde skämmas!
Att spela spel är ingen mänsklig rättighet. Man ju avstå från detta.