Alla recensenter är ***** (utom Chris O'Connor)
Det är precis vad jag borde tycka. För jag älskar ju Romance of the Three Kingdoms, en nästan perfekt spelserie, trots att den fjortonde upplagan stoltserar med det mediokra betyget 58 på Metacritic.
Chris O'Connor på Impulsegamer vet som tur är bättre än alla andra spelrecensenter. Han ger spelet 88 i betyg (tillsammans med någon kinesisk sida).
Det som förvirrar mig är att jag förstår att han, och jag, kan ha en avvikande åsikt från majoriteten. Många arga människor verkar dock ha svårt att smälta när deras favoriter inte älskas av alla, eller tvärtom.
Jag utgår nästan från att alla har den avvikande åsikten om något spel, eller jag hoppas det. Allt annat skulle tyda på att man bara vågar prova spel som är unisont hyllade (läs gärna; helt okontroversiella). Alternativt att folk tror att ett dåligt betyg på något sätt skulle innebära att ingen längre vill köpa spelet man själv gillar.
Frågan lyder: Viket dåligt eller mediokert spel älskar du?
Alltså, många tycker ju Days Gone är mediokert eller dåligt men jag tycker det är min GOTY mer än ett år i rad
Håller helt med! Tycker att Days Gone fungerar som ett bra exempel, Mass Effect Andromeda ett andra och Dragon Age (både tvåan och inquisition) är spel som fick fisljumna recensioner i förhållande till förväntningarna. Om vi försöker tänka bort att vissa av dom var trasiga vid release så är det ändå en typ av spel som var bra och underhållande för vad dom faktiskt är, inte vad dom borde vara.
Det är nästan som man kan tro att vi alla tycker olika!
https://images.emojiterra.com/google/noto-emoji/unicode-16.0/...
Man skulle kunna tro att alla kunde tro det. Men tydligen inte!
6/10-spel är oftast de bästa spelen.
När jag söker efter rea-priser på sidor som Dekudeals, så brukar jag ställa in att söka på spel mellan 60-80 i betyg för att hitta de riktiga guldkornen. De där spelen som gör något nytt och spännande, men som inte gillas av alla.