Metaltråden
Fan vad svårt att hålla sig till bara en gren. Fick bli Power då det är vad som ändå spelas mest. Lyssnar på den mesta metallen. Så jävla fint med Heavy, en del Gothic, Symphonic! Speed, Thrash, Gothenburg.. Allra helst spelas de där stunderna som är toppade med Progressive. Mums
(Då menar jag förstås Power Progressive, lär väl vara favoriten)
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
lägger min röst på death, då jag mest lyssnar på death metal, eller melodeath såsom children of bodom, dark tranquility, amon amarth, in flames, etc.
lyssnar för övrigt på allt som heter metal.... från metallica till deicide.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Nu ska ni alla får veta sanningnen, Freedom Call. Det bästa powerepicmetal bandet som finns. Deras lyrics är som hämtade ur en sagobok om drakar från medeltiden.
Ni alla borde lyssna på några av deras hits, tex 'Warriors', 'Warriors of Light', 'The Eyes of the World' och min favorit 'Starlight'. Tycker du om dom eller har lärt dig tycka om dom så kommer du gilla dom flästa andra låtar dom så gudomligt skapat från deras 'Bleeding Heart's. Så nu vill jag att alla lyssnar på minst två av Freedom Calls låtar och sedan skriver vad ni tycker om dom. Drakdödarmusik ftw!
Edit: Oh, höll på att glömma, Det är den ultimata musiken att lyssna på då man lirar WoW, dra på max volym och sedan 'Warriors' lr 'Warriors of Light'. Då är du odödlig, har man sådan musik i öronen så kan man inte förlora.
Det är ju förstås lite svårt att lägga rösten på en metalstil eftersom att alla är mer eller mindre lika och man sällan håller sig till bara en och dessutom finns det ju väldigt många som kombinerar flera olika, egentligen borde ju symphonic räknas som en del av power t.ex., men det är ju bara att rösta på den hjärtat slår hårdast/snabbast för.