Frostpunk görs om – remaken Frostpunk: 1886 släpps 2027
Typ som att skriva en självbiografi när man är 10 år
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Typ som att skriva en självbiografi när man är 10 år
Haha!
Tänkte först att de kanske ser det som en chans att sälja ett original som sålde dåligt till folk som inte lirat. Men det verkar ju ha sålt ett par miljoner, så... ja, konstigt.
Gillade första Frostpunk, körde igenom kampanjen där.
Tyvärr tröttnade jag lite på Frostpunk 2 efter ett gäng timmar, får se om man återupptar det någon dag, men jag fastna inte lika hårt för 2an.
En remake på första, mjamje, låter märkligt. Vi får väl se vad det blir, kanske tillför dom tillräckligt mycket nytt att man vill köra det igen, men tveksamt.
The more I practice, the luckier I get.
Gillade första Frostpunk, körde igenom kampanjen där.
Tyvärr tröttnade jag lite på Frostpunk 2 efter ett gäng timmar, får se om man återupptar det någon dag, men jag fastna inte lika hårt för 2an.
En remake på första, mjamje, låter märkligt. Vi får väl se vad det blir, kanske bli tillräckligt mycket nytt att man vill köra det igen.
Jag har lite samma upplevelse. Det blev många sena nätter med ettan, men tvåan körde jag typ 2 timmar och fastnade inte alls för. Jag tänker ge det en chans till så får vi se vad som händer. Väldigt synd då ettan var fantastiskt.
Jag har lite samma upplevelse. Det blev många sena nätter med ettan, men tvåan körde jag typ 2 timmar och fastnade inte alls för. Jag tänker ge det en chans till så får vi se vad som händer. Väldigt synd då ettan var fantastiskt.
Jag refunda tvåan efter 40 minuter. Insåg ganska snabbt att det inte var ett dugg likt ettan.
Asså, vart är vi på väg med alla dessa remakes, remasters och nytolkningar på äldre spel? Är alla så jävla rädda i branschen så de inte vågar göra något nytt. Blir så trött på detta elände.
Remakes kan ju vara kul om det är riktigt gamla spel som man körde förr. Remasters känns ofta mer som ett sätt att få media att skriva om spelet så att de kan sälja lite extra till folk som missat spelet. Men samtidigt är det ju trevligt för nya spelare till serien att få lite uppdaterad grafik.
Ex uppskattade jag Mafia remaken trots att jag körde originalet väldigt mycket.
Nya spel finns det ju också mer än man hinner spela.
Mjae. När jag märkte att FP2 inte var alls likt 1an struntade jag i det. Jag tänkte att det hade dugit bra för mig med nya kartor/kampanjer och lite annorlunda byggnader och val. Ett innehållsmässigt nytt spel men med exakt samma grundkoncept och mekanik som 1an. En remake använder ju dock samma kartor och byggnader och det räcker inte riktigt för ett köp för min del. Synd att de inte satsar på en fullvärdig uppföljare till 1an istället.
Asså, vart är vi på väg med alla dessa remakes, remasters och nytolkningar på äldre spel? Är alla så jävla rädda i branschen så de inte vågar göra något nytt. Blir så trött på detta elände.
Är du redo att satsa dina pengar på deras nya idéer?
Det är inte så konstigt att utvecklare/studios väljer att satsa på vad som har fungerat för dem än att de hoppas att lyckas med något nytt.
Är du redo att satsa dina pengar på deras nya idéer?
Det är inte så konstigt att utvecklare/studios väljer att satsa på vad som har fungerat för dem än att de hoppas att lyckas med något nytt.
Klart jag är, det är nästintill det enda jag lägger pengar på idag, nya IPn. AAA branschen har ju havererat totalt tycker jag. Allt bara upprepas hela tiden och de vill att jag ska spela om samma spel om och om igen. Så sjukt ointressant tycker jag.
För egen del är det tur att indie utvecklarna än så länge vågar satsa på nya IP. Det är min räddning.
Remakes kan ju vara kul om det är riktigt gamla spel som man körde förr. Remasters känns ofta mer som ett sätt att få media att skriva om spelet så att de kan sälja lite extra till folk som missat spelet. Men samtidigt är det ju trevligt för nya spelare till serien att få lite uppdaterad grafik.
Ex uppskattade jag Mafia remaken trots att jag körde originalet väldigt mycket.
Nya spel finns det ju också mer än man hinner spela.
Kul att du finner detta fenomen som något bra. Jag står fast vid att det är ett elände. Nostalgi är så jäkla lättförtjänta pengar, och idag går det ut på att lura folk att köpa saker igen, och igen och igen.
Rykten går att Rockstar Games är i tidig alpha-fas med sin remake av GTA VI.
Dag-1 DLC för 700kr.
Haha!
Tänkte först att de kanske ser det som en chans att sälja ett original som sålde dåligt till folk som inte lirat. Men det verkar ju ha sålt ett par miljoner, så... ja, konstigt.
Håller med, imponerande säljsiffror för ett sånt nischat spel
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)