Därför försenas ofta Capcom-spel till pc
"Rätt så ofta påbörjas pc-utvecklingen när konsolutvecklandet är över eller strax innan det är över". Exempelvis Resident Evil 6 och Street Fighter X Tekken.
#street-fighter-x-tekken, #resident-evil-6, #capcom, #dark-void, #bionic-commando, #bionic-commando-rearmed, #motogp, #dead-rising-2, #dead-rising-2-off-the-record
capcorny
Crapcom? Nej, nu tramsar jag bara, så klart. Capcom är ett fint gammalt spelhus, man kan inte hata på studion som stod bakom Street Fighter II.
capcom är precis som sega bäst på arkadmaskiner. Tyvärr ser man bara såna i japan nuförtiden. Står kanske nått spaceinvaders på finlandsfärjan med trasig joystick och kontakten utdragen.
Det fanns en tid då Capcom var ett bolag som jag gillade, det var mer eller mindre tack vare just Capcom jag skaffade mig en SNES för att kunna spela Street Fighter 2. Capcom ligger bakom en hel del spelserier som jag gillar men något hände efter att DLC slog igenom på allvar. Att ta betalt för att låsa upp saker som redan finns på skivan kan få mig att ogilla även det bästa bolag. Vidrigt är bara förnamnet, detta företag skulle inte ha något emot att släppa ett spel uppdelat i små delar där man betalar för minsta lilla sak (som att det kostar pengar för att få tillgång till en karaktär, vill man även kunna använda denna karaktär till något vettigt kostar det även pengar att få tillgång till dennes "moves", vill man slippa spela spelet på samma bana får man betala även för detta). Visst låter det som otroligt idag men jag kan lätt se en framtid där detta kommer vara normen om vi som köpare inte redan nu visar bolag som Capcom att sådant inte accepteras.