En Fallout 3-remaster behöver modernisera pang-pangandet som "inte håller måttet"

Robot
En Fallout 3-remaster behöver modernisera pang-pangandet som "inte håller måttet"
Medlem

Minns att jag inte var särskilt förtjust i vapnen när det kom, har därför aldrig spelat om det. Vet egentligen inte om New Vegas är så mycket bättre vapenmässigt, men NW är så otroligt bra på allt annat att jag står ut med det.

Medlem
Skrivet av Mr Clean:

Minns att jag inte var särskilt förtjust i vapnen när det kom, har därför aldrig spelat om det. Vet egentligen inte om New Vegas är så mycket bättre vapenmässigt, men NW är så otroligt bra på allt annat att jag står ut med det.

Instämmer. Det var inget vidare, men melee var kul. Eller enbart VATS.
Hade gärna sett en modern remake på spelet.
Det är verkligen för gammalt nu.

Medlem

Hmm det har sina brister men iaf i new vegas tycker jag hur vapnen känns bidrar till rollspelskänslan, istället för att bli en shooter med crafting som i 4an (minus rollspel)

Medlem

Tänkte mig aldrig Fallout 3 som en shooter riktigt, utan förlitade mig mer på VATS så man kunde vara lite mer taktisk. Sen när ens AP var slut så fick man panga lite vilt.

Medlem

Nä, köra det som en shooter var ingen höjdare men VATS är däremot barnsligt kul i eget tycke. Saknade det i Starfield.

Körde faktiskt igenom stora delar av FO3 igen i höstas (förra gången var kring release) och tycker ärligt talat det höll måttet förvånansvärt bra. Att det numera går att spela i 60 FPS, lite upphottad grafik, med snabbare laddningstider och moderniteter som quick resume tack vare Microsofts program för bakåtkompatibilitet gjorde att det ärligt talat kändes som en remaster redan där.

Körde enbart med VATS, klart mycket roligare än att springa och panga.

signatur

00:00:02:42

Medlem

VATS all the way!

Sneak + VATS. Tror inte jag sköt ett enda skott utan VATS, haha

Medlem

Får det samma behandling som Oblivion-remastern tror jag det kan bli väldigt bra.

Medlem

Fallout 3 är mitt absoluta favoritspel! Hoppas verkligen det släpps igen fast till PlayStation5 😊❤️🖤

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem
Skrivet av MiaNemesis:

Fallout 3 är mitt absoluta favoritspel! Hoppas verkligen det släpps igen fast till PlayStation5 😊❤️🖤

Vad roligt att folk kan ha olika åsikter. 3:an skrämde istället bort mig ifrån serien och har inte lirat fallout sedan 2:an 😆

Med det sagt så hoppas jag på en väl genomförd remaster eftersom jag är så barnsligt förtjust i isometriska spel 🙂

Edit: jag blandade ihop fallout tactics och fallout 3, my bad 😆

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Fallout 3 har bästa post-apokalypse miljöerna, totalt förfallet. Sen en hel del mutanter som gör världen farlig.
NV har bästa storyn och förbättrade vapen

Medlem

Fallout 3 combat var katastrofal. Man kände sig tvungen att använda vats för att få ut nån njutning i combaten. När fallout 3 remaster kommer hoppas jag de är omgjort på en såpass nivå att man kan köra utan vats och ändå njuta.

1
Skriv svar