Bra spel med co-op/splitscreen på 1xPC?

Inaktiv
Bra spel med co-op/splitscreen på 1xPC?

Tjena folket.

Eftersom jag äntligen fått min flickvän att bli intresserad av spel istället för att klaga på dom =P
(just nu gillar hon bara minecraft lol) så tänkte jag att det kanske är dags att köpa in en xbox 360 (pc) kontroll så man kan börja lira Splitscreen eller Co-op spel tillsammans.

Eftersom jag alltid varit en Sp person när det gäller PC så håller jag inte riktigt koll på vad för spel som är roliga eller ens fungerar i Splitscreen / co-op.

Kanske bör tillägga att min dator är uppkopplad till min 46 tums tv, så vi sitter INTE med 2 datorer över lan med 2 skärmar dvs.

Utan 1 dator + 1 tv + 1 xbox 360 kontroll (pc) ( ska köpas) + 1 keyboard + mus.

Så alla som sitter och äger sina brudar eller vänner i split C eller co-op på 1 PC, dela med er av vad för spel som funkar eller som ni lirat.

*ps*
Och OM ni vet någon kontroll som är bättre till pc en xbox 360 kontrollen så skriv det gärna också :).

Tack på förhand / R3d.

signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Det är väl inte många spel som har splitscreen/co-op på PC såvitt jag vet.
Vad hände med din PS3 som du har enligt din profilsida?
Den lämpar sig ju milsvida mycket bättre till sånt spelande

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

dungeon siege 3 funkar split screen på datorn

signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Trine ska funka som du vill

signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Det är väl inte många spel som har splitscreen/co-op på PC såvitt jag vet.
Vad hände med din PS3 som du har enligt din profilsida?
Den lämpar sig ju milsvida mycket bättre till sånt spelande

Min ps3a står på mitt landställe då den mest stod och samlade damm i hyllan i stan på g av gaming datorn jag byggt.

signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Trine finns som sagt, sen finns väl shank också... Har dock inte spelat någodera som co-op men har för mig båda ska ha det.

Medlem

Left 4 Dead, både ettan och tvåan går att spela splitscreen på PC med lite strul.

Andra exempel på hyfsade PC spel med co-op från soffan... Magicka, Bionic Commando:Rearmed, ShadowGrounds (och ShadowGrounds: Survivor), Lara Croft and the Guardian of Light, Obscure, Watchmen: The End is Nigh och Serious Sam.

Medlem

En bra sida för co-op lir är co-optimus prime (nu känns det som att jag spammar den här länken bara för att jag nyligen skrev det i en annan tråd) http://www.co-optimus.com/system.php?id=4&sort=offline&direct...

Ovanstående länk är just för PC, och där kan du gå in och kolla vilka det är som stödjer offline-coop splitscreen/samescreen (eller vad nu än det heter då båda gubbarna rör sig på samma skärm). Rekommenderar även att kolla "forum post" för varje enskilt spel och se om någon har skrivit om spelet.

Medlem

Sagan om Ringen; Konungens återkomst är underbart 2 spelar spel som funkar perfekt på PC!

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Sagan om Ringen; Konungens återkomst är underbart 2 spelar spel som funkar perfekt på PC!

Fan vad roligt jag har haft med det spelet med polarn på ps2... Svarta porten ftw

signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av son of RAMBO:

Fan vad roligt jag har haft med det spelet med polarn på ps2... Svarta porten ftw

Haha samma här, varvat det både på PC och på PS2 med samma kompis, wonderbar!

Medlem

Lånar tråden.

Någon som har fler tips? Tänkte lira lite co-op med en polare. Rallyspel är också intressant.

signatur

Have a good time!

Inaktiv

legend of dungeon fungerar som co-op med på dator. Inget split screen men det är upp till fyra spelare på en dator då. Koppla in 4 dosor om du vill eller sitt och kramas och trängs vid samma tangentbord eller två.

Megadelux

Settlers 2 ... Tror jag vet var. Funkar finfint med 2 möss.

1
Skriv svar