Medlem
PLGA775 / LGA775

nån som vet vad som är skillnaden mellan PLGA775 och LGA 775 ?? äre det nån skillnad på dom ?? eller ??

Medlem

Enkelt svar : Samma sak.

Komplext svar blir något så här : PLGA (Plastic Land Grid Array) describes how the core is packaged onto the chip, and LGA (Land Grid Array) is the type of socket the whole thing plugs into.

Tänk dock på att ett socket 775 moderkort, kan ha mycket olika förmåga och att de äldre inte tar alla socket 775 processorer. (Du hade en tidigare tråd här)

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Medlem

Np Albin.

Din förra tråd gick ju åt skogen, men om du uppdaterar problematiken och anger din hårdvara eller förutsättningar så kke det går att försöka råda dig.
http://www.fz.se/forum/hardvara/hjalp-mig-hitta-en-processor-...

Ett "modernt" socket 775 och en dual/quadcore 4gb och chassi/nätagg med äldre gkort (som går att byta ut senare) går att få tag för runt 2papp om du letar/annonserar)

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

min hårdvare är :

cpu: intel pentium d 3ghz
grafikkort: nvidia 520 silent
nätagg: crosshair 320 watt
moderkort: asus P5L 1394
ram: 3 gb
op: windows xp 32 bitar / linux mint / ubuntu 64 bitar

Skrivet av albin_s:

min hårdvare är :

cpu: intel pentium d 3ghz
grafikkort: nvidia 520 silent
nätagg: crosshair 320 watt
moderkort: asus P5L 1394
ram: 3 gb
op: windows xp 32 bitar / linux mint / ubuntu 64 bitar

Du skojar med dina delar va? Nåväl, bättre än mina andra 5 datorer som bara skräpar.

Medlem

hahah ne jag skojar inte de är en skit data

1
Skriv svar